Moderaterna vill sänka bensinskatten...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
[- sNaIjK -] skrev:
2559778 sure, men knappast vad det kommer att kosta.
Nej, det är det väl ingen som vet? Men det är många som målar fan på väggen och hugger siffror tagna ur rykten från kvällstidningar. Hur det blir lär ju märkas efter nyår när förändringarna börjar införas.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
newstead skrev:
2559799 Nej, det är det väl ingen som vet? Men det är många som målar fan på väggen och hugger siffror tagna ur rykten från kvällstidningar. Hur det blir lär ju märkas efter nyår när förändringarna börjar införas.

Men med tanke på att f-bolagen börjat räkna på det & att det ser mörkt ut får man nog en hint.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Lugn skrev:
2559798 Det intressanta är att höjningar i Sverige ofta skylls på stigande världsmarknadspriser.
Sedan i somras har soppapriset gått ned med drygt 30% här i stan... Hur har utvecklingen sett ut i Sverige under samma period? :confused:
Nåt liknande fast lite mindre. Priset var uppe över 12:-/l i somras och nu ligger det på dryga 10:an/l

[- sNaIjK -] skrev:
2559804 Men med tanke på att f-bolagen börjat räkna på det & att det ser mörkt ut får man nog en hint.
Ja, priserna på fordonsförsäkringar lär stiga och det kommer bli de som är mest olycksbenägna statistiskt sett som kommer drabbas hårdast. So what? Marknadsekonomi kallas det. Föredrar man planekonomi finns det länder som fortfarande har det där man kan bosätta sig.

Last edited:

Brandstr

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
En
Anderzzon skrev:
2425890 Blir ju en del på ett år iof

mmm blir säkert jätte mycket... eller inte

100L /mån x 12 mån = 1200L

nu idag 1200 x 10,45 =12540kr per år

sänkning 1200 x 10,30 = 12360kr per år..

man spara 180kr!!! wow... vad glad jag blir..

ok om man tankar 200 L månaden så sparar man 360kr!! 30 kr per månad ca.

inte direkt mycket för oss privatpersoner..

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
newstead skrev:
2559807 Nåt liknande fast lite mindre. Priset var uppe över 12:-/l i somras och nu ligger det på dryga 10:an/l

Ja, priserna på fordonsförsäkringar lär stiga och det kommer bli de som är mest olycksbenägna statistiskt sett som kommer drabbas hårdast. So what? Marknadsekonomi kallas det. Föredrar man planekonomi finns det länder som fortfarande har det där man kan bosätta sig.

Varför skall jag då betala skatt till en massa grejor som jag statistiskt sett inte får ut ett dugg av?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
[- sNaIjK -] skrev:
2559850 Varför skall jag då betala skatt till en massa grejor som jag statistiskt sett inte får ut ett dugg av?
Hur menar du nu? Du har aldrig gått i skola, har/kommer aldrig utnyttja sjukvården, kommer aldrig få pension, utnyttjar inte den svenska infrastrukturen osv... eller?

Gör om, gör rätt.

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Brandstr skrev:
2559836 mmm blir säkert jätte mycket... eller inte

100L /mån x 12 mån = 1200L

nu idag 1200 x 10,45 =12540kr per år

sänkning 1200 x 10,30 = 12360kr per år..

man spara 180kr!!! wow... vad glad jag blir..

ok om man tankar 200 L månaden så sparar man 360kr!! 30 kr per månad ca.

inte direkt mycket för oss privatpersoner..

De ska inte sänka de höjer så nog om det :pannkyss

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Anderzzon skrev:
2559969 De ska inte sänka de höjer så nog om det :pannkyss

du har rätt det blev en höjning

Efter nyår höjs energiskatterna på bensin igen. Trots att moderater och kristdemokrater lovade att sänka dem i valrörelsen.

– Så var det då, men vi ska också ta ansvar för statsfinansieringen och då tvingas man till tuffa prioriteringar, säger finansminister Anders Borg.

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=RSS&ArticleId=2006\12\18\214841

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KGK skrev:
2668672 du har rätt det blev en höjning

Efter nyår höjs energiskatterna på bensin igen. Trots att moderater och kristdemokrater lovade att sänka dem i valrörelsen.

– Så var det då, men vi ska också ta ansvar för statsfinansieringen och då tvingas man till tuffa prioriteringar, säger finansminister Anders Borg.

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=RSS&ArticleId=2006\12\18\214841
Läste också det där...

Det skulle vara trevligt med någon sorts handlignsplan från regeringen. Bara så man kan fortsätta leva i tron att skattetrycket i stort kommer att sänkas över tiden. Vill man ha en regering som administrerar en socialdemokratisk politik så är det bättre att man låter sossarna sköta den biten.

*mumlar lite missnöjt här på högerkanten*

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Sledneck skrev:
2425957 Bara att tillsätta en utredning och bida en ny myndighet för att utreda varför folk tycker att bensinen är för dyr....(the sosseway):tungan
15öre är bättre än ingenting !

Ja sosseidioterna är ju bra på att skapa myndigheter och byråkrati. Vad trött jag blir på folk som inte fattar stt skit.
Bara det här med höjd A kassa!! vem fan bryr sig det tjänar man ju in och mer därtill med den lägre skatten.
En kompis som är lärare på gymnasiet i samhällskunskap sa till mig att han frågat eleverna en dag vart de tror alla pengar kommer ifrån som skall gå till välfärden mm.
Ca 40% svarade staten. Man blir ju mörkrädd.

Nä nu orkar jag inte mer

CBR600_____98

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
95a Bimota SB6
Det är väl bättre att slopa de jäkla bistånden och satsa på sitt eget folk..
Så vi har råd att köra våra tvåhjulingar...=)))

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
KGK skrev:
2668672 du har rätt det blev en höjning

Nänänänä där har du fel. De höjer med 50 öre sen sänker de som de lovat med 15 öre. Alltså har de ju sänkt bensinskatten eller....:va :va

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Mjölnaren75 skrev:
2668695 Ja sosseidioterna är ju bra på att skapa myndigheter och byråkrati. Vad trött jag blir på folk som inte fattar stt skit.
Bara det här med höjd A kassa!! vem fan bryr sig det tjänar man ju in och mer därtill med den lägre skatten.
En kompis som är lärare på gymnasiet i samhällskunskap sa till mig att han frågat eleverna en dag vart de tror alla pengar kommer ifrån som skall gå till välfärden mm.
Ca 40% svarade staten. Man blir ju mörkrädd.

Nä nu orkar jag inte mer

Mycket tjat om lägre inkomstskatt, enda konkreta jag sett om det är en höjning av landstingsskatten för oss i västmanland med 0.5% om jag minns rätt.

Kul...

[- sNaIjK -] skrev:
2559365 Tänkte först rösta på moderaterna, tur man inte gjorde det. Har dem överhuvudtaget infriat något löfte?
Det jag undrar.. var i helskottar tar alla pengarna vägen som dem nu får in på höjd a-kassa, försäkringar, sänkta bidrag, höjd bensinskatt etc. Inte kan väl den sketna tusenlappen kosta så mycket?

Den tusingen äts upp fortare än fort vilket de flesta räknat ut, de enda som faktiskt kommer tjäna på moderaternas politik är hör o häpna, de som redan har det bra ställt! Dvs de som har feta fastigheter med hög fastighetsskatt och de med förmögenhet...

Som någon sa, när moderaterna leder betalar vi svenssons till de rika. När sossarna leder betalar vi svenssons till de slöa/fattiga/utslagna.

Starta ett svenssons parti? :yoparty

Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
suzuki01 skrev:
2425879 Första tanken är ju :yoparty :yoparty :yoparty

Det låter ju hur bra som helst.

Läser man på deras site så ska dom slå till med att sänka skatten med

HÅLL I ER NU!

15 öre....

Miljön? Jorden går under om 50 år?? Typisk idiotpolitik av superidioterna typ-"Vi har stora suvvar o vi vill att det ska vara billigt med bensin så vi kan handla o skövla mer. Det skapar nya jobb."

Gud va trött jag är på alla korkade människor i detta förbenade land. Kallt o mörkt är det åxå...synd att man har så jävla bra betalt annars hade jag dragit direkt.
Stick o brinn...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suomalainen skrev:
2668938 Mycket tjat om lägre inkomstskatt, enda konkreta jag sett om det är en höjning av landstingsskatten för oss i västmanland med 0.5% om jag minns rätt.

Kul...
Landstingsskatten ligger inte på regeringsnivå utan, hör och häpna: på landstingsnivå.

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
newstead skrev:
2668977 Landstingsskatten ligger inte på regeringsnivå utan, hör och häpna: på landstingsnivå.

Jo, men det är moderater som styr västmanland... borde de inte hålla sig till partiets politik? :va

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Suomalainen skrev:
2669828 Jo, men det är moderater som styr västmanland... borde de inte hålla sig till partiets politik? :va

Det är det de gör och då blir det så här !

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Suomalainen skrev:
2669828 Jo, men det är moderater som styr västmanland... borde de inte hålla sig till partiets politik? :va

Eeh, Moderaterna fick ca 20% i landstingsvalet i västmanland. Jag har svårt att se att det är moderaterna som styr. Utan att veta gissar jag på att det är alliansen där också.

Hade landstinget ett överskott eller plus-minus-nollresultat? Om de tar över ett landsting med underskott eller budgeterade underskott för 2007 är det svårt att inte höja skatten. Allt beror ju på hur bra ekonomin var skött sedan innan valet.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin