Mjölnaren75 skrev:
2668695 Ja sosseidioterna är ju bra på att skapa myndigheter och byråkrati. Vad trött jag blir på folk som inte fattar stt skit.
Bara det här med höjd A kassa!! vem fan bryr sig det tjänar man ju in och mer därtill med den lägre skatten.
En kompis som är lärare på gymnasiet i samhällskunskap sa till mig att han frågat eleverna en dag vart de tror alla pengar kommer ifrån som skall gå till välfärden mm.
Ca 40% svarade staten. Man blir ju mörkrädd.
Nä nu orkar jag inte mer
Mycket tjat om lägre inkomstskatt, enda konkreta jag sett om det är en
höjning av landstingsskatten för oss i västmanland med 0.5% om jag minns rätt.
Kul...
[- sNaIjK -] skrev:
2559365 Tänkte först rösta på moderaterna, tur man inte gjorde det. Har dem överhuvudtaget infriat något löfte?
Det jag undrar.. var i helskottar tar alla pengarna vägen som dem nu får in på höjd a-kassa, försäkringar, sänkta bidrag, höjd bensinskatt etc. Inte kan väl den sketna tusenlappen kosta så mycket?
Den tusingen äts upp fortare än fort vilket de flesta räknat ut, de enda som faktiskt kommer tjäna på moderaternas politik är hör o häpna, de som redan har det bra ställt! Dvs de som har feta fastigheter med hög fastighetsskatt och de med förmögenhet...
Som någon sa, när moderaterna leder betalar vi svenssons till de rika. När sossarna leder betalar vi svenssons till de slöa/fattiga/utslagna.
Starta ett svenssons parti?