Moderkortsproblem ASUS.

Dark_Messenger

Guest
Läser man recensionerna nedtill så verkar det ju inte vara världens bästa bräda direkt.

Dark_Messenger

Guest
Det har funkat alldeles strålande dom tre åren jag haft datorn. Inget att klaga på alls. :)

Jag tror faktiskt att jag har haft det där kortet fast en äldre variant som hette A8N deluxe. Det funkade skitbra till en dag då hårddiskarna vägrade fungera. Efter låååång felsökning visade det sig att SATA-controllern hade bestämt sig för att lämna in. Fick köra på det gamla gränssnittet - vad det nu heter, efter det. Det funkade klockrent dock.

EDIT: K8N Deluxe hette det nog.

Last edited:

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
billiga msi kort har en tendens att gå sönder fort, dyra msi kort har bra kvalité :)

Jag köpte ett för den tiden dyrt MSI-kort och det pajade efter ett tag. Fick ett nytt och samma fel uppstod på det efter ungefär lika lång tid. Bytte till ett A-bit och det har funkat kanon i fyra år.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Jag köpte ett för den tiden dyrt MSI-kort och det pajade efter ett tag. Fick ett nytt och samma fel uppstod på det efter ungefär lika lång tid. Bytte till ett A-bit och det har funkat kanon i fyra år.

Aha. Så då ska alla undvika MSI därför att du har haft ett som trasslade?

Jag har haft en Honda som inte var bra, så vad ni gör, köp inte Honda...:rolleyes:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Aha. Så då ska alla undvika MSI därför att du har haft ett som trasslade?

Jag har haft en Honda som inte var bra, så vad ni gör, köp inte Honda...:rolleyes:

under 4 veckors praktik där jag utförde service på datorer så var ungefär 50% av alla moderkort som jag bytte billiga msi kort :) och de som jag arbetade med sa att det var väldigt vanligt att dessa kort gav upp.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Du har inte skruvat i datorn?
Jag hade ett liknande problem för nåt år sen.
Felsökte som fan, ut med minnen, nätverkskort, grafikkort, processorn mätte och donade, svor, mätte, bytte minnen från en annan dator, bytte även processor, HDD osv.
När jag till slut blev så arg att jag mer eller mindre våldsförde mig på burken trillade en chassiskruv ut som hade fastnat mellan chassi och moderkortets undersida en gång när jag skruvade i datorn.
Kände mig lika dum som den gången jag borrade rakt genom sovrumsväggen ut i vardagsrummet när jag skulle hänga upp en platt-tv. ;)

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Vill man ha lite pejl på vad det är för kort som går sönder - kika på komplett.se's fyndhörna över moderkort http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10071 dvs vad det är för slags moderkort som varit inne hos tillverkarens garantirep-avdelning för lagning.

eller så är det dessa kort som alla galna överklockare går lös på och pajar därav alla garantiärenden:D

Hehe:D
Har oxå haft ett Asus A8N-SLI deluxe som pajade, kör med ett Abit K8N ultra nu, får se hur länge det håller...:gnissla

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...