Kanske en R 1200R kan vara något?
De känns lite "gubbiga" kanske men klarar av förvånansvärt mycket nerlägg och aktiv körning men också timme efter timme med skjuts.
Eller kanske ännu hellre en R 1200 RS som är sporttouringvarianten? Har kört både R och RS en hel del på kurviga bergsvägar i Spanien och det är kompetenta hojar som är kul även när det svänger, samtidigt som man får med sig all packning man behöver och reser bekvämt. RS har ju även fördelen av att ha kåpor, vilket kan vara nice vid längre motorvägskörning.
Sen är det ju en smaksak om man gillar karaktären på boxermotorn eller kanske föredrar en radfyra.
Kör själv en S1000R idag och skulle gärna ha lite bättre packmöjligheter och skydd mot vinden, men vill inte göra avkall på smidighet/kurvprecision, prestanda och motorkaraktär. Egentligen borde en S1000XR vara perfekt, men jag är kort så den är alldeles för hög för mig. Söker egentligen något liknande Z1000SX, men känns som Kawasaki ligger lite efter vikt- och prestandamässigt. Hade BMW gjort en S1000RS hade jag köpt direkt.