Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Jämfört med vissa byggen här så kan detta jämföras med en lätt vaxning av tanken på de fetaste, men likväl så tror jag att det kan vara av intresse för de personer (som jag själv) som gillar att ta lite i taget och som fäster sig vid sina cyklar så att fixandet pågår under en längre tid.
Mitt objekt köptes för ganska precis ett år sedan och är en Yamaha R1 årsmodell 06 med 50th anniversary-lack. Jag fastnade ögonbllickligen för färgsättningen när jag såg hojen och bestämde mig för att köpa en sådan så fort pengar och ett bra exemplar dök upp.
När jag fick en skvätt pengar över efter att ha sålt min lägenhet förra våren hittade jag ett ex som endast gått 42 ärliga mil och slog till direkt.
Förra säsongen blev det bara lite småfix. Planen var att ha den helt original förutom skylthållare och blinkers, men jag fick en så bra deal på just det Akra-slipon som jag ville ha så jag kunde inte motstå. Tanken är inte att detta ska bli ett extrembygge på något vis utan bara lite smygförädling vartefter tills jag tycker att hojen är fulländad.
Första bilden på nyköpt hoj
Andra med blinkers och skylthållare monterade och den tredje med sliponet installerat.
Så såg förra säsongen ut, och när jag ställde av hojen i slutet av September så hade den gått ca 500 mil. Givetvis servades den på 100milaservice hos en Yamahaverkstad och dessutom bytte jag själv olja och filter innan jag ställde av som sig bör.
Inför årets säsong så har det handlats en del godis som kommer att monteras under långhelgen som kommer.
Mitt objekt köptes för ganska precis ett år sedan och är en Yamaha R1 årsmodell 06 med 50th anniversary-lack. Jag fastnade ögonbllickligen för färgsättningen när jag såg hojen och bestämde mig för att köpa en sådan så fort pengar och ett bra exemplar dök upp.
När jag fick en skvätt pengar över efter att ha sålt min lägenhet förra våren hittade jag ett ex som endast gått 42 ärliga mil och slog till direkt.
Förra säsongen blev det bara lite småfix. Planen var att ha den helt original förutom skylthållare och blinkers, men jag fick en så bra deal på just det Akra-slipon som jag ville ha så jag kunde inte motstå. Tanken är inte att detta ska bli ett extrembygge på något vis utan bara lite smygförädling vartefter tills jag tycker att hojen är fulländad.
Första bilden på nyköpt hoj
Andra med blinkers och skylthållare monterade och den tredje med sliponet installerat.
Så såg förra säsongen ut, och när jag ställde av hojen i slutet av September så hade den gått ca 500 mil. Givetvis servades den på 100milaservice hos en Yamahaverkstad och dessutom bytte jag själv olja och filter innan jag ställde av som sig bör.
Inför årets säsong så har det handlats en del godis som kommer att monteras under långhelgen som kommer.
Bifogat
Last edited: