Modifieringar XT660 X/R

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Aphex skrev:
2362594 Kul! Vad blev det då?

Hur i hälsingland får man tag i ett 14 kugg framdrev? Har ringt till touring, lundgrens, mc-jansson och till yamaha center i Karlstad. Finns ej att få tag på enl. dem. Någon som har ett art.nr för jag vet ju det finns att få tag i någonstans. Otr har ju men jag beställer inte endast ett drev därifrån.

Är det likadana drev till teneré:n tro? Eller kanske från någon annan yamma model som det kan funka med.
yamma har inte dessa orginal bara pirat ring mc varuhuset i sthlm dom hadde mindre fram drev av annan leverantör dock Pirat eller nogot tel 08-50620500
//Robin
 
Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Aphex skrev:
2362594 Kul! Vad blev det då?

Hur i hälsingland får man tag i ett 14 kugg framdrev? Har ringt till touring, lundgrens, mc-jansson och till yamaha center i Karlstad. Finns ej att få tag på enl. dem. Någon som har ett art.nr för jag vet ju det finns att få tag i någonstans. Otr har ju men jag beställer inte endast ett drev därifrån.

Är det likadana drev till teneré:n tro? Eller kanske från någon annan yamma model som det kan funka med.
Eftersom jag inte har världens bästa minne så hänvisar jag bara till Öken-Olle.
Han fixade ett drev till mig iaf :)
http://www.mcsport.se/
//Tobbe
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Men det är ju lysande! Tusen tack för tipsen grabbar:tummenupp

Monsterkuh skrev:
2366103 Har börjat åkt lite på gocartbanor och tycker det är mycket kul. Min nuvarande Bmw 1150Gs är lite stor. Funderar på en Xt och undrar om någon kör på bana med sin och funkar det bra. Eftersom jag tycker mycket om att åka grus också så undrar jag om motardhjulen passar på en R eller tvärt om?

X:en kan du ta ut på grusvägar och sprätta hyggligt med iallaf. Finns ju lite grövre sulor att slänga på om så önskas :yoparty
 
Last edited:

Stihl

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Norrland
Hoj
YamahaXt660X
Styrenhet

Hej jag undrar vad den gamla styrenheten hette som det var problem med ? Jag har en yamahaxt660x -05 och numret på styrenheten är 5VK8591A-00.
Motorn har stängts av utan anledning några gånger.
är första gången jag skriver i ett forum så jag vet inte om inlägget kom rätt
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
XTrem skrev:
2372711 Olle fixar allt till offroad :tummenupp
GPR kan du köpa av Olle, inga problem. I know....
Olle is the shit, för att tala klarspråk :tummenupp :)
//Tobbe

Stihl skrev:
2373573 Hej jag undrar vad den gamla styrenheten hette som det var problem med ? Jag har en yamahaxt660x -05 och numret på styrenheten är 5VK8591A-00.
Motorn har stängts av utan anledning några gånger.
är första gången jag skriver i ett forum så jag vet inte om inlägget kom rätt
Har du haft problem med tjuvstopp, att den dör på tomgång.
Allmänt ryckig på i gången plus det faktum att din heter 00 ist för 01 på slutet så känns det ju som att det är den felaktiga varianten av box du har.
Men jag vet inte med säkerhet om det är så, men det skadar ju inte att ringa och tala om problemen du har med knarren för dom som sålt den :)
//Tobbe
 
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Vad fick du betala för drevet, han sade nåt om 300:- Tyckte det lät rätt mycket jag? :rolleyes:
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Aphex skrev:
2375000 Vad fick du betala för drevet, han sade nåt om 300:- Tyckte det lät rätt mycket jag? :rolleyes:
Jag minns knappt, men det var kring 300 jag fick pynta.
Inte precis gratis, men å andra sidan så får du beställa från tyskland om du ska ha det billigare vad jag känner till iaf.
Men då kommer ju frakten osv...
//Tobbe
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
tobbeviking skrev:
2375017 Jag minns knappt, men det var kring 300 jag fick pynta.
Inte precis gratis, men å andra sidan så får du beställa från tyskland om du ska ha det billigare vad jag känner till iaf.
Men då kommer ju frakten osv...
//Tobbe

Jo det är sant att det drar iväg! Hoppas det är värt det. Kör sällan snabbare än 130 km/h föredrar att den kommer upp lite lättare istället :) 1:an lär väl bli löjligt kort antar jag. Har beställt nu iallaf.
 
Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Aphex skrev:
2375083 Jo det är sant att det drar iväg! Hoppas det är värt det. Kör sällan snabbare än 130 km/h föredrar att den kommer upp lite lättare istället :) 1:an lär väl bli löjligt kort antar jag. Har beställt nu iallaf.
Nu vet jag ju inte riktigt hur X är drevad. Men min hoj blev bra mycket trivsammare på grusvägarna efter en kugg mindre fram.
Ettan på min är inte störigt kort iaf, men så tyckte jag ju att ettan var för lång innan iom att jag kör en del stigar med.
Smaksak helt enkelt.
//Tobbe
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
tobbeviking skrev:
2375123 Nu vet jag ju inte riktigt hur X är drevad. Men min hoj blev bra mycket trivsammare på grusvägarna efter en kugg mindre fram.
Ettan på min är inte störigt kort iaf, men så tyckte jag ju att ettan var för lång innan iom att jag kör en del stigar med.
Smaksak helt enkelt.
//Tobbe

Original drevning är 15/45 på x:en.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Aphex skrev:
2375227 Original drevning är 15/45 på x:en.
och min? :va :D
Jag har iaf 15 fram orginal, bak vet jag inte.
Men på min hoj funkar det fint och till dom behoven jag har.
Den blir bra mkt rappare i mitt tycke, men en sak som är lite trist är ju att XT:n plockar hastighetsmätaren på lådan. Detta gör ju då att din hastighetsmätare visar fel efter omdrevning.
//Tobbe
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
tobbeviking skrev:
2375303 och min? :va :D
Jag har iaf 15 fram orginal, bak vet jag inte.
Men på min hoj funkar det fint och till dom behoven jag har.
Den blir bra mkt rappare i mitt tycke, men en sak som är lite trist är ju att XT:n plockar hastighetsmätaren på lådan. Detta gör ju då att din hastighetsmätare visar fel efter omdrevning.
//Tobbe

Jepp jag är medveten om det. Får slänga på navman:en och kolla skillnaden sen.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
955i-Henke skrev:
2404724 Ni som tycker er ha för lite knuff i hojen kan ju alltid slänga på detta kit. Som alla vet är ju Yamaha Raptor 700 samma maskin. Dock är det mer effekt i Raptorn som original, pga en annan kam och 30kubik mer...
http://www.trinityracing.com/products/yamaha/raptor700734cc.html


Skulle dom verkligen kunna borra cylindern hela 3mm då(ja eller 1,5 runt om) för att uppnå önskad cc är min fråga då?
Kanske går men känns lite riskabelt pga överhettning.
 

Noplease

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSXR750
Skillnad 06 till 07?

Hej alla

Jag lånar tråden ett tag för er experthjälp. Min fråga kanske inte hör hemma här men kompetensen verkar finnas här.

Vet någon om det kommer att vara nåra ändringar inför årsmodell 07 av XTX:en? Kanske även något riktpris?

Jag går i valet och kvalet om att köpa en ny 06:a eller vänta på 07:an.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Är det ngn mer än jag som fått läck på kylarslangen som sitter mellan pumpen och cylindern?
Upptäckte idag att kylarvätska hade försvunnit ner under MIN och att det var fuktigt kring den slangen :(
//Tobbe
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
tobbeviking skrev:
2417582 Är det ngn mer än jag som fått läck på kylarslangen som sitter mellan pumpen och cylindern?
Upptäckte idag att kylarvätska hade försvunnit ner under MIN och att det var fuktigt kring den slangen :(
//Tobbe

Ja, jag upptäckte att det var lite blått stänk runt slangen och på cylindern. Har dock inte minskat nämnvärt i tanken. Var ut och körde lite mer och bände lite lätt på slangen utan att hitta någon läcka.

Edit: Måste vara slangklämman som inte sluter tätt riktigt. Ska ta och byta till "riktiga" istället när jag orkar. Idag kom 14" drevet från Olle också :tungan
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top