Modifieringar XT660 X/R

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
J.mika skrev:
2699533 Japp, snorkeln är borta och snart dämparna på...dna2, ersätter luckan på höger sida med ett filter va? tror jag sett det... Drar mig dock för pc nu, helst när alla säger att det inte gör nåt? kostar ju ändå 4000kr(pc)+2000kr(bänk) 6000kr till...hmmm...får väl vänta tills nästa lön..

Hoppas fan det blir bra nu!! hahahah...
ska kika närmare på luftburken som du säger.. Önskar man hade en mc butik i närheten som man kunde lita på och som lägger ner lite tid på en... men det kommer man säkert inte få uppleva förän på andra sidan...

Beställ grejjerna fårn off the road i tyskland. Mycket billigare.
www.off-the-road.de
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Någon som vet vart man kan få tag i X-Racing dämpare numera? Flip-MC verkar ju ha gått under jorden så dom kan man ju inte beställa av längre, men någon som känner till någon annan som har deras sortiment, eller är det till att ta direkt ifrån fabriken?
 

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hbg
Hoj
6,5 tums hjul...
Rätta mig om jag har fel.
Mvh/Sockerconny

Innan ni spyr allt för mycket galla på alla "proffs"!

Skall lägga in ytterligare en parameter i det hela som inte går att förakta.
Skall man få någon sorts vetenskaplig grund i sådan här genomgång (flertalet hojar och effekt/vridangivning) så skall detta utföras vid samma förhållande och _på_ samma bromsbänk.

Inte ovanligt med skillnader på tio-femton (10-15) hästars "felvisning" beroende på bänken finns i Uppsala på hösten eller i Helsingborg under en superfin sommardag...

Alltså jämför inte äpplen med päron.
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
Hittade lite modifierade bilder på xt660

tänkte vissa att man kan få en xt660 rätt Schysst.
 

Bifogat

  • 13270071.jpg
    13270071.jpg
    26.6 KB · Visningar: 604
  • DSCN3150.jpg
    DSCN3150.jpg
    61.1 KB · Visningar: 230
  • eddy1.jpg
    eddy1.jpg
    57.8 KB · Visningar: 274
  • MT-X.jpg
    MT-X.jpg
    50 KB · Visningar: 214
  • thump2.jpg
    thump2.jpg
    89.1 KB · Visningar: 251
  • yamaha-xt660x-04-bikepics-167066.jpg
    yamaha-xt660x-04-bikepics-167066.jpg
    139.1 KB · Visningar: 230

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hej Berit! Inte råkar du ha en blå xtx -04 från mascot motor. Blev bara lite nyfiken när jag såg du joinat aug 06, kom från nässjö osv... I sådana fall kan det vara min gamla hoj :tungan Bild 1,3 och 6 är riktigt läckra förresten :tummenupp
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
Tjena

Hej Berit! Inte råkar du ha en blå xtx -04 från mascot motor. Blev bara lite nyfiken när jag såg du joinat aug 06, kom från nässjö osv... I sådana fall kan det vara min gamla hoj :tungan Bild 1,3 och 6 är riktigt läckra förresten :tummenupp

aha coolt, jag funderade på den, men det blev en ny 06:a
Den står fortfarande kvar om du undrar. Ingen som vill ha den "skojar". Har för mig att det är ganska högt pris på den. Nöjd med byttet till Ktm eller? finns ju lite mer hästar att leka med.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
aha coolt, jag funderade på den, men det blev en ny 06:a
Den står fortfarande kvar om du undrar. Ingen som vill ha den "skojar". Har för mig att det är ganska högt pris på den. Nöjd med byttet till Ktm eller? finns ju lite mer hästar att leka med.

Ha ha nej det kan jag tro! Nejdå skämt åsido så var det inga problem men den överhuvudtaget. Lite tjock bara :D Köpte ktm:en så den orkar dra mitt feta arsel :gnissla Yamman var ju överlägset behagligast när det kommer till lite längre turer. Busfaktorn är väl istället lite högre på ktm:en.
Lycka till med 06:an!!

Ps. Mascot motor vet hur en kund ska behandlas :tummenupp
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Asså, jag får inte ihop det!
Skulle palla upp hojen för jag tänkte ta av hjulen. Men hur i h---ete lyckas man med det då? Jag har inga flashia depåställ utan bara en vanlig mc lyft (Två balkar typen). Så fort man försöker palla upp med konstens alla regler med respekt för de två idiotiska avgasrören så den blir så fruktat ostabil. :mad: :huvet Altså så ostabil att man kan inte hissa upp den och sen säkra den. Står ju inte själv hur jag än gör det?!?!?!

Tar snart och vänder den upp och ner som man gör med cykeln när man byter däck på den:mad:
Hur gör ni?
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Asså, jag får inte ihop det!
Skulle palla upp hojen för jag tänkte ta av hjulen. Men hur i h---ete lyckas man med det då? Jag har inga flashia depåställ utan bara en vanlig mc lyft (Två balkar typen). Så fort man försöker palla upp med konstens alla regler med respekt för de två idiotiska avgasrören så den blir så fruktat ostabil. :mad: :huvet Altså så ostabil att man kan inte hissa upp den och sen säkra den. Står ju inte själv hur jag än gör det?!?!?!

Tar snart och vänder den upp och ner som man gör med cykeln när man byter däck på den:mad:
Hur gör ni?

Hmm, jag funderar över samma sak.
Har funderat på att köpa hasplåt bara för att kunna lyfta den utan att sabba avgasrören :rolleyes:
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Har en hasplåt som liknar OTRs men eftersom den mest bara pallar lite stenskott och så pallar den inte riktigt med när man tar och lyfter i den. Kört med 4mm hårdaluminium men vipp så ligger den emot rören när man börjar lyfta besten.
Kätting runt styrkronan har slagit mig och trissa i taket men som sagt, man tänker inte rationellt när man börjar bli smått knäckt!!:)

Nu slog det mig! Ska ta ett fett plattjärn, göra fästen bak så man fäster i centralstödsfästet, sen tar jag och svetsar fästen så jag kan montera i främre motorfäste! Måste ut i garaget och reka.....:yoparty
 
Last edited:

Stihl

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Norrland
Hoj
YamahaXt660X
Asså, jag får inte ihop det!
Skulle palla upp hojen för jag tänkte ta av hjulen. Men hur i h---ete lyckas man med det då? Jag har inga flashia depåställ utan bara en vanlig mc lyft (Två balkar typen). Så fort man försöker palla upp med konstens alla regler med respekt för de två idiotiska avgasrören så den blir så fruktat ostabil. :mad: :huvet Altså så ostabil att man kan inte hissa upp den och sen säkra den. Står ju inte själv hur jag än gör det?!?!?!

Tar snart och vänder den upp och ner som man gör med cykeln när man byter däck på den:mad:
Hur gör ni?


Jag gjorde en ställning och hängde upp min i 2 st spännband som jag fäste i handtagen bak
 

darest

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
XT660R
Det var rätt smart faktiskt. Problemet är att jag har gips i taket, och ingen bra regel.:rolleyes:

Är det någon som hört om man kan använda Aprilia Pegason 650s 2 till 2 avgassystem utan större modificationer? OTR har ju ett 2-1 men jag gillar mina små burkar.:va
 

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Ljusdal
Hoj
2007 KTM 990 Adv
Om ni som hänger i denna tråden vet någon som är intresserad av en XT660X så säg gärna till. Jag har en 06 som är köpt i juli till salu. Helt orginal gått 200mil.

Mvh
Jón
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Nu tränger jag mig på igen men angående lyftproblemet så använde jag två vanliga pallbockar som jag ställde under stagen vid fotpinnarna. Fick precis plats :tummenupp Då får man upp baken iallaf. och den står rätt stadigt. För att få upp framhjulet kan man väl sedan kroka i med spännband i styret eller nåt och sen upp i taket över någon balk eller krok. Behöver ju inte lyftas så mycket. Aja det var hur jag gjorde iallaf.
 
Last edited:

skotaren

skotaren
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Hedemora
Hoj
xt660r
problem

Hej alla,blev problem när jag satte på akra helsystem+kn filter. sköt o gick
som en viss bakdel,prova med co"t hjälpte inte,har pc3 liggande undrar
om det hjälper????
Confused.
 

Knorten

NCS
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Trbg
Hoj
Grön ZX6R-03*borta* Orange XT660X-06*borta* Kawasaki ER6-n-09
Så då har man äntligen knäppt en bild på nya åket.
Bytte min ninja 636 -03 mot denna -06:a.
Hoppas på många roliga mil på denna i sommar. :)
 

Bifogat

  • 001.JPG
    001.JPG
    115.6 KB · Visningar: 234

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Det var rätt smart faktiskt. Problemet är att jag har gips i taket, och ingen bra regel..

Rekomenderar; En gammal gungställning & ett 2 tons spännband så har man en alldeles ypperlig "lyft" som även går att demontera oh fösa undan :tummenupp
 

Bifogat

  • 27 sept -2006 002.JPG
    27 sept -2006 002.JPG
    30.3 KB · Visningar: 140
Last edited:

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Hmmm en sak som förundrar är att nästan ingen har plockat bort de där ytterst fula backspeglarna som man endå inte behöver
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top