Moped + barnstol

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Är i stånd att köpa en moppe och tänkt montera barnstol på denna då jag fick i deen av nån här som satte en barnstol på en cbr900rr tror jag det var... men det jag undrar om det verkligen är inom lagens ramar och regler. Så den som arbetar inom trafikpolisen här kanske kan hjälpa mig att finna svaret åt mig då jag inte får nåt vettigt ur själva internet så kanske herr konstapel kan hjälpa mig så jag inte beter mig som en lagbrytare :tungan

Man får ju skutsa på ialla fall eu moppe vilket jag antar är det du ska ha? Sen på barn under viss ålder gäller väl cykelhälm! så det ska va helt lagligt! :tummenupp

Man får ju skutsa på ialla fall eu moppe vilket jag antar är det du ska ha? Sen på barn under viss ålder gäller väl cykelhälm! så det ska va helt lagligt! :tummenupp

Sen om det är vidare klyftigt är ju en helt annan femma....

duells har en barnstol till ditt ändamål

ädit: fan nu hittar jag den inte längre, kanske har utgått

Last edited:
Vid mitt lokala dagis kommer ett flertal ungar levererade med moped, några är gamla trampmoppar med pakethållare som på en gammal cykel, där passar vanliga cykelstolar, andra kommer på modernare moppar med varierande säker lösning.

Lagligt är det nog, annars misstänker jag att det skulle ha stoppats för länge sedan av någon överbeskyddande hönsmamma med moralpanik.

Vid mitt lokala dagis kommer ett flertal ungar levererade med moped, några är gamla trampmoppar med pakethållare som på en gammal cykel, där passar vanliga cykelstolar, andra kommer på modernare moppar med varierande säker lösning.

Lagligt är det nog, annars misstänker jag att det skulle ha stoppats för länge sedan av någon överbeskyddande hönsmamma med moralpanik.

:hihi

Japp. Är mopeden godkänd att skjutsa på så får man skjutsa på den. Är barnet under sju år så finns det ett undantag att det kan få använda en hjälm som inte är E-godkänd (ridhjälm, cykelhjälm, slalomhjälm etc). Över sju år så gäller E-godkänd hjälm.

Tänk på att det kanske inte är så lämpligt att montera en barnsits på mopedens pakethållare. Barnet kommer då väldigt långt ifrån dig.

På Touringbutiken har de en barnsits som ska vara lämplig för mc-åkande iaf. artikelnummer 70-2501. Fast den är ju inte billig...

Men om man tar en gammal hederlig Puch Maxi som ser ut som en cykel så bode man kunna montera på en barnstol på den... o ändå känna att barnet är nära en

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back