moped Idioter

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
är det meningen att mopeder å dyl. ska få köra på cyckelbanor å sen kasta sig ut som vanliga cycklar? var inte många meter från att få en mopedtjej över motorhuven idag :mad:
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Jepp. "Vanlig" moped går som cykel och är det övergångsställ med markerad cykelbana så ska man lämna företräde även för mopeder.

Är det en EU-moppe så får dom inte vara på cykelbanorna och då är det fri jakt som gäller... :D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men Zebra-lagen gäller inte cyklar och mopeder vid cykelöverfarter (och gångställen får de inte cykla eller åka på - de ska kliva av och gå). Det är bara vid utfarter eller när man ska svänga in på en annan väg och den korsas av cykelbana, som man måste lämna företräde. Många cyklister/mopedister - samt bilister - som inte har fattat detta...
 

ZX-9R

Varför Knäskrapa?
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Finspång
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja -96
TomK skrev:
Men Zebra-lagen gäller inte cyklar och mopeder vid cykelöverfarter (och gångställen får de inte cykla eller åka på - de ska kliva av och gå). Det är bara vid utfarter eller när man ska svänga in på en annan väg och den korsas av cykelbana, som man måste lämna företräde. Många cyklister/mopedister - samt bilister - som inte har fattat detta...

Fri jakt alltså! :3freak
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
ninja_1 skrev:
är det meningen att mopeder å dyl. ska få köra på cyckelbanor å sen kasta sig ut som vanliga cycklar? var inte många meter från att få en mopedtjej över motorhuven idag :mad:

Har du motorhuv på din hoj??! :confused:

:p
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Ytterligare en som inte fick ha moppe som fjortis?

Den som inte förstår mopedisterna finner det största felet/bristen hos sig själv. Du har missat en fantastisk erfarenhet och förstår inte hur dum en 15åring på en moppe kan va...
 

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
har iof haft 2 moppar när ja va liten skitunge..så ja vet hur ja tänkte..men jag kasta mig faan inte framför bilar ändå..å hon som körde va något äldre än 15 vilket borde innebära större respekt för bilister/mc förare å dyl
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
TomK skrev:
Men Zebra-lagen gäller inte cyklar och mopeder vid cykelöverfarter (och gångställen får de inte cykla eller åka på - de ska kliva av och gå). Det är bara vid utfarter eller när man ska svänga in på en annan väg och den korsas av cykelbana, som man måste lämna företräde. Många cyklister/mopedister - samt bilister - som inte har fattat detta...

Precis men OM man går av cykeln så räknas man som gångare och då SKA bilar/bussar/mc osv. stanna och släppa fram en. Många som inte har fattat detta...
Vet inte riktigt var gränsen mellan cyklist/gångare går (oj va kul ;)) men så länge någon står gränsle över cykeln räknar jag han/hon som cyklist.
 

versus

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göteborg!
Hoj
Aprilia
Chrille skrev:
Ytterligare en som inte fick ha moppe som fjortis?

Den som inte förstår mopedisterna finner det största felet/bristen hos sig själv. Du har missat en fantastisk erfarenhet och förstår inte hur dum en 15åring på en moppe kan va...

alla mopedister är inte idoiter som trimmat upp dem i 100...
jag kör faktiskt riktigt bra har gått kurser och läst en massa bil-teori böcker.
fasst vissa av mina kompisar kör som idioter...
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Chrille skrev:
Ytterligare en som inte fick ha moppe som fjortis?

Den som inte förstår mopedisterna finner det största felet/bristen hos sig själv. Du har missat en fantastisk erfarenhet och förstår inte hur dum en 15åring på en moppe kan va...

Doooh. :rolleyes:

Varför har du ALLTID en motsatt åsikt?
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ninja_1 skrev:
respekt för bilister/mc förare å dyl

No respect, no surrender!! :rock
Konstigt att man blir idiot och kräver respekt av
tvåhjulingar så fort man sätter sig i en 2 tons
plåtlåda. :rodnar
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
versus skrev:
alla mopedister är inte idoiter som trimmat upp dem i 100...
jag kör faktiskt riktigt bra har gått kurser och läst en massa bil-teori böcker.
fasst vissa av mina kompisar kör som idioter...

Trim har inte med saken att göra, det är tonårs-attityden som ni alla förhoppningsvis har som gör er till sämre trafikanter men samtidigt ordnar så ni har hysteriskt kul.... hoppas jag.

Att killar mellan 20 och 30 klagar på mopedister tyder på två ting.
- gubbar som inte fick ha moppe när de var 15 fattar inget.
- grabbar som hade moppe blev gubbar jäääävligt fort!
 

BaGeL

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
mm
Chrille skrev:
Trim har inte med saken att göra, det är tonårs-attityden som ni alla förhoppningsvis har som gör er till sämre trafikanter men samtidigt ordnar så ni har hysteriskt kul.... hoppas jag.

Att killar mellan 20 och 30 klagar på mopedister tyder på två ting.
- gubbar som inte fick ha moppe när de var 15 fattar inget.
- grabbar som hade moppe blev gubbar jäääävligt fort!
Håller med :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top