Moppemarodörer...huka er!

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
och när jag var i moppeåldern så gjorde ju polisen razzior med civila hojar, tror dom kallades "offroadgruppen"..

Känns som kvällstidningarna är efter som vanligt.

Men visst vore det bra att rensa upp lite i moppeträsket, har sett lite för många vinglande fjortistjejer utan hjälm..

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
benkar skrev:
Vad för hojar kör dom? Helt civila eller kan man avslöja dom pga packväskor el.dylikt?

/B

Helt civila de jag sett, men de är inte civilklädda! :kocko

Dvs. blå goretex med vita stripes - en uniformerad mcpolis på vanlig mc alltså (offroad samtliga jag sett)!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Gustav1 skrev:
Ah, alla har tonade rutor och två antenner!!

:fatta!

Jag undrade om dom är helt civila, eller om dom tex är som den där Africa Twinnen som användes i norrort för något år sedan, civil, men med blåljus på motorskyddbågarna och stor topbox, eller ännu längre tillbaka i tiden, någon civil FJ1200 med packväskor med antenn som avslöjade den.

/B

MartinGOT

Skulle Köpa Cbr 954rr blev en ninja?
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
ingen just nu bägge sålda men vänta ni!!!
hehe

denna tråd fanns visst redan :huvet såg en civil i göteborg igår men hann inte se vad för hoj de va men de va en svart tror ngn sporttourer från bmw såg heltny ut, med en uniform konstapel på.... har de några värsting hojar el? :va

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Brukar du köra omkring på gångbanor?

De som gör mig tokig är alla snorungar som leker "Rossiwannbees" på gångbanor där fullt av småbarn som cyklar omkring och inte har sån stor koll.

Har inte nått emot pocketbike och liknande, dom är skitkul så länge man kör på vettiga ställen!

/

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Sålänge dom inte kör som idioter på cykel vägarna så har jag inget imot trimmade moppar.

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Freddola skrev:
Sålänge dom inte kör som idioter på cykel vägarna så har jag inget imot trimmade moppar.

Ok, om du nu har en (snabb)trimmad moppe, varför kör man inte på vägen istället?????
Cykelbanan kan se tom ut innan en fem-sexåring vinglar ut bakom en buske, dom tittar inte innan dom svänger ut på banan....
Jag har inget emot trimmade moppar.....men kör då på snabba gator inte bland andra gångtrafikanter och barn!!!

/

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Letar ny hoj
En stilla fundering...

Varför envisas sheriffen med att jaga mopedister med hjälp av bil och mc när ett par civilklädda poliser skulle kunna haffa moppefuckona i gross och parti vid närmaste kvartersbutik, köpcenter och ungdomsgård. Det kan väl inte vara så att det är roligare att cruisa omkring med bil och mc? Och som bieffekt kunna begära mer medel till inköp av "stealthfordon" mm när jakten går dåligt... Eller finns det någon annan mer uppenbar förklaring som jag missat.

/ Anders

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
afaik är polisen skyldiga att ingripa om dom ser brott, alltså är dom nog inte ute och "jagar" mopedister när dom tar fast dom rent generellt.

Dessutom ger det väl inte så mycket att stå vid ett köpcentrum efterssom dom måste ta marodörerna "in action"..

Davidk

Guest
aa det är fan sanslöst hur fan dom kan köra på gång/cykelbana, man kan inte ha mycket i huvudet då inte.
bättre att ta ut sig på den lite mer vuxna vägen istället där förväntar man sig sånt iallfall

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ahhhh...

benkar skrev:
:fatta!
Jag undrade om dom är helt civila, eller om dom tex är som den där Africa Twinnen som användes i norrort för något år sedan, civil, men med blåljus på motorskyddbågarna och stor topbox, eller ännu längre tillbaka i tiden, någon civil FJ1200 med packväskor med antenn som avslöjade den.
/B
Inte för att jag älskar polismotorcyklar, men den AT:n gjorde nytta!!
Det gick t o m snart att sova på nätterna. Minigäng med 12-15 EU-moppar drog förbi på gångvägen utanför fönstret, nattetid......GAH!!! :mad::mad::mad:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
MartinGOT skrev:
denna tråd fanns visst redan :huvet såg en civil i göteborg igår men hann inte se vad för hoj de va men de va en svart tror ngn sporttourer från bmw såg heltny ut, med en uniform konstapel på.... har de några värsting hojar el? :va

Såg en svart civil offroadhoj för något år sedan i GBG. Borde varit en polis för föraren hade pistol. :näsblod

KlotErik

Pronto
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R1100 GS
Lite OT kanske, men vet ni hur man känner igen en rr-kittad polisMC?

Svar: Sidoväskorna är gaffatejpade nertill för att inte repas i kurvorna.. :3freak

En polare hade varit på en bandag och bevittnat följande: en MC-polis som hade "race-preppat" väskorna på sin BMW med silvertejp. :yoparty
Polisen ifråga hade tydligen kört svinigast av alla. :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...