Haha, jag hade det ganska kul för 2.5 år sedan jag
Började ju med att jag skulle få välja om farsan skulle betala mc-kortet eller moped, jag hade inte råd med något utav det, så självklart valde jag mc kort.
Men ett tag gick, och farsan kom hem med en, på den tiden helt okänd moppe, Baotian bt50qt-9. Den blev senare sveriges mest sålda moppe. Men det roliga var ju att den är 4-t, och sådant får ju bara inte höra hemma i moppevärlden som vi alla känner till.
Men farsan och jag gjorde slag i saken, kapade stänkläppen, satte på neon som blinkade i takt med bilstereon som jag hade i sadelfacket. Sen tröttnade jag på bling-blao juxet, och började trimma, precis som alla moppefuckon till slut gör.
Började med att ta bort nålen, och vips så gjorde den ju 80km/h. Trodde jag, men senare satte vi på en cykeldator, och det visade sig att 80km/h på den skruttna kinahögens mätare i själva verket var ca 56km/h.
Så det blev till att åka hem, beställa hårdare variatorfjäder, andra vikter, annan variatorrem och lite dittan och dattan. Men ljudmässigt så slog jag alla, ett 3cm grovt rör sattes på istället för den lilla pipen längst bak, och fy tusan vad dovt det lät.
Tillslut så stod jag där, mitt i Vintrosa centrum (ja, vid ICA Falken alltså), framför mig stod balla johnny med sin "hypertrimmade" yamaha neos som tydligen skulle göra bortemot 110km/h. Till saken hör att jag visste hans setup vilket bestod av en sönderskuren motor och ett hål i avgasröret, även kallat bonntrim.
Han utmanade mig, jag var inte det minsta nervös. Folket omkring skrattade när vi varvade våra små fisiga motorer när dom hörde johnnys vilda smatter och jämförde med mitt lite mer tama bröööl.
Tuut, där gick startsignalen från Simons moppe, och iväg bar det med sparkande fötter i marken för att accelerera någorlunda respektabelt. Johnny drog snabbt iväg 5 meter som första 20 metrarna, men sedan hände inte mycket mer, jag kom ikapp och han liknade ganska snart en eldfluga i min backspegel.
Framme vid mål, ca 400 meter efter starten, så har jag ca 50 meter bak till Johnny. Alla står helt snopna och kollar när jag svishar förbi i 120km/h++ på min kinamätare, men som i själva verket på min cykeldator var 80km/h.
Sedan den dagen var sig inget likt, nu helt plötsligt var det ballt med en 4-t kinamoppe, och den lät ju efter mycket om och men ganska ballt hördes det talas om, iallafall dendär Niklas's moppe, han med det grova röret.
Senare så lärde man sig även christ stand på IKEA-parkeringen under streetracekvällarna och lite annat krafs.
Fast nu är man mer kännd som 125a-Nicke. Men det handlar inte denna tråden om. Det kan jag kanske ta upp i en liknande tråd, fast om 125cc tiden, som för övrigt också är slut nu för min del.
Uj vad mycket text. Skönt att skriva av sig lite.