moppen överhettas??

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
förra året precis innan avstälning börgade min NSR -94 krångla, den överhettades helatiden.

så jag frågade på Ahlqvists MC i GBG (Honda verkstad) och dom sa att de kan vara topplockspackningen, så ja bytte den och de visade sej vara den, men

efter det värmdes inte motorn tillräkligt?? :kocko mistänker att termostaten e kass? lr värme givaren.

nån som känner till detta?

tror inte att det kan vara bra för motor att den går kall helatiden?? kan d bli dåligare effekt?

Solid snake

Guest
weeeiii skrev:
förra året precis innan avstälning börgade min NSR -94 krångla, den överhettades helatiden.

så jag frågade på Ahlqvists MC i GBG (Honda verkstad) och dom sa att de kan vara topplockspackningen, så ja bytte den och de visade sej vara den, men

efter det värmdes inte motorn tillräkligt?? :kocko mistänker att termostaten e kass? lr värme givaren.

tror inte att det kan vara bra för motor att den går kall helatiden?? kan d bli dåligare effekt?

Är det en moppe vi snackar om?

Isåfall kan du ta det på moppenet.

Annars e det termostaten.

Solid snake

Guest
hbg_speedster skrev:
´vi ogillar moppetöntar --> :fatta!

Precis.

"aahh jag drog bengen på bakhjulet o räckte fuck you samtidigt, o min moppe drar alla hundratjugofemmor *på bakhjulet* det e sant jag ljuger inte"

Så inget moppesnack för då e det moppenet som du ska hålla till på. :fatta!

Solid snake

Guest
hbg_speedster skrev:
jo men varför heter då rubriken "moppen överhettas" ????
va va va va ????? :kocko

Undrar jag med, tänkte typ "ahh inte ett moppefjun till!!" :huvet

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
jag har oxå börjat kalla Min NSR 125 för moppe.. för Maxizz far säjar moppar till våra 125 or så det blev en vana :confused:

Solid snake

Guest
0nicke0 skrev:
jag har oxå börjat kalla Min NSR 125 för moppe.. för Maxizz far säjar moppar till våra 125 or så det blev en vana :confused:

Du kan inte kalla din NSR för moppe, då blir den ju ledsen och skäms. :tungan

Solid snake

Guest
klotter skrev:
loool
HATAR ni alla me moppar eller??
va fan har ni inte haft moppe själva eller??

Vi "HATAR" inte alla med moppar, bara dom som snackar moppe på ett MC-FORUM!! :fatta!

Jag har haft moppe och det är jag inte stolt över. :fatta!

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
weeeiii skrev:

Du kan ju provmäta termostaten (vet inte hur man gör men det går). Jag har för mig att termostaterna brukar vara dyra så om det inte är den som är felet så kan det känas surt.

Effekten blir nog inte sämre om den går lite kallare. Du förlorar mera effekt om motorn blir för varm.

Varför ska det nästan alltid börja tjafsas om moppe fuckon i varje tråd?
Om man läser litte vid hans avatar så står det att det är en 125:a och det är inte ovanligt att man kallar sin 125:a för moppe. Det e hur många som helst som gör det.

Solid snake

Guest
Johanjulgran skrev:
Du kan ju provmäta termostaten (vet inte hur man gör men det går). Jag har för mig att termostaterna brukar vara dyra så om det inte är den som är felet så kan det känas surt.

Jag har hört att man kan lägga termostaten i en kastrull kokande vatten, om den öppnar sig så är den hel.

Så var det på bilar iaf.

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Johanjulgran skrev:

Effekten blir nog inte sämre om den går lite kallare. Du förlorar mera effekt om motorn blir för varm.

Varför ska det nästan alltid börja tjafsas om moppe fuckon i varje tråd?
Om man läser litte vid hans avatar så står det att det är en 125:a och det är inte ovanligt att man kallar sin 125:a för moppe. Det e hur många som helst som gör det.

Du termostaten är inte dyr.....den är snarare billig :D

Släng termostaten i vatten och värm...så har du en termometer i vattnet och kollar tempen när termostaten öppnar.
När den ska öppa är olika från hoj till hoj...men det står offta på temostaten.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag kommer iaf alltid att kalla mina hojar för moppe! Hur stora dom än är!
Pappa kallar förresten sin BMW 1150RT för moppe :1pajas

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Solid snake skrev:
Jag har hört att man kan lägga termostaten i en kastrull kokande vatten, om den öppnar sig så är den hel.

Så var det på bilar iaf.
Det går säkert det också men i hans fall så vill den inte gå upp i temperatur. Då borde det vara så att den öpnar för mycket vid låga temperaturer.

(Eller så har han kanske blandat i litte flytande kväve) :kocko

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Busgrabb skrev:
Du termostaten är inte dyr.....den är snarare billig :D

Släng termostaten i vatten och värm...så har du en termometer i vattnet och kollar tempen när termostaten öppnar.
När den ska öppa är olika från hoj till hoj...men det står offta på temostaten.
Ok då hadde jag fel då. Ber om ursäkt :Bugar

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...