Moraltant eller vad tycker ni??

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Haha! idag hände en rätt kul grej! :D

kom hemifrån jobbet, går mot trappuppgången rätt trött o lite sliten och stöter i dörröppningen ihop med en kille i 15års åldern och ser i ögonvrån att trappuppgången är rätt rejält nerklottrad och ser i samma sekund i andra ögonvrån att han håller i en tjock spritpenna, 1+1=2, i samma sekund som världens reflex så greppar jag tag i hans jacka (det gick fort dethär!) och frågar då vafan han höll på med, han svara lite stammande - inget, vadådå??

hursomhällst, jag hotade med polis osv, men sa att han skulle ringa mig från sin mobil, så jag fick hans nummer, och om inte skiten var borta innan morgondagen så var polisen nästa.

observera jag är "bara" 21år så detta med att "vara" en "moraltant" är hyffsatt nytt för mig, men detta är väll mest en självklarhet, eller vad hade du/ni gjort??
-vandrar ni förbi och låter vardagen fortgå?
-ger dom en smäll på käften?
-ringer polisen direkt?
Eller??

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
bra gjort :tummenupp

Skulle dock inte bli förvånad om du blev polisanmäld för misshandel :rolleyes:

Dark_Messenger

Guest
Bra gjort av dig! Hatar klottrare. Så jävla onödigt plus att det genererar stora kostnader för de drabbade. :kulspruta

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Bra gjort av dig! Hatar klottrare. Så jävla onödigt plus att det genererar stora kostnader för de drabbade. :kulspruta

Haha!! han har ringt, bett om ursäkt, skrivit sms + stått å gnott i ca 1 timme nu och försöker fortfarande få bort det, verkar som det börja släppa nu, de roliga är att efter detta har han en trappuppgång till o städa! de va grann trappuppgången han skitade ner med. :tungan
Men fan ska fan ha!

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Helt rätt, det här med reaktion från allmänheten har i stort sett försvunnit:tummenupp

Skuggan

Guest
Först en smäll på käften, sen ringer jag hans pappa som får komma o torka bort skiten!! .. Det sista alternativet du hade är ju meningslöst, att först behöva vänta en hel kväll på att länsman skall komma, för att killen sen skall bli släppt med ngn skrivelse är ju meningslöst

Solid snake

Guest
Först en smäll på käften, sen ringer jag hans pappa som får komma o torka bort skiten!! .. Det sista alternativet du hade är ju meningslöst, att först behöva vänta en hel kväll på att länsman skall komma, för att killen sen skall bli släppt med ngn skrivelse är ju meningslöst
Ska man få dit polisen på en gång så får man vara lite smart och luras lite "jo jag tog nog i lite för mycket när jag misshandlade honom... Han är nog död..." Liksom.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Klockrent. :yoparty
Han lär inte göra om det..

Eller så får du en bensindräkt t-shirt & en zippokopia genom brevinkastet nästa vecka..
:D

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hehe. Well played...

Indeed, well played. :tummenupp

Gabor

Guest
Bra gjort, rätt balancerat.. Han kommer inte att göra om det. :tummenupp

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
HaHa.. been there done that men den ungen fick ställa sig och skura med sin pappa och mamma brevid sig.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Precis vad man behöver när man gjort lite övertramp med busandet...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tycker det var bra agerat.
Hade du sen hjälpt honom i 20 minuter och fikat med honom i 10, så hade du fått mer vett i honom än alla föreslagna säftsmällar tillsammans.
Var ute för en sån sak;

Två grabbar springer omkring och slänger bakpotatisstora, frusna jordkovor på rutorna. Bodde bottenvåning i ett skitområde. Dottern låg och sov invid nämnda ruta, som tack och lov höll.(Hon flyttades illa kvickt, tänkte väl inte eftersom fönstret satt en bit in iom balkongen).

Jag får tag i den ene, som faktiskt hämtar den andre! (De var nog ca 12 år). Vi snackade en stund och åtminstone den senare verkade ha rätt kassa odds hemifrån. Nu till kontentan. Tror verkligen inte de fattade vad de gjorde, att deras sysselsättning faktiskt kunde skada nån.

De kom efter det flera kvällar i veckan och bara ville prata, berätta vad de gjort i skolan och annat vardagligt. Flyttade kort efter så jag vet inte mer. Hoppas de fann nån annan som hade tid att lyssna.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tycker det var bra agerat.
Hade du sen hjälpt honom i 20 minuter och fikat med honom i 10, så hade du fått mer vett i honom än alla föreslagna säftsmällar tillsammans.
Var ute för en sån sak;

Två grabbar springer omkring ....
:tummenupp
Riktigt bra gjort!

Kidsen lär sig garanterat mer av att få rätt input än bara smäll.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA