Mordbrand i mc-verkstad i Södertälje

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nooh!
De var ju en av få intresserade och trevliga säljarna i krokarna.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fifan vad trött man blir! Dom har varit så utsatta för saker genom åren. Och de har blockad framför dörrarna osv.

Hoppas han får gott om försäkringspengar så han kan starta på nytt någon annanstans.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Faan för idioter!!! De trevligaste hojbutikspersonal jag mött ju :( Hoppas de kommer igång någon annanstans snabbt o smidigt.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
:mad:

Fan, dom jävlarna har eldat upp "min verkstad" alltså.........
Verkligen verkligen tråkigt. Har gjort många affärer där de senaste två åren, alltid varit lika nöjd. Suverän personal......

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Idioter... Tungt för ett företag att komma igång igen efter en sån här grej! Hoppas verkligen det går bra för dem! Hoppas även det fanns kameror i närheten så man gripa nån!

Lite OT (missat totalt de tidigare bränderna), vilka verkstäder var det som brann på Åkerivägen???

Nedro

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
Triumph Street Triple R 2009 / Ducati ST4 99 - Såld
Usch åkte förbi i morse och såg att det pyrde fan va segt.
Planerat att åka förbi där senare i veckan och plocka på mig ett nytt ryggskydd.

Hoppas som sagt att det verkligen har gott om försäkring så det kan komma igång igen.
Sedan hoppas inte några hade hojar inne för service just nu!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sedan hoppas inte några hade hojar inne för service just nu!
Det är högsäsong, det var garanterat hojar inne på service :( Även om jag kanske tycker mer synd om ägaren och alla anställda som har en klart dyster och osäker tid framför sig just nu :(

Jag ångrar bittert att jag inte hann åka på deras öppna hus i våras, det brukar alltid vara kanontrevligt :huvet

Nedro

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Hoj
Triumph Street Triple R 2009 / Ducati ST4 99 - Såld
Det är högsäsong, det var garanterat hojar inne på service :( Även om jag kanske tycker mer synd om ägaren och alla anställda som har en klart dyster och osäker tid framför sig just nu :(

Givetvis är det väldigt synd om ägare och anställda. Menar mest att de är tyvärr omöjliga att få bort ur ekvationen om de som är påverkade av situationen. :(
Då själva akten är riktad mot företaget som sådant.

Utan att de som lämnat in sina hojar eller dylikt på service/reperation dras med av misstag så att säga. :gråta

Tycker hur som att i vissa fall bör skott pengar vara fullt rimligt:7peta

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
"Mordbrand"....Innan polisen och deras tekniker gjort sin utredning så betecknas ALLA bränder som Mordbrand fram tills dess motsatsen bevisats. Det är ren rutin.

/KentW

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
"Mordbrand"....Innan polisen och deras tekniker gjort sin utredning så betecknas ALLA bränder som Mordbrand fram tills dess motsatsen bevisats. Det är ren rutin.

/KentW

Det är ju rätt solklart att så är fallet, 5 verkstäder självantänder ju inte direkt ...

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Rätt kul det här med sannolikheter. Södertälje är ju en rätt stor stad. Det är nog inte osannolikt att en verkstad brinner ner under ett år statistiskt sett av andra orsaker än brott (elfel, svetsloppa, glömt att stänga av värmare/kaffebryggare osv osv).

Att fem verkstäder brinner ner under kort tid utan brott är högst osannolikt.

Intressant då att det är rätt solklart, eller fakta som TS skriver, att just denna verkstad är utsatt för brott och inte är den som statistiskt sett kommer brinna ned av icke-brottslig orsak :fakta.

Hur som helst, jag tror också att detta är mordbrand. Och med tanke på att det är sporthoj.com tycker jag att det är ok att presentera misstankar och spekulationer som fakta. Det ska vara Aftonbladet-nivå på sajten, annars är inte sporthoj.com sporthoj.com :yoparty.

Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Förmodligen har dessa vägrat pröjsa eller på annat sätt varit bångstyriga till Telge "Maffian", har inga som helst belägg för mitt påstående men det är allmänt känt att det finns en del större "grupperingar" där ute.
Därför dom har lite större operationer igång från Polisens sida både i Södertälje och Botkyrka.......

http://www.dn.se/sthlm/specialsatsning-i-botkyrka-mot-vaxande-maffia/

Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Äh vad gör det där, alla handlar ju bara på ebay och servar hemma ändå, eller? :rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år