Mot Alperna 19/6

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Äntligen, Onsdag nästa vecka (19/6 Tidigt) Bär det av Mot Tyskland m.m. Resan Bär av mot Cochem/Koblenz. Nurburgring :tummenupp Ska köpa lite Klisterlappar till Polarn :2cool och lite Moseldalen, Sen :va Tror det blir Stelvio passet, Eller Kanske direkt Mot Österrike zell am see :confused: Kanske bor där ett par dagar o kör lite Alp pass.. Åker från Stockholm o tänkte försöka Hinna? in i tyskland innan Mörkret utan att behöva tok gasa.. Nästa år kanske man ska skicka Hojen med Bud till Malmö Vore skönt o slippa tråk sverige :gråta Är det dax snart för er:yoparty

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Befinner mig faktiskt i Zell am See i detta nu! Var nere i Italien förra veckan och körde bl.a Stelvio-passet. Skitroliga vägar alltså, ett måste om man är i trakterna och inte åkt där tidigare! Vissa vägar är fortfarande avstängda här nere pga regnovädret som var tidigare, kan ju vara bra att veta i förväg. Men de större vägarna ska vara öppna tror jag.

Konrad Haifa

Guest
Seecamp i Zell am See är ju en riktigt fin camping. 25m till stranden. Promenadavstånd till byn. Rent och snyggt.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tjena!

Kan du inte ta Ringen på hemvägen? I såfall (eftersom du bor i Sthlm,) är det en lagom etapp att dra ner till Trelleborg och sen nattfärjan till Rostock. Man slipper en övernattnig så. http://www.ttline.com/sv/Skandinavien/Tider-Priser/Priser/Standard-till-Rostock/
Tyskland rakar du av på en dag, sen är du mitt i smeten!

Jag brukade lägga semesterrutten som ett stort "U". Ner på östra kanten, Alperna västerut och sen norrut med Ringen, och Cochem, som sista delmål.

Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Hm,, Verkar va en bra mycket smartare Rutt än min Amatör Resa :D Jag tar den Res Rutten istället Tack, :tummenupp Nu när jag kollat Vilket egg jag är.. De e klart jag ska köra som du Rekomenderar :dummer

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ha det fint! Jag styr om helt och åker upp till Finland istället. Har hört att de har fina kurviga bergsvägar överallt :gnissla

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Ja Finland är Vackert :rolleyes: Nu har jag Bokat Färjan. :) Trelleborg-Rostock, 1413:- (med Smc Rabatt.) Men Vart åker jag från Rostock (mot).Skulle vilja se Berlin? Något att se? Eller bättre att Ladda mot Österike Direkt.. Åker jag in vid Passau Eller vart Åker jag. :va

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Finland Hm :va Jo Jo.. :) Nu är Färjan Trelleborg-Rostock Bokad. 1413:- (Med Smc Rabatt). Kostar en del men va Fa# Nu är man lite orolig över vädret där nere är väl den sidan som jag ska åka,, (östra) som det är en del Översvämmningar? Hur ser det ut i Österike.. :(

1400 spänn!?

Du valde alltså överklassalternativet och bokade hytt?:rofl Misstag nr 1a. Näe, en erfaren snåljåp (läs; undertecknad) betalar bara för 1pers+hojen och lägger sig under ett bord i restaurangen. Man sover alldeles utmärkt i skinnstället på den mjuka mattan.

I första inlägget nämner du Zell am see, mycket trevlig liten stad, jag brukade alltid hamna där några dar. Ett alternativ är Lienz, inte lika mysigt men därifrån når du både Grossglockner och Dolomiterna. Ett delikat val.

Och så Cochem = helrätt! Bara fyra mil från Ringen och dessutom med lite raj-raj på kvällarna om man vill.:tummenupp

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Är det pissväder i Alperna, vilket det brukar vara, satsar du på Provence i stället; Anecy-Sisteron-Nice. Missa inte Annecy och Gorges du Verdon i så fall. Ha en grymt bra semesterresa:banana:banana

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Ha Ha :D Ja man vill ju sova (Flott). Nästa år Blir det Golvet :tummenupp Okej Lienz, Grossglockner o Dolomiterna Check,, Tack Tack :Bugar

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Är det pissväder i Alperna, vilket det brukar vara, satsar du på Provence i stället; Anecy-Sisteron-Nice. Missa inte Annecy och Gorges du Verdon i så fall. Ha en grymt bra semesterresa:banana:banana

Låter Kannon Hade lite Tankar på Nice. Å nu måste jag åka den vägen :tummenupp Hade tänkt Köra Schweiz Men Känns så där. Tar Nog din tur istället, Sen ska jag ju ändå Mot Cockhem :banana Jag Bugar o Tackar för Alla kannon Tips.. :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Trevlig resa, lycka till och hoppas regnet lyser med sin frånvaro! :hej

Uppdatera gärna här hur det går

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Glöm inte att återkomma med en liten reserapport! Vill gärna veta vilka vägar du tyckte var bäst.

Åkte genom alperna förra året, Stelvio, Gavia, Väg 28 mellan Bormio och Davos. Det är fantastiska vägar :yoparty

Ha en grym resa!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...