Motardåkare i Umeå!

Nickipippi

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Ingenmansland
Hoj
Ktm 625 SMC -05a
ja hur är det med motard åkarna i umeå? vars finns ni!? :)

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jK0MgkqFTkU&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jK0MgkqFTkU&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

1. Nickipippi :tungan
 

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
...
uiiiil.jpg

1. Nickipippi :tungan
2. johnxii

Någon filmsnutt blir det inte förrän senare i sommar :D
 

ingern

Hojojoj
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Drömvärld
Hoj
KTM EXC 525 motard/enduro
Hur är det annars med go-kart banan bredvid flygfältet? Får vi åka på den?


1. Nickipippi
2. johnxii
3. ingern
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Vet inte hur det är med gokartbanan faktiskt... Förut har folk iaf kört motard där...

Här är en till motardåkare iaf :)
 

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Úmeå
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
Det vart förbud att köra på gokartbanan
Men dom har kört en del på rallycross banan ute i bussjö
 
Last edited:

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Jag ska börja köra så fort kortet är klart, hojen står i garaget och väntar.

Men känns jävligt segt att bara kunna övningsköra någon gång i veckan med körskolan nu när vädret är på topp. Men får hoppas att kortet är klart till juni i alla fall.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Här är det en till motard åkare ingen som ska ut o köra?
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Hur är det annars med go-kart banan bredvid flygfältet? Får vi åka på den?

Jag tror det var efter att UAKs gokartsektion fick ny ordförade som det blev stopp för körning på gokartbanan.
Men som sagt tidigare så borde det gå att ordna körningar på Busjöbanan.
Förra sesongen var det dåligt med körningar (tror inte att det blev någon på Bussjö) men det berodde nog mest på brist på intresserade motard piloter.
 

gasgas

gasgas
Gick med
20 Mar 2005
Ort
VÄSTERBOTTEN
Hoj
R 1200 c, Rxv 450,Cbr 1100xx
På gokartbanan(umeå) är dom rädd om "asfalten".På bussjö kan vi åka om vi fixar banansvariga.Om det finns intresse kan vi även åka i Lycksele på gokartbanan och det är SKITROLIGT man kan skrapa fotpinnarna hela dagen.Jag tycker vi kan ha en tränings kväll i alla rondeller mellan I 20 ,Färg&Tapet och Nolia!!!
 

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
625 motard/grusbus
Det skulle vara kul om vi fick till någon körning på Bussjö, jag kan tänka mig att stå som banansvarig om det behövs (kan dock bara på ojämna veckor :( )
Lycksele skulle också vara kul men jag har lite svårt att ta mig dit (bllir lite väl lång toring med 625an)
annars får vi väl köra på den där rondel träningen i dom nya rondellerna :) :näsblod
 

ingern

Hojojoj
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Drömvärld
Hoj
KTM EXC 525 motard/enduro
Jo Lycksele är lite för långt borta då man inte har nåt släp.. Synd att rondeller bara svänger åt ett håll :p
 

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Blir det att köra till Lycksele någon helg för att köra kan jag nog låna ett eller två släp.
Och bussjö låter ju som en väldigt bra idé jag kan ställa upp och hjälpa till om det behövs.

Men just nu håller jag på att gå i bitar av otålighet i väntan på att kortet ska bli klart.
 

Greenrider

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Umeå
Hoj
Husqvarna 570rr Motard
Lever den här tråden fortfarande?? Här är oxo en motard åkare som är sugen på att pröva å köra bana.....körs det på bussjö nu eller körs det någon annanstans runt umeå?
 

Jommaa

Jomma
Gick med
17 Jan 2011
Ort
Umeå
Hoj
KTM 540* EXC, 2005
gammal tråd, men söker folk som vill nöta motarddäcken under sommaren! tråkig tatt nöta dom själv !!
 

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Hej Jommaa, "Lekstuga" och "This_is_me" verkar ju vara två aktiva motardbusar, kika i "köra NU-tråden" och släng in en förfrågan när du är på väg ut så finns det säkert chans till medbrottslingar!

/Roger
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
oja det ska nötas :)
sitter pluggar in det sista inför mina TVÅ tenter den här veckan men efter fredag så ska det börja köras flitigt :D
som Roger sa bara att skriva i "köra nu-tråden" så styr vi upp lite körningar :D annars går det att ringa/smsa oxå (0702919234)
// Samuel
 

Lekstuga

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Umeå
Hoj
2003 Ktm 640 sm
ute o nöter varje dag (nästan)

Ute o glider mest hela tiden. Nu väntar man på att Samuel ska bli färdig med skolan så vi kan börja köra på riktigt! Jag var senast ute idag! Bara ringa mig också 0704188166/ Martin
 

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
950 sm
Har blivit lite körning för mig hittills i år men nu är skolan snart slut. Har en tjockmotard som gillar att vila framhjulet :)
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
Kul o se att vi är några stycken iaf :) jag kommer garanterat att köra idag, så hör av er om ni ska me ut// samuel
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top