Motard / cross vilket??

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Hej, jag e ny här på sh.. men har kört liter fiddy å nån crosshoj tidigare.
Nu är det så att jag ska köpa egen "riktig" hoj istället för fiddyn som jag haft.:yoparty

Men jag kan fan inte bestämma mej om jag ska ha motard lr cross cykel nu.
Har börjat kolla på motarderna nu å dom e för jävla feta!:tungan

Motard + / -
Snygga som fan
ska gå bra vad jag hört
går att busa lite mer på gata också eventuellt när man inte kör bana, å e nån stans på landet:tuttar

Cross + / -
Går i skogen, vilket är jävligt kul då jag har tillgång till det
Går att köra på cross bana. dvs att dom åker bra på grus och att hoppa med
och rätt modell är också jävligt feta:tummenupp

Så skulle gärna vilja ha lite tips nu då.. KTM hojjarna är dom jag kollat mest på nu :D
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Har du a-kort? Testa motard vettja! Det är väl alltid kul att testa något nytt?

Jag stog nämligen i exakt samma val för ca 3 år sedan. Valde motard och är fast där än. Har visserligen snurrat in lite på sporthoj nu men den byts ut mot något roligare så snart det blir vår :tummenupp

Det bästa för dig vore ju helt klart en KTM 525:a eller Yamma 450 med motardkit som du bara kan kasta om hjulen på till offroadisar sen kan du vara ute och busa i skogen också.
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Okeey:D nu e ju problemet min ålder lite.. 250cc e väll max vad jag kollat på finns ju fina motards där också! 12 år så vägen blir ju något olaglig men va fan när man åker ut på landetr dom få gånger man gör det ere ju fan väldigt kul på väg:D:yoparty
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Eftersom du är 12 så tycker jag att en 125cc eller 85cc räcker till att börja med. Och håll dig till crossbanan eller skogen i så fall, vill inte läsa om dig i minneslunden.
 
Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
cross för helaa slanten. tror inte direkt du skulle kunna ge din far ett bra argument för ett motardkit..
 

Bad_boy_rune

Gasa utan fasa!
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Hägersten
Hoj
2008 KTM 250 SX-F
Köp cross lillponken ;)
Har både fiddy och ett gäng crossar (3 st plus en fiddy) och det är en jävla skillnad i motorstyrka. En 250 2T går lika bra om inte bättre än en 450 4T. Du borde börja med antingen en 125 2T eller en 250 4T så slipper du köra ihjäl dig det första du gör :p

250 4T är att föredra om du gillar bottendraget i din fiddy eftersom att båda är 4T, 125 2T har inte lika mycke bottenvrid eller lika snäll effektkurva vilket gör de lite mer svårkörda.
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
250 4T är att föredra om du gillar bottendraget i din fiddy eftersom att båda är 4T, 125 2T har inte lika mycke bottenvrid eller lika snäll effektkurva vilket gör de lite mer svårkörda...



Japp är exakt det jag gillar med 4t hojjarna det där bottendraget, har kört yz 250 4t å den va ju för jävla härlig!:yoparty så en ktm lr husqvarna om det nu finns i 250 version skulle sitta fint.

Men grejen är ju att det finns motard banor för 125 2t / 250 4t. därför iden att skaffa motard :D Husaberg vad jag sett gör bara från 450cc å uppåt lr e det jag som e slarvig men hojjarna :D

Tack som fan för att ni i huvudtaget svarar å e schyssta mot lillskitar också:yoparty (Respekt till er asså):tungan
 

Bad_boy_rune

Gasa utan fasa!
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Hägersten
Hoj
2008 KTM 250 SX-F
Hehe alla är lika välkomna i motard- och crossknuttarnas värld :p

Du kan ju köpa en cross och sedan bygga om till motard, på så sätt kan du ju få båda. Dock ligger väl ett ombyggnadskit på runt 10-15 lök, om inte mer. =/
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
ahha.. man tackar :D men nu blev jag jävligt sugen på en 250 4t nån som har en fin INTE suzuki lr yamaha! vet inte varför vill bara inte ha det :D plus så vill jag gärna få svar på frågan angående Husqvarna / Husaberg tidigare i tråden :tungan
 

Hoopsan_84

Dra kuken i Gruset
Gick med
31 Mar 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 525 EXC
yamahan är bland det skottsäkraste man kan ha. inte den smidigaste men den bara går och går och går
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Tycker du ska satsa på en 250 2t istället för en fyrtakt då dom är mycket lättare att hålla efter och billigare att reparera än fyrtaktarna.
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Men är det inte så att 250 2t har så jävla mycke mer vrid än 250 4t, iochmed att 250 4t å 125 2t i samma klass , å 250 2t å 450 4t är i samma klass så lär väll 250 2t kanske var lite mycke nu i början lr??:tungan

Om någon fatta :p
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Helt allvarligt be din farsa köpa dig en CRF 150. GRYM hoj! Körde en sån i USA som supermoto och det var fan en av de fränaste supermotoupplevelser jag haft :tummenupp

Den funkar grymt bra till cross också :tummenupp Kommer vara lagom mycke att köra med för dig :) Går inte jämföra med en Fiddy!

Btw, jag hade lånat en CR 80 som jag tränade på i en månad typ, en dag fick jag upp min polare, som körde en 450 just då, på CR80n. När han kom tillbaka sa han "fyfan, det krävs en riktig man för att köra den här hojjen" :yoparty :tummenupp
 

Bad_boy_rune

Gasa utan fasa!
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Hägersten
Hoj
2008 KTM 250 SX-F
Det finns ju sjysst enduro 200cc 2T som ska va rätt snälla, och dom e ju lätta att hålla efter oxå! Dessutom brukar de vara landsvägsreggade så de e nåt att ha för framtiden när det blir dags för A-kort
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Helt allvarligt be din farsa köpa dig en CRF 150. GRYM hoj! Körde en sån i USA som supermoto och det var fan en av de fränaste supermotoupplevelser jag haft

Den funkar grymt bra till cross också Kommer vara lagom mycke att köra med för dig Går inte jämföra med en Fiddy!



Visst men går det att få en honda snygg?? :D och vilken klass lör man 150:iorna på?`har alltid undrat :p
Annars kan jag ju säga att efter att fått köra en cr 80 från typ 01-02 så är jag inte särskilt imponerad av den..


Det finns ju sjysst enduro 200cc 2T som ska va rätt snälla, och dom e ju lätta att hålla efter oxå! Dessutom brukar de vara landsvägsreggade så de e nåt att ha för framtiden när det blir dags för A-kort:

Okeey, vad heter den hojjen märke?? :)
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04

Visst men går det att få en honda snygg?? :D och vilken klass lör man 150:iorna på?`har alltid undrat :p
Annars kan jag ju säga att efter att fått köra en cr 80 från typ 01-02 så är jag inte särskilt imponerad av den..


Det finns ju sjysst enduro 200cc 2T som ska va rätt snälla, och dom e ju lätta att hålla efter oxå! Dessutom brukar de vara landsvägsreggade så de e nåt att ha för framtiden när det blir dags för A-kort:

Okeey, vad heter den hojjen märke?? :)

Klart man kan få en honda snygg, dom e ju hur läckra som helst ;)

Har du kört en CR80 och inte blitt impad av den så har du inte varvat den nog mycke. Skjuter på så sjukt mycke mer än en fiddy! CRF150 går i samma klass som 85cc's.

KTM 200EXC heter den modellen han tipsar om
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Njaee.. att kör med 85cc: or klarar jag mej nog utan.. men 125 2t å 250 4t e det jag kollar på.. haha , det där med att gfå en honda snygg iofs 150:an kanske ser bättre ut irl lr??:yoparty
 

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Okeet. ska kolla på den låter najjs:D men är det bara enduro då lr?? för nån klass kan väll inte 200cc ligga i lr?? :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top