Det går komma undan relativt billigt i båda klasserna och även att plöja ner hur stora summor som helst ...så klart.
Utan att ha riktigt bra belägg för det så skulle jag tro att supermotons största fördel sett rent kostnadsmässigt är att risken för oväntande/önskade utgifter är betydligt mindre. Dvs. kraschar man så kostar det inga eller lite pengar att återställa hojen. Trotts otaliga vurpor har jag aldrig behöhövt köpa nya dela för mer än någon tusing efter krasch, och oftare inget alls. En RR hoj kan det gå ganska illa åt med lite otur och med tight budjet kan det oxå innebära att det är slutkört för det året.
Generellt är det nog mer underhåll på en supermoto. Men köra man standrad och inte trimmar, vilket räcker långt upp på elitnivå, så är det trotts allt inte så mkt skruva det handlar om.
Lite lägre anmälnings- och träningsavgifter inom supermoto samt kortare rejshelger generellt ser jag som en fördel.
Jag röstar för supermoto! ...men RR är ju inget dåligt val heller.