QlimaxinCat
Yngling
Tjolahopp!
Ännu en av dessa "vilken motard?"-trådar. Efter lång tids okapabelt sökande så kunde jag dock inte hitta någon tråd som gav svar till min fråga.
Jag kör 125a just nu, hoppas (endast ekonomin som skulle säga emot) kunna uppgradera till större nästa år då jag fyller 18.
Hursomhelst, jag har lääänge varit intresserad av stunting och är nu helt säker på att jag åtminstone vill ge det en ordentlig chans. 125an funkar dugligt till enkla stunts som bakhjul, stoppies etc. men vill helst inte börja stunta "på allvar" uppå en 22årig tvåtaktare på 15 hästar.
Har sökt runt en hel del och kollat vilka motards som kan tänkas lämpa sig för stunting. De modeller som verkar förekomma oftast är KTMs 450,525,530. Hondas 450 och Husas 510,570.
Som det ser ut just nu ligger väl KTM 450,525 samt Hondas 450 bäst till då de hör till den mer skonsamma prisklassen av de jag rabblat upp. Hondan kan jag tyvärr lite om men KTMerna har jag ganska bra koll på.
Finns det mer lämpade modeller jag missat?
Husqvarnas 510 ser spännande ut men har dålig koll på den. Husabergs 650 är ju vidspridd på marknaden men tycks inte hitta några "stunt-byggen" av den. För mycket kraft eller varför?
All hjälp uppskattas! Vill dock inte ha någon diskussion om vad stunting innebär eller om jag är lämpad nog för det. Håll tråden "hoj-centrerad". Hade jag velat ha en diskussion om stunting som aktivitet hade jag skrivit i stuntforumet
Ännu en av dessa "vilken motard?"-trådar. Efter lång tids okapabelt sökande så kunde jag dock inte hitta någon tråd som gav svar till min fråga.
Jag kör 125a just nu, hoppas (endast ekonomin som skulle säga emot) kunna uppgradera till större nästa år då jag fyller 18.
Hursomhelst, jag har lääänge varit intresserad av stunting och är nu helt säker på att jag åtminstone vill ge det en ordentlig chans. 125an funkar dugligt till enkla stunts som bakhjul, stoppies etc. men vill helst inte börja stunta "på allvar" uppå en 22årig tvåtaktare på 15 hästar.
Har sökt runt en hel del och kollat vilka motards som kan tänkas lämpa sig för stunting. De modeller som verkar förekomma oftast är KTMs 450,525,530. Hondas 450 och Husas 510,570.
Som det ser ut just nu ligger väl KTM 450,525 samt Hondas 450 bäst till då de hör till den mer skonsamma prisklassen av de jag rabblat upp. Hondan kan jag tyvärr lite om men KTMerna har jag ganska bra koll på.
Finns det mer lämpade modeller jag missat?
Husqvarnas 510 ser spännande ut men har dålig koll på den. Husabergs 650 är ju vidspridd på marknaden men tycks inte hitta några "stunt-byggen" av den. För mycket kraft eller varför?
All hjälp uppskattas! Vill dock inte ha någon diskussion om vad stunting innebär eller om jag är lämpad nog för det. Håll tråden "hoj-centrerad". Hade jag velat ha en diskussion om stunting som aktivitet hade jag skrivit i stuntforumet