Motard kitta/regga in, en enduro/cross hoj.

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Grc RSR -01, Husqvarna WR 240 -84
Halåå hallå :)

Till sommaren så är det på allvar dags att ta det efterlängtade a1 kortet. Som för i princip alla så är hojvalet inte det enklaste, jag är dock riktigt sugen på en hoj som kan nyttjas dubbelt, alltså både i skogen och på landsvägen.

Som alltid är pengarna en stor begränsning, men den hojen jag är ute efter är alltså en enduro/cross som man så biligt som möjligt kan sko om till ett motardmonster. Samt regga in som lätt mc.

Har DU erfarenhet utav antingen motardkittningen eller inreggningen så skriv om dina strapatser här! :D

tack på förhand //Björn

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Hmm funderar på om jag vet någon som motardkitat en CRM. :va :tungan

Läs min tråd. Den nedre av länkarna så står det lite iaf. :tummenupp

tack! men jag är alltså mer inne på typ yamha yz 125, kawa kx 125 osv, ingen som har reggat in och motardkittat en sån??

Vart köpte du dina fälgar till crmen?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2920543 tack! men jag är alltså mer inne på typ yamha yz 125, kawa kx 125 osv, ingen som har reggat in och motardkittat en sån??

Vart köpte du dina fälgar till crmen?
cross kan du fet glömma

enduro går men bara visa (tex ktm exc, gasgas ec, tm E, husqvarna wr,

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
ren cross blir la ett väldigt jobb först måste du fixa ljusen och allt med el att göra... köp en enduro som prulle säger det blir ju halva jobbet. och om pengarna styr så blir det dyrt ska du veta har du kollat vad motard fälgar kostar.. och sen kostar det att regga in den... vill du spara pengar köp en dtr crm... eller köp en landsväg hoj och en billig cross att ha och leka med hemma så har jag tänkt att göra

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
ren cross blir la ett väldigt jobb först måste du fixa ljusen och allt med el att göra... köp en enduro som prulle säger det blir ju halva jobbet. och om pengarna styr så blir det dyrt ska du veta har du kollat vad motard fälgar kostar.. och sen kostar det att regga in den... vill du spara pengar köp en dtr crm... eller köp en landsväg hoj och en billig cross att ha och leka med hemma så har jag tänkt att göra

Även om du fixar ljus o allt på en ren cross så kan du ändå inte regga in den, då de saknas dokument för detta.. Dessutom lär ju en cross inte vara särskilt bra på väg med den växellådan..

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Även om du fixar ljus o allt på en ren cross så kan du ändå inte regga in den, då de saknas dokument för detta.. Dessutom lär ju en cross inte vara särskilt bra på väg med den växellådan..

mjo tänkte på det också, men dreva om går ju alltid... :tummenupp

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Som sagt cross går inte att regga in till för gata till och med en enduro som är enduro reggad kan vara jobbig att regga in... Det lättaste sättet för dig är att köpa en som redan är LV reggad...

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Som sagt cross går inte att regga in till för gata till och med en enduro som är enduro reggad kan vara jobbig att regga in... Det lättaste sättet för dig är att köpa en som redan är LV reggad...

Men vadå jobbigt?? Borde väll inte bara vara några större problem, eller? vad kan orsaka prolem vid inreggning av enduro hoj dåh?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Men vadå jobbigt?? Borde väll inte bara vara några större problem, eller? vad kan orsaka prolem vid inreggning av enduro hoj dåh?

Har själv inte reggat in men det är svårt att få alla intyg som man måste ha... eller det är så jag har uppfattat det... Pröva att söka det fanns nån nyttig tråd inom det området...

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
jag har hört folk säg att det sliter väldigt på en cross när du kör på väg med den, men om det är sant vet jag inte ...

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jag har hört folk säg att det sliter väldigt på en cross när du kör på väg med den, men om det är sant vet jag inte ...

Så du menar alltså att man kör den lungt o fint istället för att köra sönder skiten på bana så sliter det mycket mera?:va

SkogsBjorneN

Mr.Chillo!
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
Så du menar alltså att man kör den lungt o fint istället för att köra sönder skiten på bana så sliter det mycket mera?:va

Hans uttalande bygger säkert på att motorn ska ta skada av att ständigt ligga i hastigheter runt 90-100km/h pågrund av den låga utväxlingen som en cross har...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2924231 Så du menar alltså att man kör den lungt o fint istället för att köra sönder skiten på bana så sliter det mycket mera?:va
hmm exempel ur vewrkligheten, tmn är körd ca 8 h i enduro slinga av mig, aldrig pajat där, sen har jag kört ca 3 h på väg och där har den skurigt 2 ggr. i skogen är det, FULL PATTE!! BROMSA FFS!! halvgas ut ur kurvam, FULL PATTE!! sakta in lite för hinder, FULL PATTE!! frikoplla och bromsa ner för en backe (motorn går på tomgång) intervallerna är väldigt korta, man bromsar eller kör halvt mer än full gas och när man bromsar går den fet och bygger upp som en buffert av smörjning och kylning som man tar av när man gasar.

Gatan är antingen FULLPATTE bromsa växla ner FULL PATTE upp tre växlar och fortsätt i 2 mil. Eller halvgas, bromsa lite, växla ner, gasa, ligg på 3/4 varv i 1h Här gasar man mer än bromsar och buferten tar slut.

Obs har inga belägg på det här förutom 12 000 i kviton..

2922568 Är inte den såld?
oseriössare köpare får du leta efter, dom skar den. så 17 000 med alla saker. annars fixar jag den och lägger ut den för 25 000 inreggad och klar när jag fått pengar, det kostar 1200 att får igång den igen.

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj

oseriössare köpare får du leta efter, dom skar den. så 17 000 med alla saker. annars fixar jag den och lägger ut den för 25 000 inreggad och klar när jag fått pengar, det kostar 1200 att får igång den igen.

Nej driver du... Jävla idioter Varför köpte de den inte om de körde sönder den..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy