Motard torsk...:(

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Satt i bilen vid E4:an i höjd med vattentornet nu på e.m....
Såg att en civil mörkgrön Volvo 855 (typ en rutten 95:a) och en mc polis(med långfläta) stoppat en kille på en svart Husaberg motard och läste lusen av honom i väg grenen......jag blev arg :mad: och ledsen (tyckte illa om snut......:a och synd om hojåkaren).
Nu ska de ju statuera exempel och sätta dit oss trafikanter för att dra in mera pengar till stadskassan bara för att bötesbeloppen höjs kraftigt.
Ja jag kan hålla med om att det är jävligt förtjänstfullt och enkelt att sätta dit "trafiksyndare".....men va fan lägg ner lika mycket resurser på den grova brotsligheten istället, men de gör de inte för de vet att de inte lyckas med det.....

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
ja jag såg oxå det.åkte förbi dom i lastbilen.... det var inte nilz va?... fast han hade ju inte en svart husa....? därimot så såg jag inte civilarn då....:eek: men jag har sett massor av civilarna i stan !!! står å gömmer sig gränderna!
asså visst jag förstår att man inte ska köra för fort ... men att dom tar en när det inte handlar om mer än 5km/h över då e det ju skjukt! hört flera som torskat idag på småsaker å fått böta hutlöst med pengar !å veckan e inte slut ÄN! nu måste man ju sitta å verkligen koncentrera sig på hastigheten¨å det e ju inte bra . fan när dom ändå håller på att dumma sig så kan dom väl ta alla bromsklossar runt stan oxå! sånna som ligger i max 40 å inte verkar ha nån koll alls på omgivningen! nej nu måste jag sluta att skriva innan jag vräker ur mig en massa mer skit om detta..

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Det var jag....

Var inne på Pc-city köpte en laptopp det tog säkert en timme där inne. När vi (min kompis åkte bil) åkte iväg så kunde jag ju inte hålla mig utan körde lite på bakhjulet på parkeringen där utanför, var inga bilar eller så. Då kan man ju liksom inte hålla sig.
Precis när vi åker därifrån så kommer det en målad bil ut mellan varuhusen där, tror det är micro och någon annan butik.
Åkte därifrån till statoil vid Coop/ikea för ett snabb stopp, där stod det 2 bilar och väntade. Men jag tänkte att dom såg nog inte att jag körde på bakhjulet. Dom åkte vidare och vi också.
Kom ut på e4 vid max rondellen, slår ett öga över axeln inna man ska göra nått dumt. Då såg jag att där var minsan en mc-polis aldeles bakom. Vid nästa rödljus så kom hon upp brevid mig och sa att jag skulle köra åt sidan, vilket jag gjorde.

Hon sa att jag inte fick köra på hojen efter som att den var avställd, dvs skatten var inte betald. Det var konstigt tyckte jag för sånt brukar jag vara väldigt noga med. Så hon skrev en bot på 1000:- men när hon var klar så frågade jag vilken det var som inte hade batalat skatten, det visade sig vara den förra ägaren.
Men jag sa att sånt ska ju ändå jag ha kollat upp så ge mig böterna du, men då så sa hon att vi struntar i dom, tack så mycket då och hon rev boten. Efter det så sa hon att vi glömmer bakhjuls åkningen på parkeringen också, oj sa jag. Så du det, då hade hon stått bakom hörnet vid Rusta och spanat på mig. Dom måste ha väntat där säker 1 timme! Men hon tyckte att det var aldrig någon fara för någon då det såg kontrolerat ut :tummenupp
Men hon ringde en annan farbror som kom dit och gjorde en flygande. Det blev ensdat 5st 2or, han glömde att jag inte hade backspeglar :)
Han var också en väldans trevlig prick, så vi pratade på om lite mc körning m,m. Han frågade om det inte var svårt att köra lagligt med en Husaberg efter vägen, jag sa att det går inte.
En annan kul annmärkning som han hade var ju givetvis reg plåten, den får inte vara så mkt vinklad sa han. Max 30c vinkel får det vara, jag sa till han när jag kör så blir det ju 90c :D
Det slutade med att jag inte fick några böter av han heller :D

Så det blev endast en ombesiktning innom 1 mån.

Ibland har man tur, men det var väldigt skönt att det fins så trevliga konstaplar :tummenupp

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
hmmm kunde nästan gissa att det var en bakhjulsåkning inblandat :) men då var det du asså... har du bytt plast på den? å när jag träffade dig då vi skulle åka en sväng för nån månad sen,så verkade det som att du inte hade typ nåt som man måste ha på ,ja blinkers regplåt m.m men vilken tur att det gick bra då! :) men att du törs va lite ....."kaxig" när du nyss sluppit böter hehe

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
En på miljonen....alltså att slippa böterna för när jag blev stoppad i somras så var det som om att jorden hade gått under för att jag hade en tillfällig nr plåt (eftersom den riktiga inte kommit från vägverket ännu) och den var vit i färgen.....de stod och spydde galla i 10 min....den måste ju vara GUL!!!
Herrejesus.....de brydde sig inte ett skit i att den syndes precis lika bra fastän den var vit.

Sen blev man lasrad på g:a sthlm vägen oxå 1400 kr fattigare.....idagsläget kostar samma fadäs nästan 4000 uhhhhh.

Vad bra att det gick bra för dig:tummenupp

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
ja nu i efterhand. det låter fan helt otroligt att du kom undan så pass ...
köp en lott!!! eller fler

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hmm, jo jag har hört något om att det är extra mycket kontroller den här veckan. Inte för att jag sett något, men andra har sett fartkontroller lite här och var. "Civilare" var det dock länge sedan jag såg - kanske de inte hinner ifatt :va

Bara att gratulera till undslippande av böter!

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
ojoj tro mig, civilare dom finns både här å var... sett många av dom idag.. iaf dom som jag lärt mig

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
AddeRS skrev:
......jag blev arg :mad: och ledsen (tyckte illa om snut......:a och synd om hojåkaren)

ehh, va? Du visste ju ens inte vad som hade hänt?! Det visade sig att dom var riktigt trevliga ju.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Det är ingen idè att köpa någon lott för när jag var och köpte datorn så blev det lite strul. Vi skulle köpa 2 st på kompisens företag, skulle få jätte bra rabatter om vi köpte 2 st på företaget. Men det slutade mad att jag köpte en dator privat istället. På något vis så blev den ca 5000:- billigare än vad den skulle kosta, jag kan lova att jag höll masken när jag betalade :)

Så det känns som att min tur är förbrukad för ganska så lång tid....

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
Bobbo V skrev:
2528417 ehh, va? Du visste ju ens inte vad som hade hänt?! Det visade sig att dom var riktigt trevliga ju.

hmmm ja där har du faktist en poäng. jag drog nog oxå för snabba slusatser. tur att det finns lite skyssta poliser som går att prata med fortfarande... dock inte ofta dom märks av :rolleyes:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
vissa har ju tur... nilz vill du byta tur med mig ? *s*
har precis betalat in böterna ;) tur i oturen är ju att jag slapp den nya prislappen.
/z

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
hmmm ja sån där tur har jag nog haft totalt i mitt liv..... äh n ska jag inte va sån...jag lever :crash

Hightower

I mitt jobb lyser alltid solen..
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
RSV1000Mille Factory -04
Trevligt..

Ja hade en liknande upplevelse för en tid sedan. Träffade en trevlig mc polis för ett tag sedan, gasade på för att ta mig om lite bilar på 55an från Maxi mot stan.. gick kanke ngt lite för fort med bussen och de sköt mig med pistolen men fick ingen låsning :notme = en flygande besiktning blev det men han hittade inget utan tyckte att jag skulle handla en lott..
Trevlig kille. Han tyckte jag skulle sälja hojen och börja jobba på polisen istället.. som MC polis.. :hojsmilie

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
nilzz skrev:
2528070 Det var jag....
....

Ahh, det där lyckades jag höra lite av på scannern hemma. Tänkte faktiskt på dig när jag hörde att det var en Husa 650 dom ropade upp. ca 13:00 -13:15? Hörde även att hon ville ha hjälp med besiktningen.
Dom kör som bekant väldigt hårt på trafik denna vecka, tappade räkningen på hur många nån ropade in som skulle få böter för Stoppliktsförseelser, bilbälten och dyl.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
TomK skrev:
2528285 Hmm, jo jag har hört något om att det är extra mycket kontroller den här veckan. Inte för att jag sett något, men andra har sett fartkontroller lite här och var. QUOTE]

Massiv aktion i hela Europa verkar det som:mad:

Saxat ur Sörmlands nyheter: "I hela Europa arbetar poliser den här veckan med hastighetskontroller där syftet är att få trafikanterna att hålla de hastigheter som gäller."
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&sect2=157&id=122264

//Garfield

Annat jag hittat oxå, i samma tidning.

Så mycket kostar det
Från 1 oktober gäller nya högre bötesbelopp vid fortkörning.
Hastighetsöverträdelser på 30- och 50-väg:
1–10 kilometer över hastighetsgränsen 2 000 kr
11–15 kilometer över hastighetsgränsen 2 400 kr
16–20 kilometer över hastighetsgränsen 2 800 kr
21–25 kilometer över hastighetsgränsen 3 200 kr
26–30 kilometer över hastighetsgränsen 3 600 kr,
31–40 kilometer över hastighetsgränsen 4 000 kr.
Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg:
1–10 kilometer över hastighetsgränsen 1 500 kronor
11–15 kilometer över hastighetsgränsen 2 000 kr
16–20 kilometer över hastighetsgränsen 2 400 kr
21–25 kilometer över hastighetsgränsen 2 800 kr
26–30 kilometer över hastighetsgränsen 3 200 kr
31–35 kilometer över hastighetsgränsen 3 600 kr
36–40 kilometer över hastighetsgränsen 4 000 kronor.
41–50 kilometer över hastighetsgränsen 4 000 kronor.
Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren.

Fi fan vad dyrt det kan bli:huvet

//Garfield

Last edited:

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
På något vis så blev den ca 5000:- billigare än vad den skulle kosta, jag kan lova att jag höll masken när jag betalade :)

Helvete, släta av mig och smitta mig med din tur :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...