Motard utrustning?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Finns det någon speciell sorts utrustning för dem? Tänkte att 2 delat skitställ blir något för varmt om man får för sig att ta en skogsrunda och lite för osmidigt när man ska lära sig att stunta :yoparty.

Finns det några speciella cross brallor som tål att skrapas mot asfalt i en 160 knyck? Dom jag hade förut klarade inte det direkt.

Så vad kör ni i?

Karin

crash and burn girl
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
ZX9 -98
Jag åker i alpinestars TZ-1 2-delat skinnställ. Ja, det är varmt men det är det bästa skyddet. Annars finns det väl spec motardställ som är mer ventilerade än vanliga sporthojsställ?

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
The-PatriX skrev:
Finns det några speciella cross brallor som tål att skrapas mot asfalt i en 160 knyck? Dom jag hade förut klarade inte det direkt.

Så vad kör ni i?

Skinn, skinn, skinn, skinn och skinn!! :fakta
Kör man asfalt, och speciellt i 160 knyck, finns inget annat. Testa själv om du inte tror på det. Ingen skön känsla direkt att peta smält crossbralla i köttsår. :gnissla
Ska du ut i skogen får du helt enkelt byta om. :tungan

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Hehe hade en viss kännsla av att svaret skulle bli skin skin skin skin :).
Blir nog ett sådant (2 delat) och ett par beggade cross brallor för de få gångerna man letar sig mot det gröna.

Men vad är det för motard ställ som finns? Att titta i lelleskatalogen är ju lite at mission impossible för mig, alla ställ ser ju likadana ut :död .

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Köp ett väl ventilerat motardställ eller RR-ställ. Motardstället har fördelen att det ger bättre rörlighet & som regel är mkt billigare. Dom jag kikat närmare på som ser schysta & väl ventilerade ut är Arlen Ness, AXO & Sinsalo. Dainese & Alpinestar har oxå, men dom vet jag inte mkt om.

Jag kör med mitt ställ även på crossbanan, så nog duger det för dig i skogen. Man blir lite varmare än i crosskläder, fast det lider man mest av när man står still.

Carpe me

Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Fint, ska titta lite nogrannare på AXO, Sinisalo och skomakarmärket Alpinestars.

Men när vi ändå snackar om ställ, har hört att Dianese eller hur det nu stavas är rent skit :confused:, dålig kvalité osv, Hur mycket stämmer det?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
The-PatriX skrev:
Fint, ska titta lite nogrannare på AXO, Sinisalo och skomakarmärket Alpinestars.

Men när vi ändå snackar om ställ, har hört att Dianese eller hur det nu stavas är rent skit :confused:, dålig kvalité osv, Hur mycket stämmer det?

Bullshit!! Har haft tre Dainese och har haft marksyning med två av dem och inte haft några problem med ngt av dem.....

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
The-PatriX skrev:
Det finns måndags-ex av alla märken. Kanske iofs inte ska uttala mig om deras skinställ, men det är schysst kvalitét på deras allvädersställ.

Det Dainese jag har (Gore-Tex) har hållit sedan -98 och då även tidvis använts vintertid till slalom/snowboard. Då har det även överlevt diverse mindre marksyningar både på sommaren (50kmh asfalt, 40kmh "skogsbilväg" och 90kmh grus) och ett gäng i backarna på vintern (varav en så kraftig att pjäxan gick i småbitar, men foten höll). Visst det är ganska solblekt och skrubbat lite varstans, men inget tjall med dragkedjor, sömmar eller liknande. Jag har även en Dainese Safety Jacket som jag haft sedan 2001 och enda kvalitétsproblemet med den är att kardborrebandet till njurbältesdelen börjar tappa stinget.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Spyke har ett riktigt schysst motardställ,även arlen ness

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...