motard

araben

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
ktm 525 sx, db7 ver.2
hej jag undrar om det är värt att skaffa motard däck. jag bor i gbg vet itne om det finns många ställen att köra på?
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
araben skrev:
hej jag undrar om det är värt att skaffa motard däck. jag bor i gbg vet itne om det finns många ställen att köra på?

Spelar väl ingen roll och du skall ha motard eller endurodäck du får inte köra med en cross på allmänna vägar

EDIT. Du har kanske e-reg? men polisen blir inte glad om du kommer med ett motardkit då...
 
Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Mr R skrev:
du får inte köra med en cross på allmännavägar

Hur vet du att den inte är landsvägsreggad då? Gick väll å landsvägsregga gamla SX iaf!

Och ja, det är värt! du kan ju alltid köra på bana annars!
 

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Eftersom han frågar om det finns många ställen att köra på så tolkar jag det som att han inte ska köra på allmänna vägar.
 

Morphed

ORGANDONATOR
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450 SXF
Mr R skrev:
Spelar väl ingen roll och du skall ha motard eller endurodäck du får inte köra med en cross på allmännavägar


Duuu!! va säger mamma när du kör på famhjulet på allmän väg??? :kocko

Stoppies får man gör på inhägnat område!! man lindar hönsnät runt hojen!!! :tummenupp
 

volbey

prutt!!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
525 EXC/SM-06,pocket bike 911 carena polini,Merida Mats sport 500.
araben skrev:
hej jag undrar om det är värt att skaffa motard däck. jag bor i gbg vet itne om det finns många ställen att köra på?
Det har letats febrilt efter något ställe man kan köra motard på men det verkar inte gå så bra.. med tanke på hur många motarder det rullar i GBG så é det MYCKET konstigt att man inte kan fixa en bana, Kortdela motor klubb har en motard sektion? men det verkar som att flertalet av motard åkare i GBG väljer å gasa runt på gatorna! med andra ord förstör för dom som vill köra på bana!! var mer seriösa gubbar! :pannkyss
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
volbey skrev:
Det har letats febrilt efter något ställe man kan köra motard på men det verkar inte gå så bra.. med tanke på hur många motarder det rullar i GBG så é det MYCKET konstigt att man inte kan fixa en bana, Kortdela motor klubb har en motard sektion? men det verkar som att flertalet av motard åkare i GBG väljer å gasa runt på gatorna! med andra ord förstör för dom som vill köra på bana!! var mer seriösa gubbar! :pannkyss

Kolla upp hur det går med Ale-ring ,det snackas om att det skall byggas en motardbana där.

Annars kan man åka till Borås motorstadium på onsdagar under sommaren och köra för en 100:-



Sen gissar jag att detta är på en gång/cykelbana du kör på bakhjulet på i din profilbild ?
 

Bifogat

  • CIMG1112.JPG
    CIMG1112.JPG
    52.3 KB · Visningar: 88
Last edited:

volbey

prutt!!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
525 EXC/SM-06,pocket bike 911 carena polini,Merida Mats sport 500.
Långa farbron skrev:
Kolla upp hur det går med Ale-ring ,det snackas om att det skall byggas en motardbana där.

Annars kan man åka till Borås motorstadium på onsdagar under sommaren och köra för en 100:-



Sen gissar jag att detta är på en gång/cykelbana du kör på bakhjulet på i din profilbild ?

Som sagt.. seriösa :tummenupp
 

Bifogat

  • fabbron (Custom) (2).jpg
    fabbron (Custom) (2).jpg
    32.1 KB · Visningar: 57
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top