Motardbana i skåne med omnejd?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Sugen på att börja köra motard igen.
Men har här kommit upp någon bana i närheten av skåne med omnejd?
Har tyvärr inte tiden att köra upp till örebro eller lidköping över dagen pga familjen...

Vill inte köpa en race motard om den bara ska stå still en hel sommar igen.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
har inte blivit någon förbättring sedan 05 då jag sålde yz:an alltså..

Får väll bli någon tråkig gatmotard som man kan köra grus med.

Gick med
11 Apr 2004
Hoj
några
Sturup raceway, racehouse o små vägarna runt genarp. Är de enda alternativen när vi e ute o brummar.
Så om du inte ska flytta till Örebro så e det bättre att köra cross för sådana banor finns det gott om i skåne!
//h-street

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
jo häckeberga har man kört några gånger.. men för farligt när det börjar gå fort.

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Men hur fick ni tillgång till sturup då?
Är det någon som hyr den då eller är det fasta tider och veckodagar?

Har köpt mig en smr så jag måste ut o testa den snarast innan jag döör... :tungan

Funderar seriöst på att åka upp till kalmar ta mig fan.

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Göttans tackar för den infon....

Hörde att dom kanske tänkte bygga in lockarpsbanan?
Någon som kan bekräfta detta? Hade vatt grymt ju.

Gixxer-6:an

Medlem
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N, 2008
http://www.sydskanesemse.nu/ där går det o boka för körning på sturup.

Har jag inte fel för mig så har Svedala kommun satt emot sig mot kvällskörningarna och så har dem bullergräns nu.
Finns där ingen alls gokartbana som man kan få köra på.
Racehouse verkar vara en liten och livsfarlig bana med pelare och obefintliga avåkningszonor, och så måste man ha miljöbränsle för 25:- litern, men visst det är guld värt att få köra asfalt på vintern med.

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Har jag inte fel för mig så har Svedala kommun satt emot sig mot kvällskörningarna och så har dem bullergräns nu.
Racehouse verkar vara en liten och livsfarlig bana med pelare och obefintliga avåkningszonor, och så måste man ha miljöbränsle för 25:- litern, men visst det är guld värt att få köra asfalt på vintern med.

Vad innebär miljöbränsle? Det är inget hojen tar skada av hoppas jag? Kostar det 25kr/litern över allt?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vad innebär miljöbränsle? Det är inget hojen tar skada av hoppas jag? Kostar det 25kr/litern över allt?

Aspen miljöbensin, den är lite tunnare än vanlig 95-oktan. Och ja, jag tror den kostar 25 kr/l överallt. Töm tanken innan du åker dit och tanka i ett par liter eller ta hojen på släp dit och säg att du tankade innan du kom dit.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
3215238 Har jag inte fel för mig så har Svedala kommun satt emot sig mot kvällskörningarna och så har dem bullergräns nu.
Har inte inte hört något om bullergräns på sturup. borde va fritt än då flygplatsen ligger så pass nära... Dessutom är den nästan lite stor till motard nuförtiden... Sist jag körde där körde jag bara på 3 & 4:ans växel på min yzf 450.

Var det din crf som var på blocket i våras?

Gixxer-6:an

Medlem
Gick med
6 Jan 2005
Hoj
Yamaha FZ1-N, 2008

Nej , jag har kvar min CR-F , den har jag inte haft mer än ett par månader - köpte den som ny på utförsäljning av -07:eek:r. Har bara kört cross med den än så länge, även om asfalt känns mycket roligare så förhoppningsvis blir det motardkörning också. men det verkar som om det ska ske på allmänna parkeringar med varnare för sheriffen.
Hur e det med banan i Fogdarp?

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Har inte inte hört något om bullergräns på sturup. borde va fritt än då flygplatsen ligger så pass nära... Dessutom är den nästan lite stor till motard nuförtiden... Sist jag körde där körde jag bara på 3 & 4:ans växel på min yzf 450.

har fått för mej att dom e rätt hårda med buller på sturup... originalblås på sporthojar som gäller..

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Kör på sturup, jag och några andra körde där för nån månader sen, riktigt kul bana för motard!

Det är bara att sammla ihopa ett gäng och boka banan, rätt dyrt dock så gäller att bli endel folk iaf.

Ang ljud volym vet jag inte där, vi kunde ju köra där iaf med våra motarder!

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Snart får man köra med egen mc på racehouse, i mitten av oktober börjar dom, ingen info om datum ännu.... men jag har mailat o frågat....
fan va gytt:tummenupp

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Jag körde på den innan med min gamla xr650. när den inte var iordning och ny asfalterad.
Och då var den ingen höjdare liten, smal och väldigt trixig. Bara att åka ut och kolla på den finns inget staket eller likande runt banan.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!