Motardbana på Botkyrka MK mark??

Jacob H

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
KTM520 SM
såg följande på Botkyrka MK's sida

"Område finns till förfogande för upprättande av bana för supermotard och crosscart "

är det någon som vart i kontakt med dessa herrar eller har nån info. Det vore ju på tiden att det blev en bana i sthlms trakten oxå.

/Jacob

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
japp, jag och två killar till har varit och pratat med dem på ett styrelsemöte.
det finns ganska bra med mark, banan får finansieras av de som vill bygga den vilket betyder stora sponsorpengar... marken som finns till det förfogande är nästan sankmark. väldigt dålig mark... vilket betyder att man måste köra dit bra mycket grus att fylla med. så någon miljon kan man nog lätt räkna att det går på kostnader... styrelsen bemötande dock över all kritik.
sen är det prat om att banan troligtvis kommer att läggas ned om några år för att det ska byggas bostäder i närheten... tycka vad man nu vill om det...

vi kände att det var för mycket. visst det skulle vara enormt med en bana där, men för att få allt att lösas krävs mycket pengar och att någon går på a-kassa. man hinner inte om man har ett jobb om du förstår......

har du någon miljon över så kanske vi kan lösa detta dock :)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag kan ge en hundring.. =)

Men ärligt talat, finns det inga bidrag eller så? Det är ju en "sport" som är i rejäl framsprång... Kolla bara på mc-mässan, alla skulle ju glo på skiten!!!! :tummenupp

gsitobbe

Gick med
4 Sep 2003
Hoj
CBR 1000
så himmla svårt kan det ju inte vara att få tag på stålarna som behövs till bygget av banan efter som att det finns ju ändå ett antal motard åkare i sverige och det skulle ju vara bra ifall det fanns en bana i huvudstaden också.....
vad säger sthlmstad om att hjälpa till att bygga en motard bana dära???

är det någon som vet ifall vi kommer att få köra på folkrace banan under sommaren?? det kan ju vara et fram steg i utveklingen bara det för att då märker ju fokk att det finns hopp om en bana i sthlm....

mvh tobbe

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Zana skrev:
Men ärligt talat, finns det inga bidrag eller så? Det är ju en "sport" som är i rejäl framsprång...

Haha! Du är rolig du.

Förra våren höll jag på och jobbade lite på en bana i Stockholm.

Jag började med att läsa Stockholms idrottspolitiska program. Det gav mig en ganska bra inblick i hur Stockholm planerar att utveckla idrotten i Stockholm.

Jag kom fram till att enda chansen "vi" hade att få bidrag var om vi rekryterade handikappade invandrartjejer. Då hade vi en chans... I övrigt så var det chanslöst att få stålar till motorsport.

Ok, tänkte jag. Dom har nog bara fokuserat på "allmän" idrott (fotboll och sånt) så jag frågar politikerna. Jag skrev en långt men kort mail med information om vår idrott och frågade om det fanns några planer eller möjligheter.

Jag mailade ca 50 politiker. Jag fick 3 svar. 2 sa att jag hade mailat fel person. Det var dock en kille som faktiskt läste mitt mail och svarade. Han svarade att han inte hade en aning om att sporten existerade och var tacksam för att jag hade informerat honom. Han berättade även att det är upp till varje kommun att bygga en bana osv. Tyvärr så har kommunerna inga pengar (as usual) så det blir för dyrt för en enskilld kommun med ett sådant projekt. Dessutom hade han, tyvärr, inget med idrotten i Stockholm att göra...

Det jag dock lyckades få reda på via en person här på SH var att det fanns planer och funderingar på att ett par kommuner skulle gå ihop och satsa på en motorbana av någon typ där SM kanske kunde få vara med på ett hörn. Jag har inte hört vad som hände med det projektet dock.

Ok, plan B. Jag kontaktade 3 mx-klubbar. Min tanke var att om vi kunde få klubbar intresserade så skulle man kunna ta in en massa medlemar i klubben, går till politikerna och säga "vår klubb vill ha bidrag".

Det gick inte så bra. Botkyrka var väldigt korta i sina svar men lovade att ta upp ämnet på årsmötet. När jag försökte få svar efter årsmötet så var det tyst.

Barkarby svarade att dom var intresserade. Men dom håller ju på och blir av med sin bana (det har pågått sen 1986 typ) så dom kan inte riktigt satsa på SM just nu (då). Men dom ordnade ju en tävling förra året och har ju åtminstånde visat intresse.

Den tredje klubben har jag för mig var Arninge MK. Dom svarade aldrig.

Så kontentan blev, politiker skiter i motorsport så vida man inte kommer som handikappad invandrartjej och ber om stålar (yasha borde väl iofs kunna kvalificera sig? ;)).

MX-klubbarna har svårt att hjälpa oss då dom dels har det tufft ekonomiskt och dels är nedläggningshotade hela tiden.

Sen blev det säsong och jag körde hoj istället för att sitta i tfn eller maila. :)

/Lucky9

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
men tobbe, ta och gör ett ryck och försök skaka fram lite stålar...
det kan inte va så svårt ju
:va

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Lucky9 skrev:
...Så kontentan blev, politiker skiter i motorsport så vida man inte kommer som handikappad invandrartjej och ber om stålar (yasha borde väl iofs kunna kvalificera sig? ;)).

.../Lucky9
Tjej? Check! :tuttar
Invandrare? Check! :tummenupp
Handikappad? Räknas huvudet?!? :3freak (Det kanske räcker att vara tjej? :tungan )

Var ska jag skriva på?!? :va

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ok, det verkar som du haft fullt upp!

:(

Lucky9 skrev:
Haha! Du är rolig du.

Förra våren höll jag på och jobbade lite på en bana i Stockholm.

Jag började med att läsa Stockholms idrottspolitiska program. Det gav mig en ganska bra inblick i hur Stockholm planerar att utveckla idrotten i Stockholm.

Jag kom fram till att enda chansen "vi" hade att få bidrag var om vi rekryterade handikappade invandrartjejer. Då hade vi en chans... I övrigt så var det chanslöst att få stålar till motorsport.

Ok, tänkte jag. Dom har nog bara fokuserat på "allmän" idrott (fotboll och sånt) så jag frågar politikerna. Jag skrev en långt men kort mail med information om vår idrott och frågade om det fanns några planer eller möjligheter.

Jag mailade ca 50 politiker. Jag fick 3 svar. 2 sa att jag hade mailat fel person. Det var dock en kille som faktiskt läste mitt mail och svarade. Han svarade att han inte hade en aning om att sporten existerade och var tacksam för att jag hade informerat honom. Han berättade även att det är upp till varje kommun att bygga en bana osv. Tyvärr så har kommunerna inga pengar (as usual) så det blir för dyrt för en enskilld kommun med ett sådant projekt. Dessutom hade han, tyvärr, inget med idrotten i Stockholm att göra...

Det jag dock lyckades få reda på via en person här på SH var att det fanns planer och funderingar på att ett par kommuner skulle gå ihop och satsa på en motorbana av någon typ där SM kanske kunde få vara med på ett hörn. Jag har inte hört vad som hände med det projektet dock.

Ok, plan B. Jag kontaktade 3 mx-klubbar. Min tanke var att om vi kunde få klubbar intresserade så skulle man kunna ta in en massa medlemar i klubben, går till politikerna och säga "vår klubb vill ha bidrag".

Det gick inte så bra. Botkyrka var väldigt korta i sina svar men lovade att ta upp ämnet på årsmötet. När jag försökte få svar efter årsmötet så var det tyst.

Barkarby svarade att dom var intresserade. Men dom håller ju på och blir av med sin bana (det har pågått sen 1986 typ) så dom kan inte riktigt satsa på SM just nu (då). Men dom ordnade ju en tävling förra året och har ju åtminstånde visat intresse.

Den tredje klubben har jag för mig var Arninge MK. Dom svarade aldrig.

Så kontentan blev, politiker skiter i motorsport så vida man inte kommer som handikappad invandrartjej och ber om stålar (yasha borde väl iofs kunna kvalificera sig? ;)).

MX-klubbarna har svårt att hjälpa oss då dom dels har det tufft ekonomiskt och dels är nedläggningshotade hela tiden.

Sen blev det säsong och jag körde hoj istället för att sitta i tfn eller maila. :)

/Lucky9

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...