Motarddäck RMZ 450 -06

Nrftygacf

N.R.F.T.Y.G.A.C.F
Gick med
17 Aug 2010
Hoj
Suzuki RMZ 2006
Hej!

Behöver motarddäck/fälgar till en RMZ450 -06..

- Vet ni om några som passa direkt på tex från CRF eller någon annan hoj?

- Eller vad det är för dimensioner man behöver ha på däcken/distanserna om man köper fälgar från någon annan hoj och ska få dem att passa? Berätta hur ni har gjort om ni satt motardfälgar på en RMZ eller länka om ni vet någon som har gjort det..

!!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jag tycker man skaffar sig onödigt med problem genom att köpa fälgar till ett annat fabrikat och anpassa dit med distanser mm.

Om avsikten är att köra bana så sikta på att köpa 5" bakfälg och 16,5" framfälg. Allt annat är bara dumt. Smalare bakfälg ger bara fel profil på däcket och 16,5" framfälg är sååå mkt bättre. Även för nybörjare är det en klar fördel bara genom att man kommer kunna köpa beg. däck i drivor, medans i princip ingen som tävlar kör alls med 17" längre.
Vill man köra gata och promt vill ha ett legat däck så finns det numera till 16,5" oxå.

Hör av dig om du vill ha hjälp att hitta nya eller beg. fälgar till Suzuki så kan jag vägleda dig.

Nrftygacf

N.R.F.T.Y.G.A.C.F
Gick med
17 Aug 2010
Hoj
Suzuki RMZ 2006
Jag tycker man skaffar sig onödigt med problem genom att köpa fälgar till ett annat fabrikat och anpassa dit med distanser mm.

Om avsikten är att köra bana så sikta på att köpa 5" bakfälg och 16,5" framfälg. Allt annat är bara dumt. Smalare bakfälg ger bara fel profil på däcket och 16,5" framfälg är sååå mkt bättre. Även för nybörjare är det en klar fördel bara genom att man kommer kunna köpa beg. däck i drivor, medans i princip ingen som tävlar kör alls med 17" längre.
Vill man köra gata och promt vill ha ett legat däck så finns det numera till 16,5" oxå.

Hör av dig om du vill ha hjälp att hitta nya eller beg. fälgar till Suzuki så kan jag vägleda dig.

Barrett-> Jag skulle väldirg gärna vilja ha hjälp att hitta motarddäck som passar på min hoj. RMZ 450 -06 som sagt. Helst begagnade eftersom det är bättre pris. Men om du vet någon bra försäljare som säljer nytt kan jag kolla upp det med.

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
TM 450 SMX 2011
Finns beggade alpina slanglösa hjul...

om du är intresserad, värsta sorten.

Blå/gul fälgbana svarta ekrar gula eller blå nav minns inte.

7 000 kronor för fram och bak, mindre än halva priset sen nytt...

MVH Peter Mackhé

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...