motardkit problem?

Gohei

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Fz-6s, kawa 250 2takt
Har en Ktm 450 exc -06 som ja nyligen köpt ett motardkit till. ktm's egna motardfälgar (3,5tum, 5tum). kör på michelin pilot road 2 (120 fram,160 bak) och däcket tar i kedjan och det är ungefär 1mm spelrum på varje sida av svingen. ska de va så tajt eller är det däcket som är lite väl brett för att vara ett 160? jag har iaf bara kört och nötit bort ena sidan av däcket, kedjan skalar bra. =)
Men finns det nåt annat däck som passar bättre? eller ska de va så tajt?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Har en Ktm 450 exc -06 som ja nyligen köpt ett motardkit till. ktm's egna motardfälgar (3,5tum, 5tum). kör på michelin pilot road 2 (120 fram,160 bak) och däcket tar i kedjan och det är ungefär 1mm spelrum på varje sida av svingen. ska de va så tajt eller är det däcket som är lite väl brett för att vara ett 160? jag har iaf bara kört och nötit bort ena sidan av däcket, kedjan skalar bra. =)
Men finns det nåt annat däck som passar bättre? eller ska de va så tajt?
Ingen fara alls att det tar i. Det du däremot kanske behöver göra är att modda kedjestyraren. Polarens 5"-fälg tog i kedjestyraren när man justerade hjulet för långt bak.

Gohei

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
Fz-6s, kawa 250 2takt
Jo! såg att de va nära där med! men ja körde fram däcket så mycke ja kunde utan att det tog i svingen men de ska va så alltså. bra då slipper ja tänka mer på det och kan fokusera mer på min träning att växla på bakhjulet som är lite trixit! :)

Men till framtiden finns det nåt annat däck som är "mindre" för att vara ett 160 däck än michelin pilot road 2 eller borde ja gå ner till 150?? jobbigt att behöva nöta sönt däcket varje gång man köper ett nytt.

Last edited:

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jo! såg att de va nära där med! men ja körde fram däcket så mycke ja kunde utan att det tog i svingen men de ska va så alltså. bra då slipper ja tänka mer på det och kan fokusera mer på min träning att växla på bakhjulet som är lite trixit! :)

Men till framtiden finns det nåt annat däck som är "mindre" för att vara ett 160 däck än michelin pilot road 2 eller borde ja gå ner till 150?? jobbigt att behöva nöta sönt däcket varje gång man köper ett nytt.

Det kan ta i lite, men det gör inte så mycket. Det finns smalare däck att köpa, troligtvis även i framtiden. Men kör slut på det du har och fokusera nu på att växla på bakhjulet.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
pirelli diablo är ett rätt smalt däck. funkar bra på gata. håller "länge". tar bara io kedjan lite.

kan dock inte rekomendera någon att köra på avon viper. bredare 160-däck får man leta effter.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Gohei - Du borde ju byta ditt dåliga hjul mot mitt fina smalare 4.25" med 150 däck istället!! Ett toppenbra Michelin Pilot Power sitter på. Helt nytt, inte rullat en enda meter, lapparna sitter kvar på. Ny skiva och drev. Förutsätter att det är svart fälgbana?!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy