Motardkurs på åland i två dagar

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Hej
TeamPyamas funderar på att hålla en Motardkurs två dagar på Åland. Vi tänkte kolla med er om det finns ett instresse för detta.

Kursen är i två dagar (lör-sön), inget datum är bestämt men det lutar åt den 10-11 maj. Instruktörer är M:et och Dawan (mest M:et).

Dagarna är upplagda med mycket fri körning med genomgångar och feedback. Kursen går ut på att bli en säker och snabb motardförare.

Vi tar emot 30 personer så det blir mycket tid på banan. Priset kommer att ligga runt 700 - 800kr för en hel helg och vi ska försöka fixa boende till er(sovsal med egen madrass).

Hur ser ni på detta, är det intressant?

För frågor så maila mig på david@teampyamas.se

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Supernice!

Priset är helt ok också!

//Johan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
För er som undrar - detta är alltså ingen konkurrerande verksamhet med motardlägren jag ordnar på Åland (vi ska dit helgen innan), utan snarare ett komplement. Det finns de som känner sig obekväma med att köra tillsammans med en massa elitåkare och andra galningar och behöver få köra under mer ordnade och kursbetonade förhållanden. Hur det står till med bastu-supandet och de andra frivilliga aktiviteterna, det får Dawan avslöja :D

Risken finns dock att ni fastnar i tävlingsträsket. Se bara hur det gick för M:et och Ronta efter de besökte öriket en vår för fyra år sedan :)

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
För er som undrar - detta är alltså ingen konkurrerande verksamhet med motardlägren jag ordnar på Åland (vi ska dit helgen innan), utan snarare ett komplement. Det finns de som känner sig obekväma med att köra tillsammans med en massa elitåkare och andra galningar och behöver få köra under mer ordnade och kursbetonade förhållanden. Hur det står till med bastu-supandet och de andra frivilliga aktiviteterna, det får Dawan avslöja :D

Risken finns dock att ni fastnar i tävlingsträsket. Se bara hur det gick för M:et och Ronta efter de besökte öriket en vår för fyra år sedan :)

Jag skulle gärna hänga med på båda lägren..men helgen då Tom´s läger körs är jag tyvärr upptagen på annat håll.
Det är i vilket fall väldigt kul att det görs initiativ för att skapa möjligheter att köra motard på bana och tom få en möjlighet att utvecklas som förare.

Själv skulle jag gärna se att Teampyamas även kunde ordna något även på Rörken. Kanske ett samarbete med SMC skulle vara möjligt? Jag vet att det är problem med bantid men det kanske kan lösas?

Jag tror att om det arrangerades motardkurs på Rörken skulle det bli väldigt populärt då läget gör att folk lätt kan komma även från Stockholm Gävle Västerås etc..

Keep up the good work så ses vi på banorna :tummenupp

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Hur det står till med bastu-supandet och de andra frivilliga aktiviteterna, det får Dawan avslöja :D

Inget supande! :rolleyes:

Själv skulle jag gärna se att Teampyamas även kunde ordna något även på Rörken. Kanske ett samarbete med SMC skulle vara möjligt? Jag vet att det är problem med bantid men det kanske kan lösas?

Jag tror att om det arrangerades motardkurs på Rörken skulle det bli väldigt populärt då läget gör att folk lätt kan komma även från Stockholm Gävle Västerås etc..

Keep up the good work så ses vi på banorna :tummenupp

Vi tror att det är mycket svårt att komma in på Rörken, Däremot har vi en annan bana inom räckhåll. Än vet vi inte om banan fungerar. Mäster M:et och jag ska dit och kolla om någon vecka, då vet vi mera. Om det visar sig att banan fungerar så kommer vi naturligtvis att hålla kurser där.

/Dawan

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag vill också följa med :)

Jag kan lova att de som är med kommer få köra mer än de orkar! Ingen kommer klaga på att de fått köra för lite.
Utbildningen utgår från varje individs nivå, sen jobbar vi därifrån. Teori och praktik kommer varvas för att få ut så mycket som möjligt av körningen. Målet är att samtliga ska känna sig säkrare på hojen och kapa tid på varvet utan att tulla på marginalerna. En annan förhoppning är att så många som möjligt har lärt sig att gå på sladd in i kurvorna :)

Banan har asfalt varvet runt och erbjuder både tighta hårnålar och snabba kurvor. Den är mer varierad än Rörken tex, skitkul helt enkelt.

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Jag vill också följa med :)

Jag kan lova att de som är med kommer få köra mer än de orkar! Ingen kommer klaga på att de fått köra för lite.
Utbildningen utgår från varje individs nivå, sen jobbar vi därifrån. Teori och praktik kommer varvas för att få ut så mycket som möjligt av körningen. Målet är att samtliga ska känna sig säkrare på hojen och kapa tid på varvet utan att tulla på marginalerna. En annan förhoppning är att så många som möjligt har lärt sig att gå på sladd in i kurvorna :)

Banan har asfalt varvet runt och erbjuder både tighta hårnålar och snabba kurvor. Den är mer varierad än Rörken tex, skitkul helt enkelt.

Låter som ett Kanonkoncept :hoppa
När kan man anmäla sig?

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Bokningen är nu öppnad och nilzz var för med att boka sig, han vinner en god öl.

Vi har fått till en bra deal för boende och resa över. Endast 750kr för resa, boende inkl frukost.

Har ni frågor så ring mig på 0709-99 59 75

/Dawan

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Såg att du är anmäld, jädrans så kul!
Jäääs.... jäddrarns i dä.. nu ska det bli åka av.

Jag utgår från att M:et kan lära mig bli snabb så jag kan köra över alla KTM 660:eek:r...

Hojen puckad och plastad... nu behövs bara ett uppsamlingskärl och nya rullgummin. Tänkte beställa från Rodamoto i Spanien. €232 plus frakt... är det dyrt eller billigt för en uppsättning Michelin PP 2CT??

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jäääs.... jäddrarns i dä.. nu ska det bli åka av.

Jag utgår från att M:et kan lära mig bli snabb så jag kan köra över alla KTM 660:eek:r...

Hojen puckad och plastad... nu behövs bara ett uppsamlingskärl och nya rullgummin. Tänkte beställa från Rodamoto i Spanien. €232 plus frakt... är det dyrt eller billigt för en uppsättning Michelin PP 2CT??

Du kommer slakta 660s på löpande band! Kul med en trevlig värmlänning på banan:tummenupp
Det låter väl som ett bra pris för däcken.

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..

Haha.. :tummenupp Å vi ska dit i år igen.. :yoparty

Ps. TomK kan inte du fixa en grusdel till banan i år..? :)

/R

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ps. TomK kan inte du fixa en grusdel till banan i år..? :)

Går att lösa rent tekniskt, men "politiskt" är det tvärkört på den banan. Då får man sätta sina förhoppningar på en kommande storbana på Eckerö (vilket år som helst :rolleyes: ).

Men vi har ju en riktig bana på G på närmare håll - får se när vårarbetet drar igång...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping