Motegi gp-vm

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Första tidsträningarna över.
Sete ligger för rossi i MotoGP't
250 är översvämmat av japanska wildcards som alla verkar ruskigt snabba, stiggy återfinns på 23'e-plats, west på 17'e.
Kallio med bra på en tionde-plats och före sin teamkollega.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Och Tamada hänger med bra på en tredje plats så här långt. Vore väl kul om han kunde få en fullträff på hemmaplan.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Skall bli skitskoj att se hur de går på söndag, i samtliga klasser! :tummenupp

Wildcardsen i 250 är alltid roliga! Personligen tror ja på Takahashi, han e nog sugen på att vinna efter att vara så nära förra året....har faktiskt satsat 150:- på honom på Unibet! :crash
8 ggr insatsen om han vinner.... :rolleyes:

Kände mig lite mer spelsugen idag, så ja satsade 190:- på att Gibernau skulle vinna i MotoGP klassen....hoppas hoppas hoppas... :hej

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag har länge gapat om Tamada. Han är rackarns cool, men fanken vet om nerverna håller på hemmaplan. Takahashi tror jag däremot kan gå riktigt långt. I MotoGP tippar jag Rossi. Han har hittat den där obevekliga formen igen. Pedrosa verkar vara på topp. Han tar hem 125.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Visst finns möjligheten att Tamada får till det och vinner. Det vore skoj. Men vi lär få se Rossi vinna och Gibernau köra i mål några sekunder senare. Som vanligt alltså. Gääääsp...

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
oFFkeFF skrev:
Första tidsträningarna över.
Sete ligger för rossi i MotoGP't
250 är översvämmat av japanska wildcards som alla verkar ruskigt snabba, stiggy återfinns på 23'e-plats, west på 17'e.
Kallio med bra på en tionde-plats och före sin teamkollega.
Tider från MotoGP:

Bifogat

• montegi_qp1.gif
    montegi_qp1.gif
    63.4 KB · Visningar: 299

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Fasiken....mina bud ser inte så bra ut efter andra kvalet....Max Biaggi fick pole i MotoGP klassen, Gibernau fick en 4:e startposition.... :eek:
Tamada startar som andre man...

I 250 vet jag inte vad som har hänt, Takahashi startar från 10:e startruta....sicken flopp.... :p

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Kallio verkar få till det lite i kvalet nu iaf, det bådar gott inför racet, 13 med KTM.
Abbruzzo-teamet verkar inte få till det i helgen, stiggy så långt bak man kan komma nästan, west 20'e..
Kul om Tamada är den som slåss lite med Rossi ikväll, men roligare om Biaggi hittar farten och är med också.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Tamada tvåa, och Hayden femma inför racet! Hoppas att någon av dom kan skrälla. Det är kul med nya namn och båda har ju imponerat i sin första säsong i MotoGP.

Rossi kör snabbt upp sig i starten, lägger sig och stressar bakom Biaggi. Tamada har en kamp genom hela racet med Gibernau och Hayden skuggar dom två.

Det slutar med att Rossi försöker gå om Biaggi på näst sista varvet, men Biaggi stänger luckan, dom krokar ihop och går av. Tamada går om Sete på sista varvet och vinner, Hayden passar på och smita förbi Sete också, men Sete klarar andraplatsen nätt och jämnt genom att gå förbi bara några meter före mållinjen.

Capirex fyra, Checa femma. Rossi kommer igen och blir sexa. Biaggi bryter.

Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
oFFkeFF skrev:
Kallio verkar få till det lite i kvalet nu iaf, det bådar gott inför racet, 13 med KTM.
Abbruzzo-teamet verkar inte få till det i helgen, stiggy så långt bak man kan komma nästan, west 20'e..
Kul om Tamada är den som slåss lite med Rossi ikväll, men roligare om Biaggi hittar farten och är med också.

Såg ni bilden tagen från Abruzzo boxen med ca 7-8 minuter kvar på QP 2 ?
Både West och Stiggy satt och såg ut som de skitit på sig och meken stog och dammade av bakdäcket istället för att byta till fräsha kvalslangar.
Detta teamet har uppenbarligen problem.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Relapse skrev:
Tamada tvåa, och Hayden femma inför racet! Hoppas att någon av dom kan skrälla. Det är kul med nya namn och båda har ju imponerat i sin första säsong i MotoGP.

Rossi kör snabbt upp sig i starten, lägger sig och stressar bakom Biaggi. Tamada har en kamp genom hela racet med Gibernau och Hayden skuggar dom två.

Det slutar med att Rossi försöker gå om Biaggi på näst sista varvet, men Biaggi stänger luckan, dom krokar ihop och går av. Tamada går om Sete på sista varvet och vinner, Hayden passar på och smita förbi Sete också, men Sete klarar andraplatsen nätt och jämnt genom att gå förbi bara några meter före mållinjen.

Capirex fyra, Checa femma. Rossi kommer igen och blir sexa. Biaggi bryter.

:tummenupp

Inte alls omöjligt. Men sådan spänning har man inte varit bortskämd med i MotoGP. Det vore både kul och välgörande med nya namn på pallen. Jag vill se Rossi göra fler misstag, pressas och vurpa. Action! Haga är näst sist och tre sekunder efter Biaggi! :confused: Vilken sanslös besvikelse han har varit för alla som trodde att de skulle få se samma takter som i WSBK för 5-6 år sedan. Förtidspensionering för honom. In med Abe igen! :fakta

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Burning Blood racing team!!!!!

Vilket otroligt coolt namn! Det låter som någon obskyr hårdrocksgrupp från 1982...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nyteknik skrev:
Haga är näst sist och tre sekunder efter Biaggi! :confused: Vilken sanslös besvikelse han har varit för alla som trodde att de skulle få se samma takter som i WSBK för 5-6 år sedan. Förtidspensionering för honom. In med Abe igen! :fakta

Haga vurpade igår och slog sig halvt fördärvad. Sen är Aprilia inte den bästa hojen där ute. Men vafan, MotoGP är fortfarande i sin linda, ge de mindre fabrikerna ett år eller två så kommer de vara närmare toppen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Har du kört någon tävling med din 125:a? Hur gick det? Mer racing nästa år?

Jag körde Falkenberg. Till Karlskoga fattades jag delar och till Knutstorp fick jag icke-racerelaterade förhinder.

För närvarande har jag lagt ner, men kommer säkert tillbaka till våren igen.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det är tydligen inne med att fixa till resultaten i efterhand numera. Tamada blev diskad för kontakten med Gibernau, vilket gav Hayden pallplatsen, och Hopkins blev utelsuten från nästa race pga startkraschen. Det börjar bli lite töntigt med alla paragrafrytterier nästan. Snart blir det kortegekörning a´la F1.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Rossi e bäst. Vem annan kan göra en sån uppkörning från nionde plats till andra plats efter den lilla tabben han gjorde i början?
Biaggi eller Gibernau hade nog bara fixat en 5:e eller 6:e plats efter en sån miss. Behövs bara 11 p till så är Rossi världsmästare igen precis som jag sa till mina vänner som inte håller på Rossi.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...