Moto GP 2 på Xbox

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
Jag skall köpa en XBOX i slutet av månaden och vill veta om ettan är nåt att ha? Jag tänker hålla mig till budgetspel nämligen. Vägrar köpa spel för *hutlösa* 700 spänn....

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Ja, spelen till XBOX är ruggigt dyra så jag köper inga själv. Jag har däremot investerat i ett Multi-X chip så nu har jag ca 50 spel helt plötsligt. 2:an har jag inte provat, jag har bara sett den på den sidan jag länkade till innan. Den första Moto GP är grymt bra, fin grafik o bra känsla men jag har svårt med mc spel, sen så är det bara 2 taktare. Det är lättare med bil spel för min del, det blir så mkt vinglande åt sidan för min del, men skaffar jag mig 2:an så ska jag nog banne mig ta mig tid att lära mig den, och sen när 3:an dyker upp nån gång så oj oj oj
Bara 4 takt maskiner. :bow

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Krigge skrev:
Har du kört det, och i sådana fall hur bra är det?

Jag har det... Det är grymt som fan... kör på en ordentlig tv bara... och helst med fin hemmabio anläggning... då är det riktigt kul! :tummenupp

gixxer_chrille

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
DreeTman skrev:
Jag har det... Det är grymt som fan... kör på en ordentlig tv bara... och helst med fin hemmabio anläggning... då är det riktigt kul! :tummenupp

Åh fan! Köpt den eller hämtat från nätet? Slår den 1:an i känsla o ljud o grafik?

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
chrille-r1000 skrev:
Åh fan! Köpt den eller hämtat från nätet? Slår den 1:an i känsla o ljud o grafik?

Ojj sorry.... syftade på ettan... tvåan går väll bara att förbeställa än?? trodde det skulle komma i slutet av månaden, men jag vet inte...

gixxer_chrille

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
DreeTman skrev:
Ojj sorry.... syftade på ettan... tvåan går väll bara att förbeställa än?? trodde det skulle komma i slutet av månaden, men jag vet inte...

Jasså på det viset! Här var man glad att nån på forumet har provat den och så visar det sig att det ändå inte var så :brynad
Ja ja, jag väntar nog tills den går att ladda ner sen hamnar den direkt på min 120 gb hårdisk i XBOXEN

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Hehe...ja vem fan har råd att köpa spelen?! Tänk vad mycket soppa man kan få för de pengarna! :D

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jonteponte skrev:
Jag skall köpa en XBOX i slutet av månaden och vill veta om ettan är nåt att ha? Jag tänker hålla mig till budgetspel nämligen. Vägrar köpa spel för *hutlösa* 700 spänn....

MotoGP är ett kanonspel!! Rekommenderas!

Men köp ett chip och köp sedan kopior billigt, blir billigare i längden!! :rock

gixxer_chrille

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Moto GP 2 på Xbox

Fazer skrev:
Kan någon lägga ut länken till filmen för spelet. Så man kan ladda hem den.
Tack
Du går väl bara in på sidan o trycker på videotrailer, så enkelt är det.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har haft motogp på min xbox i snart 2 mån utan att ha kört så mycket. provade det igår en snabbis (var uttråkad) Nu är jag helt fast i det, både i series och arcade championship.
Kan bara säga :rock :rock :rock :rock :rock om detta spel.
ska bara försöka skrapa ihop lite pengar så jag kan köpa motogp 2. köp köp köp köp!!!!!!

gixxer_chrille

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
motardnisse skrev:
Har haft motogp på min xbox i snart 2 mån utan att ha kört så mycket. provade det igår en snabbis (var uttråkad) Nu är jag helt fast i det, både i series och arcade championship.
Kan bara säga :rock :rock :rock :rock :rock om detta spel.
ska bara försöka skrapa ihop lite pengar så jag kan köpa motogp 2. köp köp köp köp!!!!!!

Tar nog ett tag tills det kommer till sverige tyvärr. :(

gixxer_chrille

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jag har installerat Moto GP 2 till XBoxen igår och det är grymt bra.
Nackdelen är dock ljudet. RC211V låter samma som Suzuki RGV
Och även YZM1.Flera hojar låter samma fast det är en helt annan motor typ. :( Jag vet ej om det beror på att spelet är "rippat"
Det återstår att se tills jag har fått tag på ett original eller pc versionen. Känslan är iaf. samma som innan och grafiken något bättre.

Kain

Potatis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teutonia
Tyckte GP2 var så där.. testade MotoGP 3(ps2) igår.. Klart bättre..

ps. Modda xboxen.. slipper man sånt där med vänte tid och dyra spel..

Pm:a för info

Last edited:

gixxer_chrille

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kain skrev:
Tyckte GP2 var så där.. testade MotoGP 3(ps2) igår.. Klart bättre..

ps. Modda xboxen.. slipper man sånt där med vänte tid och dyra spel..

Pm:a för info

Menar du Moto GP 2 på Playstation 2? Om det är den du menar så ligger Playstation ett nr över XBoxens Moto GP serie. Alltså motsvarar Moto GP 2 på XBox Moto GP 3 på Playstation.
Spelen blir ju gratis när man moddar spelmaskinen och laddnings tiden blir avsevärt kortare. Vänte tiden tills den hamnar i butikerna i Sverige slipper du oftast eftersom releasen i USA tex är långt före än här hemma.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...