Moto GP - Shanghai, Kina Sön den 14:e Maj

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja, då är det snart dags för nästa slagfält, denna gång i Kina.

Med tanke på hur "tumultartad" säsongen har varit fram tills nu, så verkar ju allt kunna hända. Allt.

Racetider på Eurosport-tider Sön den 14/5:

250cc, 0700-0830
MotoGP, 0830-1000
125cc, 1045-1115



Hur klarar sig rookiesana denna gång? Pallplats för Stoner och Pedrosa? Eller är detta veteranernas bana? Shanghaibanan är ju endå helt ny, första gången använd förra året för Moto GP.

Och hur ska det gå för Sete, kommer han äntligen göra topp-5-resultat?
 

sandstream

Guest
Jag fyller på med samtliga TV-tider på Eurosport:

FREDAG:
07:15 - 125 - Träning (LIVE)
08:00 - MotoGP - Träning (LIVE)
09:15 - 250 - Träning (LIVE)

LÖRDAG:
07:15 - 125 - Kval (LIVE)
08:00 - MotoGP - Kval (LIVE)
09:15 - 250 - Kval (LIVE)

12:15 - MotoGP - Kval (Repris)

SÖNDAG:
05:00 - MotoGP - Kval (Repris)
06:00 - 125 - Race (LIVE)
07:00 - 250 - Race (LIVE)
08:30 - MotoGP - Race (LIVE)

10:45 - 125 - Race (Repris)
12:00 - 250 - Race (Repris)
13:00 - MotoGP - Race (Repris)

Kina har den längsta rakan så det ska bli kul att se vilka toppfarter de kommer upp i år.
Rakan borde väl gynna Ducati men vara mindre bra för tex Suzuki.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sandstream skrev:
2144125
Kina har den längsta rakan så det ska bli kul att se vilka toppfarter de kommer upp i år.
Rakan borde väl gynna Ducati men vara mindre bra för tex Suzuki.

Ja, fy fan vad Duccarna går. Imponerande med tanke på hur länge (eller lite, rättare sagt) de varit med i Moto GP.

Var det på Shanghai-banan som Capirex trillade av hojen förra året? På rakan har jag för mig.. :va
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Stoner kommer göra bästa resultatet av dom nya förarna. Anledningen är att han gillar att köra på banor ritade av Tilke. Förra året vann han alla race i 250cc som kördes på dom banorna Tilke hade ritat. I år har han kört riktigt bra i MotoGP med på dom banorna med. :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Kina har den längsta rakan så det ska bli kul att se vilka toppfarter de kommer upp i år. Rakan borde väl gynna Ducati men vara mindre bra för tex Suzuki.
Suzuki hade inte sämre fart nu senast när Hopkins och Vermeulen låg i täten. Bifogar förra årets kinesiska toppfarter. Får vi se 350 i år?!

:banana
 

Bifogat

  • 344359.jpg
    344359.jpg
    63.3 KB · Visningar: 358

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2144243 Suzuki hade inte sämre fart nu senast när Hopkins och Vermeulen låg i täten. Bifogar förra årets kinesiska toppfarter. Får vi se 350 i år?!:banana
Skillnaden mellan knappt 310 (som Suzuki kom upp i sist) och dryga 340 (som de snabbaste presterar i Kina) ska tydligen vara jäkligt stor.
Jag tror Suzuki kommer att vara ca 20 km/h sämre i toppfart även i år.
Tror ingen kommer att passera 350.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vår svenske medborgare Robert Grönlund som jobba råt Colin Edwards säger så här på www.crash.net

One of those engineers is Robert Gronlund, Edwards' Ohlins suspension technician, who knows exactly what the Texan needs this weekend... although turning such targets into reality is the difficult part.

"In some ways Shanghai is similar to Turkey but in other ways it is very different," he began. "For instance, it doesn't flow as much as that track but it does have a mixture of fast corners and very hard braking zones, so in terms of the set-up the key is again to have a good compromise - especially with the suspension. The bike needs to turn well into the slow corners because, like with the final section in Turkey, you can lose a lot of time there.

"The thing about Shanghai is that we have only been once and it was sometimes wet and sometimes dry, so we have a very limited amount of data. Really we're not worried about that though because we feel we made an important step during the test in Turkey. We have reduced the vibration problems we had at Jerez and Qatar and found a solution to the difficulties we had at Istanbul - just generally making the bike easier to ride. A lot will depend on the grip levels at Shanghai and it certainly won't be easy, but we are looking forward to it," he added.


---------------------------
Jag tror Rossi kommer ta det i helgen. Om inte annat på ren vilja och för att visa vem som är bäst. Annars hålelr jag Melandri som favorit med ungtupparna Stoner och Pedrosa i gott följe.
Frågan är om det är en Bridgestonebana i år som det påstod inför förra året. Duccarna kommer gå som raketer som vanligt men de vinner inte i helgen.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Jag tror på:

1. Capirex
2. Rossi
3. Hayden

Sete leder länge men bromsar bort sig.

Pedrosa gör Stoner sällskap runt 7-8 och Sugkuki kommer inte i mål.

//Anders
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
1.Rossi, de e dags igen nu..
2. Pedrosa
3. Melandri
4. Capirossi

Fan GP:t är mer spännande än det varit på länge känns de som.. senaste racet liknade nästan ett 125 race, tääta fajter och massa omkörningar hela racet.. :Bugar
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
lite måste man sticka ut, men jag tror på samma segrare

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Gibernau

om det regnar så är DePuniet på pallen istället för Pedrosa
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2146732 Vår svenske medborgare Robert Grönlund som jobba råt Colin Edwards säger så här på www.crash.net

One of those engineers is Robert Gronlund, Edwards' Ohlins suspension technician, who knows exactly what the Texan needs this weekend... although turning such targets into reality is the difficult part.

"In some ways Shanghai is similar to Turkey but in other ways it is very different," he began. "For instance, it doesn't flow as much as that track but it does have a mixture of fast corners and very hard braking zones, so in terms of the set-up the key is again to have a good compromise - especially with the suspension. The bike needs to turn well into the slow corners because, like with the final section in Turkey, you can lose a lot of time there.

"The thing about Shanghai is that we have only been once and it was sometimes wet and sometimes dry, so we have a very limited amount of data. Really we're not worried about that though because we feel we made an important step during the test in Turkey. We have reduced the vibration problems we had at Jerez and Qatar and found a solution to the difficulties we had at Istanbul - just generally making the bike easier to ride. A lot will depend on the grip levels at Shanghai and it certainly won't be easy, but we are looking forward to it," he added.


---------------------------
Jag tror Rossi kommer ta det i helgen. Om inte annat på ren vilja och för att visa vem som är bäst. Annars hålelr jag Melandri som favorit med ungtupparna Stoner och Pedrosa i gott följe.
Frågan är om det är en Bridgestonebana i år som det påstod inför förra året. Duccarna kommer gå som raketer som vanligt men de vinner inte i helgen.

Collin:
This is a very important Grand Prix for us and we simply have to end it with a decent result before the championship heads back to Europe."
"The test at Istanbul on Monday was quite beneficial because it gave us an idea of the lap times we could have done in the race if we weren't interrupted by the rain on Saturday, which was encouraging, although it didn't win us any points back! We got a lot of laps in, which is what we need right now, so the engineers have some good data to work on over the next week before the race and I'm confident they can come up with something for us in China."

Är det team eller "vi o dom" mentalitet man kan skönja eller är det jag som gör en engelsk kvällspress höna... :rolleyes:

Mitt tips av Race resultat kina!
1. Capirex
2. Marco
3. Stoner
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tror det skiter sig för Rossi faktiskt :död
Tycker inte det känns som hans år iår.:gnissla
Hoppas dock jag har fel.
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
1 capirossi
2 rossi
3 hayden
det gissar jag på----sete kommer bromsa omkull sig...efter 10 varv..
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Vilken perfekt tajming.. jag kommer med flyget till sverige på morgonen på söndag, tror att tåget skulle va hemma i linköping vid 12 tiden.. Kanske kan se reprisen!

Någon som vet hur man skaffar det förra motogp loppet? Någon som har inspelat kanske? Jag är i usa och jobbar så jag missade det.
Jag får inte torrent att funka på hotel-uppkopplingen!
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
hade gärna vart med Ravetrancher som just nu är där nere och ska kolla loppet i helgen :)

Men rossi tar det

hoppas inte det regnar iår igen
 

sandstream

Guest
Om 7:15 minuter startar första sändning med 125:eek:rna.
Själv sätter jag klockan på väckning 7:59 för att se MotoGP :)
 

sandstream

Guest
Rossi snabbast i regnet för Capirex och Hopper.

EDIT: Meteorologerna spår regn även i morrn men 19 grader och moln på söndag.
Kan inte vara kul att jobba med setup i regn i 2 dagar för att sedan få räjsa på torrt :3freak

439921.jpg
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sandstream skrev:
2154870 Rossi snabbast i regnet för Capirex och Hopper.

EDIT: Meteorologerna spår regn även i morrn men 19 grader och moln på söndag.
Kan inte vara kul att jobba med setup i regn i 2 dagar för att sedan få räjsa på torrt :3freak


Nej, det är sant. Egentligen kan ju precis vad som helst hända eftersom de inte har så mycket erfarenhet och telemetri-data att utgå från för att fixa en bra setup.

Men det hade vatt zlatanz sköj med en toppfajt där Rossi, Stoner, Peddo och Hayden kör 8:eek:r om varandra. Ska bli kul o se detta.

Fan, man kanske skulle dra till Knudan o kolla på STCC/MC på söndag... Är det bara väder så.. Fast 220 pistoler för en biljett.. hm.
 

sandstream

Guest
Zee skrev:
Men det hade vatt zlatanz sköj med en toppfajt där Rossi, Stoner, Peddo och Hayden kör 8:eek:r om varandra. Ska bli kul o se detta.
Om Hopper och CV får vara med i den fajten så är det okej :D
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top