Moto GP Valencia

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
Hej!

Jag funderar på att åka till Valencia i november för att se Moto GP. Nån som varit där och kan tipsa mig om boende?, biljetter var bör man sitta?, hur tar man sig till och från banan och flyget? Tacksam för svar.:)
MVH Tommy

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Detta blir en intressant tråd att följa, fick resa, hotell och biljetter i födelsedagspresent av min fantastiska sambo. :kär

Vi flyger ner fredag kväll och skall sitta på Grandstand East Orange.
Jag är mest intresserad av hur man lättast tar sig från Valencia ut till banan samt vad man gör i Valencia på lördag- och söndagskvällen? Party med MotoGP fans eller lugna middagar?

Biljetter beställde vi här:
http://www.motogp.com/en/Race+Tickets

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
Gör inte som jag och brorsan.

Vi åkte ned med varsin general admittance biljett (billig biljett på berget, utanför själva arenan, dock hyffsat sikt o.s.v.)

Vi hade inte skaffat boende, vi trodde såklart att det skulle gå att fixa på plats.

FEL, det stod Completo på varje hotellingång. =Fullt.

Vi var rätt slitna när vi kom hem!

Enklaste sättet att åka ut till banan är att hoppa på tåget till banan (någon sorts pendeltåg).

I vanlig ordning är spanjorerna inte speciellt sugna på att hjälpa till när man frågar dem.

Sammanfattning: Kanon om man har boende, bra biljetter (Gärna vip-village hehe).

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Gör inte som jag och brorsan.

Vi åkte ned med varsin general admittance biljett (billig biljett på berget, utanför själva arenan, dock hyffsat sikt o.s.v.)

Vi hade inte skaffat boende, vi trodde såklart att det skulle gå att fixa på plats.

FEL, det stod Completo på varje hotellingång. =Fullt.

Vi var rätt slitna när vi kom hem!

Enklaste sättet att åka ut till banan är att hoppa på tåget till banan (någon sorts pendeltåg).

I vanlig ordning är spanjorerna inte speciellt sugna på att hjälpa till när man frågar dem.

Sammanfattning: Kanon om man har boende, bra biljetter (Gärna vip-village hehe).
Det låter inte så roligt, som tur är allt fixat redan, flyg, hotell och biljetter.
Att ta sig från flygplatsen verkar också vara en "walk in the park", det går både tunnelbana och bussar:
http://www.aena.es/csee/Satellite?L...176460605534&p=1048790574465&pagename=subHome

Pendeltåget ut till banan låter busenkelt, nu är bara frågan, vad gör vi på kvällarna? :)

Last edited:

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Detta blir en intressant tråd att följa, fick resa, hotell och biljetter i födelsedagspresent av min fantastiska sambo. :kär

Jag är mest intresserad av hur man lättast tar sig från Valencia ut till banan samt vad man gör i Valencia på lördag- och söndagskvällen? Party med MotoGP fans eller lugna middagar?

Jäkla göttegris :D

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Var där för ett par år sedan, satt på gul läktare (där Rossi tyvärr gick av)och vi hyrde bil (billigt i Spanien) så vi åkte tidigt till banan och stannade och såg alla juniorrace för att slippa köerna.

Köpte biljetterna på http://moto.gptickets.com/ och de kom med UPS ca 1 månad innan racet.

Vi bodde i lägenhet utanför Valencia med utsikt över havet från vår balkong och en massa motorcyklister som grannar.
http://www.sembo.se/Accommodation/Accommodation.aspx?SupplierCode=E-2510&type=0 Det var dock inget partyställe men vi var ju inte ute efter det så detta var ett billigt alternativ för oss då det var off season så att säga.

Har varit i Barcelona, Valencia och nu senast Jerez.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Bra val! Grym bana där man ser hela sträckningen. Jag har bara sett Superbike där 2005 (Troy C sladdandes på K5a :yoparty ) och då är det inte knökafullt på läktarna och hotellen som vid MotoGP.
Som sagt så tar man pendeltåg till Ricardo Tormo och promenerar (följer med strömmen)

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Idag kom dom!
Biljetterna till finalen alltså! :yoparty

Sepangrejs till helgen på Viasat Motor och sen blir det två långa veckor fram till dess att planet lyfter.

Bifogat

• MotoGp final.JPG
    MotoGp final.JPG
    89.2 KB · Visningar: 118

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp

Du MÅ oppleve Cheste (vet ikke om det skrives sånn) på lørdag kveld/natt! Totalt sinnsykt:yoparty Ellers er det jævla party utenfor arenaen på søndag, tror vi ble sittende i et partyområde til langt på kveld, og da ble det en nedtur å komme inn til Valencia:död

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ja, och värre kommer det att bli! :D
Hoppas på tre dagars fest nere i Valencia med andra tokiga MC fans.
Julián Simón är ju redan mästare i 125 och Rossi ser oslagbar ut i MotoGP. Jag hoppas 250 avgörs i sista rejset så det blir en hejdundrande fest. Tyvärr lär inte Bautista hinna ikapp men det hade blivit party med en spanjor som världsmästare. Vi får hoppas Rossis fanclub hittar på nåt kul.

Du MÅ oppleve Cheste (vet ikke om det skrives sånn) på lørdag kveld/natt! Totalt sinnsykt:yoparty Ellers er det jævla party utenfor arenaen på søndag, tror vi ble sittende i et partyområde til langt på kveld, og da ble det en nedtur å komme inn til Valencia:död
Ja, just lördagskvällen / natten är det upplagt för party, planet går hem tidigt på måndagen så då vill man inte vara för "trött". :crash

Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Någon som har tips på billigt flyg? Letat via Norwegian och Ryanair, men finns det fler varianter? Flyga till Madrid/Barca/valfri charterort och köra hyrbil till banan?

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...