MotoGP 2013 på nätet

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Hur kan jag se MotoGP på nätet? Något som vet? Det enda sätt jag har hittat att få tillgång till det är ViaSat som tar hutlöst med pengar för att man ska få hela paketet med Tv+VoD+Sport men det vill jag inte ha.

Är det någon som vet om man kan se enstaka race på nätet? Tex köpa ett evenemang (som man kunde med fotbolls-vm och liknande förut).

Via MotoGP.com kan man betala för deras videotjänst men jag får ingen klarhet i om mman får live-feed från racen via dem.

Hur gör ni?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bäst valuta för pengarna, även om det är dyrt, är www.motogp.com och deras abbonemang. De sänder alla pass och race live i alla klasser samt en massa annat material.
Du kan även gå in och se gamla race i sin helhet, de har en no-spoilers sida där du kan gå in och se racen om du missat dem utan att det avslöjas hur det gått osv.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är Live-feed såklart på www.motogp.com. Annars kommer jag häva mitt köp jag själv gjorde igår.

Enda tråkia eventuellt med www.motogp.com är att upplösningen inte är den bästa för en TV på 55" iaf... Men det är bättre än inget!

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Viaplay är bra skit!

Blir helt ok upplösning på en 50" när man kollar på CL i alla fall.
Känns prisvärt också då dom har en del annat, bl.a. CL, sen en del filmer och serier också.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur lång tid tar det innan man kan kolla på racet på motogp.com? Kunde inte se det live och nu när jag loggade in för att kolla så finns det inte. Går in på no spoiler-sidan..

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nu ligger det uppe :)

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Jag använder motogps videopass och det funkar .. sådär..
Det är ju streaming så bilden blir ju bara hyfsad även om den kör med HD läget. Sen har det varit lite problem med att bilden fryser, då är det bara att starta om sidan vilket är riktigt drygt speciellt under ett race. Detta beror inte hos mig utan det är mer att motogp sidan verkar bitvis vara väldigt belastad. Har kollat ett flertal gånger under dessa avbrott och jag har full styrka på min uppkoppling.

På premiären i Qatar så missade jag första två varven, då det inte ens gick att få nån bild! Detta är j-t irriterade speciellt eftersom man har pröjsat 800 spänn. Hoppas att det kommer att bli bättre tills nästa helg...

Så summasumarum är att motogps videopass funkar, dock så saknar jag att se racen med "riktig" HD kvalitet men då är det nog bara glömma att kunna streama.

Du kan ju skaffa Viasat motor som sänder (iaf förut) motogp, problemet med detta alternativ är att man binder sig för kanalen i ett år så är man bara intresserad av motogp så blir det lite dyrt.

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Jag använder motogps videopass och det funkar .. sådär..
Det är ju streaming så bilden blir ju bara hyfsad även om den kör med HD läget. Sen har det varit lite problem med att bilden fryser, då är det bara att starta om sidan vilket är riktigt drygt speciellt under ett race. Detta beror inte hos mig utan det är mer att motogp sidan verkar bitvis vara väldigt belastad. Har kollat ett flertal gånger under dessa avbrott och jag har full styrka på min uppkoppling.

På premiären i Qatar så missade jag första två varven, då det inte ens gick att få nån bild! Detta är j-t irriterade speciellt eftersom man har pröjsat 800 spänn. Hoppas att det kommer att bli bättre tills nästa helg...

Så summasumarum är att motogps videopass funkar, dock så saknar jag att se racen med "riktig" HD kvalitet men då är det nog bara glömma att kunna streama.

Du kan ju skaffa Viasat motor som sänder (iaf förut) motogp, problemet med detta alternativ är att man binder sig för kanalen i ett år så är man bara intresserad av motogp så blir det lite dyrt.

Håller med dig om att det verkar vara lite mer strul i år än förra, undra om det har att göra med den där multiscreen grejen att göra för förra året funkade det väldigt bra.

Kvaliten tycker jag är bra har kollat på laptop, 37" 47" 50" och 90+" och kan inte gnälla och då är jag ändå en person som är rätt gnällig, kollar aldrig något annat än 720 eller 1080. :)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Håller med om bristande kvalité. Videopass inhandlades så jag inte missar race när jag reser och för att slippa hålla koll på sändningstider.

Har fungerat så pass dåligt att jag inte kunnat se färdigt Qatar än :(
Jag trodde att det berodde på instabil uppkoppling här i Indien och förra veckan i Australien. Såg fram emot att komma hem till Tokyo nästa vecka (bra fart på uppkopplingen i lägenheten), men det låter som om det är motogp-servern som inte orkar med.

Någon det fungerar riktigt bra för??

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Håller med dig om att det verkar vara lite mer strul i år än förra, undra om det har att göra med den där multiscreen grejen att göra för förra året funkade det väldigt bra.

Kvaliten tycker jag är bra har kollat på laptop, 37" 47" 50" och 90+" och kan inte gnälla och då är jag ändå en person som är rätt gnällig, kollar aldrig något annat än 720 eller 1080. :)

Kanske inte helt rättvist, men du kan ju kolla på svtplay och se deras sändningar i HD jämfört med motogp.com, då kommer du att se skillnad. Men det är väl bara att gilla läget, får iaf hoppas att det inte blir som i Qatar när man missade de första varven pga strul med sidan!

Men det borde de förhoppningsvis fixat så det inte händer igen .. :)

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Håller med om bristande kvalité. Videopass inhandlades så jag inte missar race när jag reser och för att slippa hålla koll på sändningstider.

Har fungerat så pass dåligt att jag inte kunnat se färdigt Qatar än :(
Jag trodde att det berodde på instabil uppkoppling här i Indien och förra veckan i Australien. Såg fram emot att komma hem till Tokyo nästa vecka (bra fart på uppkopplingen i lägenheten), men det låter som om det är motogp-servern som inte orkar med.

Någon det fungerar riktigt bra för??

Jag har också som sagt haft problem med sidan och har även kollat min uppkoppling men den har den inte det varit några problem med, så det är uppenbart att motogp.com har haft problem med deras sändningar.

Men sändningarna jag har har sett nu från USA har funkat fint, så det är bara att hålla tummarna..

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Danne du har inte haft något bekymmer alls med USA sändningarn? För jag och en kompis har båda haft problem med live och no-spoiler sändningarn.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM