MotoGP 6/4 - eftersnack

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Ska Rossi bli helt överlägsen i år igen? Onekligen verkar det så, när inte ens Biaggi, på likvärdigt material, kan hänga med ända till slutet. Roligt dock för Capirossi och Ducati att de har fått såpass bra fart på maskineriet.

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda 954
Skit roligt att äntligen moto gp dragit igång!! ingen överaskning direkt att rossi tog hem det men han kommer nog att få det svettigare vad det lider!! som sagt otroligt imponerande av ducati att få ordning på grejerna nästan på en gång!! Se på kawa eller suki som kör andra säsongen och fortfarande långt efter!! nån som har nån bra förklaring till ducatis framgång!! loris är ju en satans bra chaufför men ändå!!

enligt mig ett av dom största misstagen till årets säsong är att barros bytte från honda till yamaha!!

fan vad roligt att det änligen är igång!!

apropå stiggy så är den här säsongen vinna eller försvinna!! ursäkternas tid är förbi!!

hoppas också att biaggi slutar att bete sig som en crybaby!! ursäkternas tid är förbi för honom osså!!

Avesta

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
bonebreak skrev:
Skit roligt att äntligen moto gp dragit igång!! ingen överaskning direkt att rossi tog hem det men han kommer nog att få det svettigare vad det lider!! som sagt otroligt imponerande av ducati att få ordning på grejerna nästan på en gång!! Se på kawa eller suki som kör andra säsongen och fortfarande långt efter!! nån som har nån bra förklaring till ducatis framgång!! loris är ju en satans bra chaufför men

För Kawasaki så är det iofs första säsongen, de körde bara de 2 eller 3 sista rejsen förra säsongen. Både Honda och Yamaha har ett års försprång före Kawa och Suzuki i utvecklingen, men hur Ducati har lyckats så bra det vettifan.

bonebreak

Bussbörnarn!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda 954
men kawan gick väl under utveckling förra året i japanska superbike mästerskapet!! om jag inte är totalt ute och cyklar var det väl med akira yanagawa som chaufför !!!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
bonebreak skrev:
men kawan gick väl under utveckling förra året i japanska superbike mästerskapet!! om jag inte är totalt ute och cyklar var det väl med akira yanagawa som chaufför !!!

Jo, det gjorde den iofs, det hade jag glömt. :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Hur hamnade Hayden sjua efter Edwards? Det är för mig dagens överraskning. I övrigt föll det mesta på plats som förväntat undantaget Gibernau (4:a) och Bayliss (5:a). Vad håller Checa på med? Sllutade nia. Fyra hundradelar före Abe. Tyckte Biaggi verkade lite stirrig i intervjun efter racet. Han hade ingen (bort)förklaring till varför han körde i mål efter Rossi och hoppades att det skulle vara möjlig att utveckla hojen. Det blev nog glasklart för honom att han aldrig kommer bli världsmästare igen så länge Rossi är med. Vad hände egentligen med Capirossi? Ser att han körde 2:05 de första fem varven när han låg först. Därefter tappade han fart och körde 2:06 hela racet. Det var synd att vi inte fick se mer av fältet bakom Rossi, Biaggi och Capirossi. Edwards och Hayden måste ha haft en bra fight. Som sagt: Hayden är dagens överraskning. Återstår att se om det var en engångsföretelse.

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
jo, Ducati imponerar helt klart.

Dock är jag lite missnöjd på både Bayliss o favven Edwards. Hade stora förhoppningar på att det skulle vara bättre med från start.
I detta sammanhanget så måste jag ge en eloge till Hayden som är oroväckande bra med. Måste ha kört med halva kubiken under försäsongen. :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
K-Micke skrev:
:confused:
Hårt arbete, duktiga tekniker och förare kanske?
Vad skulle det annars vara?

Capirossis start var bland det grymmaste jag sett. Upp från 4:e startled till 2:a plats i första kurvan.

Ligger något i vad du säger. :) Väldigt imponerande i alla fall.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Håller med om att Borros inte skulle bytt.. Han körde snabbt som som s*tan i slutet på förra året när han fick 4-taktaren...men men...bytt e bytt

O man är ju helt klart impad av Ducati... visst har vi sett träningar innan men att få så bra resultat i första racet är otroligt...

Men att vara besviken på troy eller collin tycker jag inte man behöver vara, de kom ju iaf 5 o 6... före många duktiga gp förare...

/E

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jaaa... Ducati imponerar stort.

Att ha dessa placeringar efter första racet med en splitter ny hoj, i en klass som man aldrig tävlat i, med allt nyutvecklat, visar ju att man kan bygga snabba grejer.

Dock är det ju "bara" första racet och alla teamen kommer förmodligen att ha mycket matnyttigt med sig till nästa round.

Kan bli en bra säsong... En riktigt bra säsong.. :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad menar ni som tycker att Barros gjorde ett misstag som bytte från Honda till Yamaha? Han har ju varit snabbast av alla under hela försäsongen!

:confused: :fakta

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
No1 skrev:
Innan någon skriver hur tråkigt det var att "våran" Stiggy inte kom bättre el att det måste ha hänt något så känner jag bara att det inte riktigt var oväntat att det gick som det gick då han TYVÄRR är en väldigt överskattad förare likt "våran" lill lövis Johansson var...

Tror TYVÄRR inte att Stiggy oavsett maskinmaterial mm kommer att lyckas internationellt då han har en killer instinkt som en sövd guldhamster, villket i sig är lite tråkigt då det internationellt skulle ha behövts att en Svensk som kunde visa lite djävlar anamma för att team och sponsorer skall få upp ögona för förare i från detta avlånga land...

Men genom att titta på Stiggy så inser i alla fall jag att vi inte bara är långt efter internationellt utan väääääääldigt långt efter då han till trotts ÄR Sveriges just nu bästa förare...

Men visst satt även jag och verkligen hoppades att Stiggy skulle lyckas för en gångs skull men............................

No1...

Nja, att stiggy inte hör till den yppersta eliten tror jag nog alla är medvetna om, men han är definitivt snabbare än plats han hamnade på idag på den maskin han sitter på.
Nu tror jag iofs något sket sig i starten för honom maskinmässigt, så vi får väl hoppas på bättre nästa race, topp-10 ska han klara av att hålla sig, sen ska man inte heller glömma bort de japanska wildcarden som alltid placerar sig bra på suzuka..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nyteknik skrev:
Vad menar ni som tycker att Barros gjorde ett misstag som bytte från Honda till Yamaha? Han har ju varit snabbast av alla under hela försäsongen!

:confused: :fakta

Dessutom led han av sin nya knäskada. Jag tycker han var bättre än Biaggi i slutet av förra året och han är helt klart att räkna med iår oxå.
Frågan är väl om Yamaha lägger tillräckligt med krut på utveklingen iår och inte bara "förfinar" sina grejer men det borde ju inte vara en fara.
Vi har ju sett deras nya prylar som korta ljuddämpare & annat godis...

Barros ÄR kunglig! :fakta

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Bara jag som la märke till att Biaggi inte hade vända växellägen?
Han körde alltså som alla gatcyklar med 1an neråt och resten uppåt.

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
:tummenupp Imponerande körning av Rossi.

:tummenupp Ducati imponerar stort! Vilken grym hoj(och otroligt vacker), framförallt Capirex men även kanske Bayliss kommer att ta segrar när de får ännu mera ordning på grejorna.

:tummenupp Bra av Biaggi, det såg ut som ett rejs med många missar från honom och det var definitivt inte den silkeslena körning man brukar se från honom, tror inte han har hittat hem riktigt på Hondan ännu och han kommer att bli ännu bättre.

:tummenupp Sete visar klassen när han har en bra hoj.

:tummenupp Edwards gjorde ett mycket bra rejs på Prillan.

:eek: Yamaha, var är dom?? En hoj som var snudd på lika bra som Hondan ifjol blir fett frånkörd idag.

:eek: Ukawa, vad sysslar han med? Han var ju utanför banan mer än på den idag.

:eek: Nicky Hayden borde vara snabbare på den hojen.

:eek: Hade väntat mig mer av Suzuki.

:( Hoppas på ett snabbt tillfrisknande för Katoh.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Originally posted by Tommy
Bara jag som la märke till att Biaggi inte hade vända växellägen?
Han körde alltså som alla gatcyklar med 1an neråt och resten uppåt.

Jag vet att jag reagerade och tyckte det såg lite skumt ut från "växelfotskameran", men jag trodde bara det var ljudet som inte var synkat med bilden...

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
homerone skrev:
Nädå han hade omvänd.

Nej, den var som på gathojarna, det syntes tydligt att han petade uppåt när han växlade upp.

[edit]om ljud och bild inte var fett osynkat förstås[/edit]

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
Katos krash såg otäck ut, nån som sett bilder på hur det gick till?

Han hade alvarliga huvudskador och kämpade för sitt liv sa dom nu... :(

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...