MotoGP Brno plats tips

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Ja som topic lyder, har kollat lite på platser till Brno i år. Något som varit där och har lite tips? Det primära just nu är vilka platser man ska ha (för vettig peng) och om ni känner till någon pålitlig snabb sida att beställa från. Jag har "hittat" dessa två sidor

http://moto.gptickets.com/index.asp?pageid=WWW_MOTOGP_RACES_CZECHREPUBLIC#

och denna

http://www.gotomoto.gp/index.asp?pageid=WWW_MOTO_RACES_CZECHREPUBLIC#

De har exakt samma priser så antar det ligger där. Vore med andra ord guld om några som varit där kunde tipsa om vilka platser som är bra. Är väl främst intresserad av "General Admission" platserna pga av priset. Är C verkligen värd dubbelt så mycket? vilken av de billigare vora bra annars, måste man vara där väldigt tidigt osv... Tacksam för tips :)
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag beställde biljetter direkt från banan förra året, det brukar vara billigast.

http://www.automotodrombrno.cz/go/default.asp?langid=2

Ja C platserna är riktigt bra, skön bit av banan och de kostar mer än andra eftersom du med dessa får komma in på insidan av banan. Du slipper gå runt hela banan för att komma till vissa platser utan kan gå innanför.

Själv satt jag på T6 förra året men vi satt en hel del vid C också, där finns det en hel del serveringar + affärer med tröjjor mm.

Det är på C delen det är riktigt bra liv och där sitter många av fanklubbarna.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
C är ett superskönt parti att köra, ligger i ett gryt och som ovan säger är du på insidan då så det är nog bra. :tummenupp A, B och D är nog sämre, E och F är nog bra också.

T-läktarna är ju bara för att se start/målgång, annars händer det inte mycket där, inte värt dubbla priset förutom att de har helt sinnessjuk ingångshastighet i första böj. 125:eek:rna växlar tydligen bara ner från 6:an till 5:an utan att bromsa!
 

*Mille*

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Tjena
Var nere förra året och hade biljetter till T6. Men den mesta tiden satt vi vid olika platser utmed C delen, där man har fin översikt över ett skönt parti.
Det är bra tryck där på raceday, så var ute i god tid för att kunna välja bra platser.

Beställde biljetter från
http://gpticketshop.com/index.php?l=en&c=motogp
vilket fungerade utmärkt.

/Emil
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Ja det var ju lite billigare där... lutar mot C plats biljetter även om de kostar nästan dubbelt så mycket som de andra... men vad menar med priority 2 på sidan du postade mille? en fråga till.. kan man se en TV från C platsen? Var på istanbul sist och där var det riktigt schyst med en TV att kolla på när de var på andra sidan banan..
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Ja det var ju lite billigare där... lutar mot C plats biljetter även om de kostar nästan dubbelt så mycket som de andra... men vad menar med priority 2 på sidan du postade mille? en fråga till.. kan man se en TV från C platsen? Var på istanbul sist och där var det riktigt schyst med en TV att kolla på när de var på andra sidan banan..
här har du karta över banan och ser var det finns TV apparater + att du kan se ungefär hur utsikten från platserna är http://www.automotodrombrno.cz/go/main.asp?catid=185&langid=2

Platser på slänten är kanon när det är fint väder...
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag såg World Superbike där 2006 och satt då på C och G. Inte supermycket folk, så det var lätt att få plats och på ett MotoGP skulle jag nog kunna betala mer för att få sitta på C.
 

torbson

# 86 Rookie 600
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6 -07
Välj C

C-platserna är grymma, sjukt mycket folk men grym stämning. Man ser två stora tv-skärmar. Men ta med en minikikare!

Lite bilder från C!
 

Bifogat

  • c_plats1.jpg
    c_plats1.jpg
    92.3 KB · Visningar: 109
  • c_plats2.jpg
    c_plats2.jpg
    64.1 KB · Visningar: 113

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Hej! Hur löser ni det med boende och transport från flygplatsen, vi är ett gäng från köping som funderar på att ta flyget från Skavsta som ligger i Nyköping.

mvh Micke
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Hej! Hur löser ni det med boende och transport från flygplatsen, vi är ett gäng från köping som funderar på att ta flyget från Skavsta som ligger i Nyköping.

mvh Micke
Vilken flygplats flyger ni till?

Vi flög till Prag och tog bussen därifrån. Tillbaks tog vi tåg från Brno till Prag och sedan buss från tågstationen till flygplatsen.

Trevlig rapport och bra bilder :tummenupp
Tack
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Fina bilder, var de flesta från C där maciej? Torbson visade rätt bra med, gissar på att man får komma bra tidigt för att få bra platser där? Lutar mer och mer åt C hållet :)

ang komma dit osv, så kommer jag och tjejjen strossa runt i prag tre nätter innan vi kör till brno för att sova där på lördagen och se racet på söndagen. Har inte bokat vandrarhem i brno ännu dock...
 

sandstream

Guest
ang komma dit osv, så kommer jag och tjejjen strossa runt i prag tre nätter innan vi kör till brno för att sova där på lördagen och se racet på söndagen. Har inte bokat vandrarhem i brno ännu dock...
Ni ska inte se kvalen på lördagen? Tror även att Red Bull Rookie-cup kör på lördagen.
 

Naim

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Oslo
Hoj
zx7r
Jag hade gärna sett kvalen med, men tjejjen är väl inget motogp fan direkt så få henne att komma dit tidigt på söndagen är jag glad över... Söndagen kostar nästan lika mycket att boka hela helgen och på lördagen kan man reka bra platser osv men men... får se fall jag kan smita in frågan angående lördag smidigt ;)
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag hade gärna sett kvalen med, men tjejjen är väl inget motogp fan direkt så få henne att komma dit tidigt på söndagen är jag glad över... Söndagen kostar nästan lika mycket att boka hela helgen och på lördagen kan man reka bra platser osv men men... får se fall jag kan smita in frågan angående lördag smidigt ;)
Finns en shoppinggata + ett rätt stort köpcentrum i Brno så nog ska hon kunna roa sig där på lördan :)
 

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Vilken flygplats flyger ni till?

Vi flög till Prag och tog bussen därifrån. Tillbaks tog vi tåg från Brno till Prag och sedan buss från tågstationen till flygplatsen.

Tack

Det är inget bestämt, vet bara att folk flyger därifrån till bra pris. Vart rekomenderar du är bäst(är det som du beskriver ett bra alternativ) fixade ni boende innan ni reste dit?

mvh Micke
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Det är inget bestämt, vet bara att folk flyger därifrån till bra pris. Vart rekomenderar du är bäst(är det som du beskriver ett bra alternativ) fixade ni boende innan ni reste dit?

mvh Micke
Jepp, jag bokade hotell hemifrån. Vilket som är bäst flygmässigt vet jag inte, vi hade planerat att bila ner egentligen och ta en resa hem via Polen men då båda var tvungna att jobba mycket då och inte kunde vara borta så länge så bokade vi flyg. Via Prag var de enda alternativ som fanns då.
 

*Mille*

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
... men vad menar med priority 2 på sidan du postade mille? .
Tyvärr så vet jag inte vad de menar med priority 2 och vad jag förstod så sålde endast weekend biljetter, så då ska du nog kolla på annat ställe.

Jag har turen att ha en sambo som är nästan lika motogp tokig som jag och det var inga problem att vara där hela helgen. Och då kollade jag inte efter några andra biljetter än weekend.


För övrigt så bokade vi hotell hemifrån och det kan vara bra att vara ute i god tid. Vi bodde i en liten by som heter Velka Bites (tror jag det är), skittråkig ställe men det ligger bra till nära motorvägen mellan Brno-Prag och ca 15-20 min bilresa till banan.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Jepp, jag bokade hotell hemifrån. Vilket som är bäst flygmässigt vet jag inte, vi hade planerat att bila ner egentligen och ta en resa hem via Polen men då båda var tvungna att jobba mycket då och inte kunde vara borta så länge så bokade vi flyg. Via Prag var de enda alternativ som fanns då.

Ryanair till London sen till Brno måste väl vara billigast smidigast:va
Funderar på att åka ner och behöver lite tips.

mendlovo-namesti-large.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top