MotoGP Donington.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
"Nickel & Dime Brittish Grand Prix" till helgen!!
( är det en punkskivbolag som sponsrar GP:t?www.nickelanddimerecords.com :va :D )

Kenny Roberts tar ett brejk nu och kommer inte köra förens tidigast på Laguna Seca. Kurtis Roberts kommer köra dom närmsta racen fr.om Donnington. Jonathan Rea fick tydligen inte köra som andreförare hos KR för Honda. Så ingen andrahoj för KR som det sades innan.

Går rykten om att West kommer ersätta OJ på Kawa. Med tanke på att det lovas dåligt väder så vinner väll han där då. :)
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är väl inte otippat med risigt väder men jag tycker själv de racen brukar suga ganska hårt. West verkar het just nu och han kan ju knappast göra sämre ifrån sig än OJ....
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Helgens wildcards.

125GP
54. Kevin Coghlan (GBR-Honda) IKI Racing
81. Ashley Beech (GBR-SEEL) Appleyard McCadam
82. Luke Jones (GBR-Honda) SP125/KGD Racing
83. Nikki Coates (GBR-Honda) KRP
84. Robbie Stewart (GBR-Honda) KRP

250GP
81. Toby Markham (GBR-Yamaha) BM Groundworks
82. Andrew Sawford (GBR-Yamaha) St Neots Motorcycles Co
83. Alex Kenchington (GBR-Yamaha) Dennis Trollope Racing
84. Luke Lawrence (GBR-Honda) TNT Express Team Filia
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Det är väl inte otippat med risigt väder men jag tycker själv de racen brukar suga ganska hårt. West verkar het just nu och han kan ju knappast göra sämre ifrån sig än OJ....

Jag är helt övertygad om att West skulle göra bättre ifrån sig än Jaque.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är väl inte otippat med risigt väder men jag tycker själv de racen brukar suga ganska hårt.....

Ett av dom bästa racen är ju från Donnington i regn när West kom 2:a första gången KTM körde i 250cc. Var ett grymt race där 3st fajtades hårt in i det sista! Även MotoGP den gången va bra där Rossi var av i alla kurvor fram tills dom sista varven då han ökade och körde ifrån alla med typ 2 sek/varv. :) Ska det regna kan det göra det på Donnington dvs! :tungan
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Morsning korschning.

En ny rejstråd utan att ange när rejset är? Illa, vänner.

Rejset börjar nu på Söndag (den 24:e alltså) kl 11:00 på Ojråspåatt.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3009838 Ett av dom bästa racen är ju från Donnington i regn när West kom 2:a första gången KTM körde i 250cc. Var ett grymt race där 3st fajtades hårt in i det sista! Även MotoGP den gången va bra där Rossi var av i alla kurvor fram tills dom sista varven då han ökade och körde ifrån alla med typ 2 sek/varv. :) Ska det regna kan det göra det på Donnington dvs! :tungan
Det racet var ju grymt med de Puniets gräskörning som var av det hårigaste slaget och sedan körde ifatt och vann. Du har rätt att det kan bli bra race i regn men oftast blir det lite underliga race.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Helgens wildcards.

125GP
54. Kevin Coghlan (GBR-Honda) IKI Racing
81. Ashley Beech (GBR-SEEL) Appleyard McCadam
82. Luke Jones (GBR-Honda) SP125/KGD Racing
83. Nikki Coates (GBR-Honda) KRP
84. Robbie Stewart (GBR-Honda) KRP

Ha ha, Wildcarden i 125 låter som rockstjärnor och skådespelare. Ashley Beech, Luke Jones, Nikki Coates och Robbie Stewart. Vilka underbara namn! "Ashley Beech", smaka på det namnet, visst låter det bra? Jag tro faktiskt att jag måste starta en poll om det här totalviktiga ämnet. :)
 
Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Donington är tydligen inte Caseys favoritbana: "I've never really cracked Donington, but we'll see how we can piece it together this time. The flowing part is tough, down through Craner and into the old hairpin you're braking on the side of the tyres and the bike's moving around. I find the circuit a bit dangerous in some points, if they improved that it'd probably be more enjoyable."

Valentino verkar tycka bättre om banan: "It's one of my favorite racetracks in the world"

Jag tror på Rossi och tror inte att Stoner hamnar på pallen. Pedrosa kommer tvåa, Hopkins trea.
 
Last edited:

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Just to rub it in. Jag skall dit inkl visning i depån!
Skall bli kul att se, har aldrig varit på GP bara F1. :D


Var där i fjol, steksol +30 i skuggan och luften dallrade, bra publikbana tyckte jag, man kunde gå runt och såg hyfsat vart man än stod:tummenupp
Rossi kan den banan rätt väl :D
 

sandstream

Guest
...Hopkins trea.
Inte alls omöjligt. Hopper och Vermeulen kvalade 2:a och 4:a förra året. Tror vi får se minst en Suzuki på pallen.

Rossi blir nog svårslagen men Stoner har ju imponerat de gånger han fajtats med Rossi så de blir nog två om segern.

Det kanske mest intressanta blir att se hur det går för Hayden. Hoppas han kan följa upp de fina testtiderna med en topp 5 placering.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Inte alls omöjligt. Hopper och Vermeulen kvalade 2:a och 4:a förra året. Tror vi får se minst en Suzuki på pallen.

Rossi blir nog svårslagen men Stoner har ju imponerat de gånger han fajtats med Rossi så de blir nog två om segern.

Det kanske mest intressanta blir att se hur det går för Hayden. Hoppas han kan följa upp de fina testtiderna med en topp 5 placering.
Ja, vore kul om Hayden fick till en hyfsad placering. Börjar faktiskt tycka lite synd om honom.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har kört Minimoto ner för rakan, Craner Curves och upp mot the Old Hairpin. Det ni. :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top