MotoGP i Finland

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade ju varit ganska vederhäftigt om det blev något sånt sånt på Viking Motor Park när det är färdigt där med. :hihi

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ni ser det från fel håll grabbar...

Det kommer finnas en pheeet bana 1.40h från Helsingfors att köra på....I'm in!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nattfärjan till Åbo och sedan 4 timmar på krokiga småvägar. :tummenupp

Och det är inte långt från Fredrikshamn med rådhuset som alla svenskar och finländare måste känna till. :)

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Har ingen aning om hur realistiska planerna är, men det skulle ju onekligen vara spännade och kul om det blir nåt av det :confused:

Som halv finländare (med snikväg via skärgården till finska fastlandet) kommer jag naturligtvis att följa utvecklingen med spänd förväntan. :tummenupp

Aryey tänker kanske inte helt fel heller?:hihi

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Med tanke på att Åland ring verkar ha lite svårt att komma till skott så visst, gärna för mig.

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Med tanke på att Åland ring verkar ha lite svårt att komma till skott så visst, gärna för mig.

Du kanske vet detta redan, men det senaste officiella som rapporterats är väl att miljötillståndet skulle till HFD:

"Publicerad: fre 9.01.2015 kl.11:10

Åland Rings miljötillstånd blir ett ärende för Högsta förvaltningsdomstolen. Åland Ring, Åland Motor Event Ab tänker driva ärendet till HFD för prövning eftersom Ålands förvaltningsdomstol i december upphävde miljötillståndet som bolaget fått för att anlägga en motorbana i Kyrkoby i Eckerö.
Åland Rings vd Anders Mansén säger att bolagets bedömning är att miljötillståndet kommer vinna laga kraft. Ålands förvaltningsdomstol hävde miljötillståndet med motiveringen att de utredningar om miljökonsekvenser som låg till grund för tillståndet var bristfälliga. Det var ett antal privatpersoner och föreningen Ålands Natur och Miljö som hade besvärat sig till ÅFD.
När ÅFD:s beslut blev offentligt vid nyår var det många motorintresserade ålänningar som blev upprörda. Tommy Björklund från Sund var en av dem. Han kom på idén att ordna en manifestation för motorsporten i vår."

Sedan dog Anders Mansén i slutet av sommaren :( Vet inte om någon efterträdare är utsedd.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jag är skeptisk till alla alternativ av den anledning att MGP och Dorna fungerar så att dom ska ha betalt för att komma med cirkusen och då pratar vi många många miljoner.
Drömscenario att få ett MGP i Finland men knappast troligt om man ska vara realist tror jag :(

//Marcucs

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping