MotoGP i USA 2004

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nu när fyra amerikaner kör MotoGP och intresset för serien ökar i USA har två amerikanska banor anmält intresse för att arrangera ett GP från och med nästa år. Laguna Seca är inte aktuellt förrän den byggts om för ökad säkerhet. Bifogar bilder på de två aktuella banorna: Homestead och The Barber Motorsports Park. Vore kul! Inte minst för att se hur amerikanska AMA-stjärnor anmälda som wildcard klarar sig mot Rossi & Co.

Bifogat

• hmcmap.jpg
    hmcmap.jpg
    47.8 KB · Visningar: 380

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
jag trodde att detta redan var fixat ... att de lagt ett av loppen i US men inte bestämt sig för vilken bana

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är tråkigt att de inte kan köra på Road America för den ligger otroligt fint och har ett fint flyt i banläggningen. Några jävla amputerade halvlösningar till ovalbanor vill vi inte ha dem på.

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Goodstuff skrev:
Det är tråkigt att de inte kan köra på Road America för den ligger otroligt fint och har ett fint flyt i banläggningen. Några jävla amputerade halvlösningar till ovalbanor vill vi inte ha dem på.

Varför inte? Är det säkerheten som spökar igen?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ankan skrev:
Varför inte? Är det säkerheten som spökar igen?

Snarare är det nog så att inte alla anläggningar vill ha MotoGP. Man värderar ju sina egna nationella serier högre än världsmästerskap. The Greatest Country in the World, you know...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
ducati748rs skrev:
Tänk efter lite en ovalbana mur längs med allt precis där asfalten slutar och med tanke på vad som hände ihelgen så förstår du nog.

Mur i tangentens riktning också utan avåkningszon dessutom..

Loranga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Har körkort i alla fall :)
Jag har för mig att jag läste någonstans (crash.net kanske?)att amerikanarna endast ville ha MotoGP-loppet, inte 125 och 250, och istället köra två heat med AMA-Superbike. Skulle bara kunna vara amerikanare som skulle komma på idén att kräva att GP-formatet görs om just för deras deltävling...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Loranga skrev:
Jag har för mig att jag läste någonstans (crash.net kanske?)att amerikanarna endast ville ha MotoGP-loppet, inte 125 och 250, och istället köra två heat med AMA-Superbike. Skulle bara kunna vara amerikanare som skulle komma på idén att kräva att GP-formatet görs om just för deras deltävling...

Jag förstår amerikanerna. Hur intressant är 125- och 250cc, nu när MotoGP finns? *duckar för blårökmaffians tomater*

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Tja lika intressant som F3 i bilvärlden ungefär. Det är en sak vad som är intressant för publiken/mediabolagen en annan sak vad som är interessant för oss som har eller snart får tävlingslicens. (Visst fan, det var ju fullt när du skulle anmäla dig. :D Men ta´t lugnt, det kommer fler tillfällen. Du är INTE för gammal nästa år.)

Jag har aldrig kört en 250R eller någon jämförbar tvåtaktare. Men crossen har imponerat stort på mig (250 2-takt). Så jäkla kul med en lätt motorcykel som varvar upp utan någon fördröjning eller tvekan. 100 kg/100 hk låter som en dröm.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Jag förstår amerikanerna. Hur intressant är 125- och 250cc, nu när MotoGP finns? *duckar för blårökmaffians tomater*

Jag tror det har mer att göra med att amerikaner är så feta att de måste ha 1000cc eller mer för att få hojen att flytta på fläsket :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:

Tycker 125 och 250 varit tröttsam utfyllnad i 4-5 år nu. Sedan Harada, Capirossi, Biaggi, Rossi, McWilliams m.fl. slutade är det väldigt mycket föredetting över 250. Att 125 fortfarande har GP-status tycker jag är skit. Fick jag bestämma skulle MotoGP föregås av Superstock/bike och/eller SS 600. Kidsen kan väl köra 600 istället?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Tycker 125 och 250 varit tröttsam utfyllnad i 4-5 år nu. Sedan Harada, Capirossi, Biaggi, Rossi, McWilliams m.fl. slutade är det väldigt mycket föredetting över 250. Att 125 fortfarande har GP-status tycker jag är skit. Fick jag bestämma skulle MotoGP föregås av Superstock/bike och/eller SS 600. Kidsen kan väl köra 600 istället?

Skulle tro att fyrtaktsklasser som ersätter 125/250 dyker upp redan om två år.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
....för oss som har eller snart får tävlingslicens. (Visst fan, det var ju fullt när du skulle anmäla dig. :D Men ta´t lugnt, det kommer fler tillfällen. Du är INTE för gammal nästa år.)

Kör praktikdelen för RR-licens hos LMS den 24 april. :fakta

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Skulle tro att fyrtaktsklasser som ersätter 125/250 dyker upp redan om två år.

Det kommer säkert börja dyka upp lite rykten då, men ersätter 125 och 250 har det inte gjorts då, och jag tror inte heller vi får se något kombinerat tvåtakt/fyrtakts-reglemente som i motoGP.
Sen kommer nog den fasningen ta lite längre tid, då 125 och 250 lever på många håll, till skillnad från motogp som enbart klassas i VM och i Japan.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning