MotoGP Le Mans

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Inte en enda som tycker något om söndagens MotoGP race på Le Mans? Jag konstaterar att Gibernau är en vinnare när han håller sig på hjulen. Han vann över Rossi fare and square - precis som i Sydafrika. Respekt! Men Capirossi är en riktig besvikelse. Snabb första varven sedan Bom-Krasch! Ligger på trettonde plats i sammandraget - efter Haga.

" ...I started having problems with the quickshifter. It was killing the power for longer than necessary whenever I changed gear, so it was impossible to continue."

Fast att Yamahas förste-förare (Checa) ligger efter McWilliams i sammandraget är ju tveklöst det största magplasket. Och inte ser man någon ljusning.

Han och Roberts är nog de två svalaste MotoGP-förarna på marknaden nu.

:eek:

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tyvärr inte sett något av racen från helgen.
Kul med jämn fight iaf, som det verkar ha varit enligt tiderna från motogp.com

Sen vet jag inte om capirossi är en besvikelse, han verkar ju ge järnet för att se hur länge det håller, duccen är snabb, men inte hela vägen ännu, ducces teamchef säger ju själv att den är svårkörd samt inte riktigt klar för att fixa mer än några snabba varv, men jag är rätt säker på att ducati kommer fixa det, nästa år tror jag de defintivt kommer slåss om titeln.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Visst - man ska nog inte döma Capirossi för hårt efter så lite racetid med en helt ny hoj. Jag tror också att han blir en seriös utmanare om titeln när (om) han börjar köra utan att vurpa/bryta.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Eftersom jag jobbade, inte har Eurosport och dessutom var på SM:et i Linköping så har jag inga kommentarer direkt.
Lite förvånad att Gibernau hittat så bra form men det är alltid kul med andra förare i toppen. Rossi är fortfarande dominant men det känns lite som om de andra kryper närmare med Gibernau, Biaggi, Barros, Bayliss och Capirossi. Fast VM:et hamnar väl hos Rossi ändå.

Regnrace ger ju alltid lite underliga resultat.

Checa har det sjukt jobbigt och Yamaha vill nog byta men frågan är vem de ska ta i stället? Jag kan inte komma på någon som skulle göra ett bättre jobb - för Checa har en hög nivå men han måste ju hålla sig på hjulen! Dessutom räknas ju Barros som lika mycket förstaförare med hänseende på delar etc. Snarare mer nu med tanke på körningen.

Roberts verkar helt ointresserad - Hopkins har trots en vurpa nästa tre gånger så många poäng som Kenny Lee Roberts.

Lovande resultat för KR5:an och det är kul!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Rossi gled efter Sete lite för länge, nog kan de varran men Jag tror rossi underskattade sete och la in stöten lite sent. Jag gav verkligen allt de såg man då han höll på att inte hålla sig på banan!

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Kul att Sete vann, han är väl värd det. Men hade inte regnet kommit hade han inte haft en tjalle på segern. Låg femma vid breaket och är relativt Rossi långsammare i torrt före än i blött.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ankan skrev:
Kul att Sete vann, han är väl värd det. Men hade inte regnet kommit hade han inte haft en tjalle på segern. Låg femma vid breaket och är relativt Rossi långsammare i torrt före än i blött.

Visst är Sete en bättre regnförare än vid torrt väglag. Dock visade han ju Sydafrika att han kan om allt stämmer. Kul att Rossi får kämpa lite i varje fall!

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Goodstuff skrev:
Visst är Sete en bättre regnförare än vid torrt väglag. Dock visade han ju Sydafrika att han kan om allt stämmer. Kul att Rossi får kämpa lite i varje fall!

Kämpa lite? Han tog ju i så han sket på sig och var nära att hamna i periferin.

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Fyller i raden av "imponerad av Sete"-kommentarer. Även om jag gillar Valentino så är det kul att han blir utmanad i varje race (förutom Jerez då). Kul att Haga visade lite takter i torr-racet också!

Goodstuff skrev:
Lovande resultat för KR5:an och det är kul!

Menar du under träningarna? För i racet smög de ju omkring på KR3:an...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
J-Bone skrev:
Kämpa lite? Han tog ju i så han sket på sig och var nära att hamna i periferin.

Det stämmer. Och det är jävligt kul när det är en jämn kamp i toppen. Sete håller ju på att övert Biaggis roll som Rossis främsta utmanare. Bayliss och Gibernau påminner f.ö. om varandra: de kör stenhårt och tror verkligen att de kan vinna. :tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Hur kommer det sig att ingen har lyckats skrapa fram rejsen i nerladdningsbart format!?!?!?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning