Motogp, Yamaha fortfarande rad4a??

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Är det bara jag, eller låter inte Yamahan helt fel för att vara en radfyra?
lyssna imorrn och säg vad ni tycker.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
R2 skrev:
Är det bara jag, eller låter inte Yamahan helt fel för att vara en radfyra?
lyssna imorrn och säg vad ni tycker.
Jag tror att de har fipplat med lite tändföljden, då kraftflödet var lite dåligt under försäsongstesterna.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
jag tror ju åxå att det är ev radfyra men vevdelningen och / eller tändföljden är skitskum.
valmers skrev:
Jag tror att de har fipplat med lite tändföljden, då kraftflödet var lite dåligt under försäsongstesterna.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
R2 skrev:
jag tror ju åxå att det är ev radfyra men vevdelningen och / eller tändföljden är skitskum.

Det är fortfarande en radfyra men de har provat fyra olika konfigurationer under vintern/våren så det är säkert ganska omfattande förändringar. I dagens sändning spekulerade de i att de kör med fyrventilstoppar istället för fem men det har jag inte hört någon annanstans och det borde inte heller påverka ljudet.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Det är fortfarande en radfyra men de har provat fyra olika konfigurationer under vintern/våren så det är säkert ganska omfattande förändringar. I dagens sändning spekulerade de i att de kör med fyrventilstoppar istället för fem men det har jag inte hört någon annanstans och det borde inte heller påverka ljudet.

Har svårt att tänka mig att de skulle ha plockat fram en fyrventilstopp. Det som gör att den låter som en Massey-ferguson är ändrad tändföljd eller något liknande.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Har svårt att tänka mig att de skulle ha plockat fram en fyrventilstopp. Det som gör att den låter som en Massey-ferguson är ändrad tändföljd eller något liknande.

Det var ju de svenska experterna som pratade om det - inte jag.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Jo, jag tycker den låter som en V4, men det är nog som ni säger en fråga om tändföljd.
Om nu Yamma mot förmodan har en ny motor, varför skulle de mörka om det, speciellt när den verkar gå så bra?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lord Melchet skrev:
Jo, jag tycker den låter som en V4, men det är nog som ni säger en fråga om tändföljd.
Om nu Yamma mot förmodan har en ny motor, varför skulle de mörka om det, speciellt när den verkar gå så bra?

Då måste de ju ha tagit fram ett helt nytt chassi också. Jag tror inte att de har ändrat så här mycket från sista racet, det har enligt uppgifter samma chassie som då trots tester av tre andra.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa