MotoGP

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Tjenare allihopa!

En av de nyare medlemmarna som följt med i kulisserna ett tag men som nu tagit steget... :)

Passar på när jag ändå varmkört att skicka ut frågan angående kommande tävlingar i motoGP! Har stora planer på att sticka iväg antingen till Donington eller Sachsenring och då uppenbarar sig dom vanliga frågorna, biljetter (pris osv.), vilket lopp är att rekommendera?

Hoppas få lite svar från de lyckligt lottade med tidigare erfarenheter!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Välkommen !! har oxå lurat på moto gp..assen verkar ju kul !! men aldrig kommit iväg :( ...tyskland ska vad jag hört vara helt ok...england svårt o komma dit smala tillfartsvägar o lååånga köer..biljetter för hel helg ca:500-1000kr...kolla respektive gp arrangörs hemsida där får du biljettpriser o bo info mm.......... :tummenupp

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
OKi!

vargen skrev:
Välkommen !! har oxå lurat på moto gp..assen verkar ju kul !! men aldrig kommit iväg :( ...tyskland ska vad jag hört vara helt ok...england svårt o komma dit smala tillfartsvägar o lååånga köer..biljetter för hel helg ca:500-1000kr...kolla respektive gp arrangörs hemsida där får du biljettpriser o bo info mm.......... :tummenupp

Var väl mest inne på England först faktiskt men nu lutar det mest mot Tyskland om det blir av! Doningtons hemsida blev jag inte nåt klok på men Sachsens var bättre!

Tacksam för svaret! :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag har varit på Sachsenring och det är fint där. Många svenskar som åker hoj dit, det är inte så långt alls.

Jag tror du hittar info via motogp.com. Kommer inte ihåg biljettpriserna men jag förbokade inget och satt ändå på huvudläktaren vid start/mål för rimlig peng lördag och söndag.

Det finns en närliggande stad att bo i för att slippa campinghelvetet. Zwickau tror jag den hette.

Last edited:

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Jag har varit på Brno (Tjeckien) och skall dit i år igen. Har för mig att det är 28 aug. i år.

Det brukar alltid vara toppenväder där, vilket är en fördel. Förutom förra året, då kom det lite regn:(

Rekommenderar det varmt! Det billigaste alternativet av alla MotoGP racen, kostar ca 300 kr för vanlig 3-dagars biljett på gräsläktaren :tummenupp

Kolla mina bilder från förra året:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=57381

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...