Motor passande husqvarna

Therudeboy

Guest
Någon som vet någon moppe motor som gå trycka in i en husqvarna 125:a cross 87:a ? Om någon har en passande motor liggandes så köper jag den till rätt pris.

Last edited:

Therudeboy

Guest
Ska bygga moppe räcer,eller börja tävla med min mini,men jag är i valet och kvalet hela tiden :\

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har du en crossram liggandes och skräpar eller vad är det frågan om ? :) Tror inte det finns nån moppemotor som verkligen passar, blir nog att bygga nya fästen.

Therudeboy

Guest
cRoC skrev:
Har du en crossram liggandes och skräpar eller vad är det frågan om ? :) Tror inte det finns nån moppemotor som verkligen passar, blir nog att bygga nya fästen.

Typ har massa sån skit,klart det inte finns en motor som passar,men måste ha en motor där cylindern sticker rätt upp och inte är vinklad testade att trycka in en mb motor innan men det var lönlöst,Och det finns folk som tävlar med moppe här varför fråga någon annanstans när man kan fråga här?.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En Yamaha DT eller honda MT5 motor kanske? Dom sticker rakt upp och är inte svåra att få effekt ur.

Therudeboy

Guest
Mb och mt motor är samma? iallafall nästan dt motor ska nog gå få i.

Therudeboy

Guest
Nope det är typ / sån vinkel på den behöver en som går | så ska det nog gå?

Therudeboy

Guest
cRoC skrev:
En DTmotor ska gå då ja. Men dom är rätt dyra.

Men det är ju skit samma vad det kostar ett kul projekt bara,lär inte ha tiden till att tävla en då så men men får se om det blir klart eller ej.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det gäller att ha tur när man köper en dtmotor. Min kompis och jag köpte 60cc samtidigt, min gick i 90, hans i 70.

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
cRoC skrev:
Det gäller att ha tur när man köper en dtmotor. Min kompis och jag köpte 60cc samtidigt, min gick i 90, hans i 70.

Kan väl ha berott på bestyckningen eller drevningen oxå! Hade ni samma där med? :confused:

Therudeboy

Guest
Någon som har en gammal dt motor liggandes får gärna vara med 5 växlar eller 6.

Therudeboy

Guest
Klart det gör dom nyare dt har ju 6växlar ;) sen finns det ju 5:e och 6:e växel grej med.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Aha så du är beredd att slänga ut så mkt pengar.. Då är ju minarelli att rekomendera (dracc, nyare DTr) men dom lär ju vara svåra att få tag på..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...