Motorcykel med tak?

Fluxor

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Ingen
Hej jag går i 3an på gymnasiet och ska börja arbeta med projektarbete som sträcker sig över hela läsåret. Vi har funderat på några ideér, då en idé var att bygga en motorcyckel med tak. Det finns ju redan en BMW c1, men den är mer en vespa, och är dessutom ful och löjlig.
Så man kan kalla detta som en slags marknadsundersökning. Är det någon som skulle tänka sig att ha en motorcykel med tak, perfekt då det regnar och för behagliga längre resor.
Jag förstår att vissa tycker detta är en aburb idé då man inte skulle kunna känna vinden i ansiktet och ha solen i ryggen ( kan man säkert ha kvar med rätt design)
Så säg vad ni tycker, ska vi fortsätta att utveckla denna idé eller är vi helt ute och cyklar, frågar vi er som vet.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
En motorcykel med tak är nog endast av intresse för praktiska människor och då är faktiskt inte en vespa så dumt. En "sporthoj" :)hihi ) med tak skulle nog ha en ganska begränsad beundrarskara.

Eftersom de flesta knuttar antagligen inte ser sin motorcykel som ett nyttofordon så är praktiska detaljer, som tak, tämligen oönskat. Kan du däremot få den att låta mer, se snabbare ut genom flashiga dekaler eller tillverka osynliga blinkers så är du på rätt väg.

Lycka till! :tummenupp

Btw, BMW-åkare brukar gilla värmehandtag, regnställ och gummistövlar så det kan vara en potentiell kundkrets för ytterligare en tak-hoj.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag orkade inte läsa hela tråden, men bilen är redan uppfunnen!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tror att detta är fel sida att fråga på...kolla med någon annan med medlemmar som sitter mera uprätt på hojen!

Dominator-Rocks

Guest
Jag vill ha en 125cc med tak på, en sån som pizzabuden i Grekland hade! :tummenupp (Åka till jobbe´på)

Men tak på en större knarr en 125cc eller möjligtvis en maxgräns på 300cc ALDRIG! :dummer

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag är inte intresserad. :hej

Uppfinn ett skinnställ som inte blir mindre slittåligt när det blir blött istället, DET är intressant!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tak med motorcykel?

RoofBike.gif

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stendöd idé det har alltid funnits dom som har försökt, men ingen har lyckats.

Det blir bara marginellt roligare att köra motorcykel i ösregn om man har tak, det är inte att man får vatten på sig som är största problemet....

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ER-6n
Jag måste bog hålla med majoriteten här. Detta betyder dock inte att ni inte bör
pröva, för det kan nog finnas marknad, om man gör det bra.

Merparten på detta forum vill ha en snygg hoj. Det moddas, byts ut och göms för att bågen ska vara så ball som möjligt. Finns dock gott om touringgubbar som fattar ungefär lika mkt om vad som är snyggt och inte som en invalidiserad tvååring. Ta min käre far som exempel. Han tycker att hans BMW 900 brukshoj från 80~, med en gigantisk vindruta i plast, var riktigt snygg...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln