Motorcykelns Dag i kungsan (Sthlm) Lör 17 maj 11-17

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Inbjudan ramlade in i e-post-lådan, och ingen tråd om det, så här kommer lite info, låter ju nästan som om det är värt en sväng in till city på lördag?!

Motorcykelns Dag i Kungsan (Stockholm) Lördag 17 Maj klockan 11-17

MOTORCYKELNS DAG I KUNGSAN

SMC (Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation) i Stockholms Län arrangerar den 17 maj mellan kl. 11.00 och 17.00 ”Motorcykelns dag, en endagars hyllning av motorcyklismen”.

I Kungsträdgården kommer att finnas:

- De ledande MC-handlarna visar upp motorcyklar, kläder och tillbehör.

- Stockholms MC-klubbar som presenterar sin verksamhet.

- Polisen

- Live uppträdanden på scenen med bl.a Coverbandet TUFF ENUFF.

- Uppvisningar med motorcyklar: Trail, Minimoto, RoadRacing.

- Presentation av flertalet motorcykelsporter.

- SMC Stockholm och SMC Riks.

- MC-kortege från Norr, Väst och Syd till Kungsträdgården:

(Samling kl. 10 på följande platser: Norr: F.d Bilprovningen i Solna. Väster: Brommaplan. Söder: Rapido MCK/SMC kansli Skansbacken 4. Avfärd mot Kungsan ca. kl 10.30)

- Diverse jippon.

Arrangör: SMC Stockholm

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Personligen är jag inte speciellt förtjust i "korteger", annat än sådana som går i hyfsat snabbt tempo på krokvägar.. :p Beror kanske mest på att VTRn inte är så kul att puttra fram med i lågt tempo, annars hade jag nog rullat med och mullrat lite, men är bara vädret rätt så blir det givetvis en sväng in till Kungsan framåt 12-tiden, länge sedan det var MC-dag i Stockholm sist!

/B

Red Devil!

??????????
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia sl 1000 Falco
Kommer kungen av kungsan så törs inte jag komma!! :eek:

Får nog komma förklädd till HD-knutte så känner nog inte någon igen mig. :1pajas

Last edited:

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Ingen kortege för mig eftersom jag inte KAN köra långsamt (det är sant, hojen protesterar å spottar å fräser då) men jag tar en titt i Kungsan framåt lunchtid. Vi ses!

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx
förra mötet som smc arrangerade..

Hoppas det kommer lite mer folk den här gången

än vad som var på gärdet i våras smc valdebatt

det var ungefär 13 stycken som satt i det torra gräset

Vi sålde en korv av 500st ,
det var nog för varmt den gången..
eller inget intresse om valet..
/eg

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: förra mötet som smc arrangerade..

redbird skrev:
Hoppas det kommer lite mer folk den här gången

än vad som var på gärdet i våras smc valdebatt

det var ungefär 13 stycken som satt i det torra gräset

Vi sålde en korv av 500st ,
det var nog för varmt den gången..
eller inget intresse om valet..
/eg

MC-Dag i Kungsan drar förhoppningsvis en smula mer folk än en Valdebatt på Gärdet... :rolleyes:

För några år sedan drog Stockholmshandlarna i en MC-dag i Kungsan, (tillsammans med SMC?) och var väl i samband med det en MC-kortege under parollen "Motorcyklister mot våld"? Var i alla fall supertjockt med folk i Kungsan, kanonbra!

Är bara att ta det för vad det är, skiner solen kommer det vara tjockt med folk i Kungsan, och antagligen en massa hojar. Tycker vi med någon form av "Sporthoj" ska storma in i så många vi bara kan, som motpool till den stora mängd glidare mm som det med all säkerhet kommer vara... :eek:

Blir nog trevligt gå runt lite och kolla läget, och alltid lär man springa på lite bekanta!

Men, vädret ser ju inte ut att bli superbra, hoppas det blir bättre än vad prognoserna säger....
/B

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det där går ju inte! :eek:

Jag skall på Kinnekulle ihelgen! *mummel* Synd, skulle vara kul att glida förbi o kolla.

Men valet är

Kinnekulle-> Bankörning
eller
Stockholm -> Kortege

Hummmm... Svårt val.... NOT! :slicka

Bankörning blir det! :brynad :crash

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Om vädret är OK, dvs lite sol och åtminstone hyfsat varmt, och om vi springer på varandra, Kanske några som har lust att kolla in läget i Kungsan ett tag och sedan framåt 13-14-tiden rulla vidare ut på en liten hojsväng med fikastopp någonstans i lite lagom tempo, inget tokgasa, bara lite goa krokvägar, ett snäpp lägre fart än hojturerna jag hållt i, skrik till så hittar jag på någon samlingsplats i Kungsan!

Edit: Vi kör dock minst en smula snabbare än kortege-tempo utifall Ace Niki hänger med, så slipper vi höra spott å fräsandet från en SV... :D /End Edit

/B

Last edited:

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
benkar skrev:

Edit: Vi kör dock minst en smula snabbare än kortege-tempo utifall Ace Niki hänger med, så slipper vi höra spott å fräsandet från en SV... :D /End Edit

/B

Frågan är väl om spottandet och fräsandet kommer från cykeln eller från föraren eller kanske både och :)

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jag ska dra en sväng till Uppsala på förmidagen men efter det om det inte blir för sen tså kanske man får följa med?

Dessvärre har inte jag fått min tröja från Mavrik_750 än så återstår att se om det liggen nått i lådan när man kommer hem...

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Klart man kommer, dock inget kortegeputtrande, min koppling är inte gjort för hastigheter under 50 :D

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag skippar kortegen. Iofs är min motorcykel den ultimata korteghojen men klockan 10 då vill jag sova.

Vi dyker eventuellt upp i Kungsan senare. Skall övninsgköra först på parkeringen. Jag, Tom o Relapse blir det nog.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Tom skrev:
Frågan är väl om spottandet och fräsandet kommer från cykeln eller från föraren eller kanske både och :)

OK, både och. Jag har INTE rabies men jag blir helt klart galnare än vanligt när det är fullmåne, vilket faktiskt är IDAG :skrämd

Edit: jag hänger gärna på en sväng på lördag om det inte regnar!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rabiesfri relativt lugn runda kl.13.... :D

OK, framåt kl 13 har man nog tröttnat på "Kungsan", eller så är det helt underbart trevligt där, så att man vill sitta/gå runt och slöa hela eftermiddagen... :eek: men hojåka är ALLTID roligt:

Ni som vill hänga med på lite lagom hojåka, vi är några som syns kl. 13.00 mitt på "Klubbtorget" som på lördag ligger mitt i Kungsan, strax söder om den där vattenbassängen, är det som på vintern är skridskobanan, tror jag i alla fall, är någon stenklump i mitten, DÄR SYNS VI! Får se om vi lyckas ta oss ut ur stan gemensamt eller om vi istället satsar på att återsamlas en bit ut.

Känna igen varandra, är säkert åtminstone någon med "Sporthoj.Com"-tröja.

Tempo: Rejält fortåka fungerar i mindre grupper, (och återkommer med något sådant när vi kommit en bit in på säsongen.... ) men blir man fler/många så blir det lite rörigt med gummisnoddseffekt och så... så jag tänkte dagen till ära ta det relativt lugnt, givetvis inte kortege eller glidartempo, utan ska försöka snickra ihop något helylleSvenskt "lagom-sport-v-twin-tempo".... hänger lite på hur många vi blir....

Vi syns i Kungsan oavsett med på hojrunda eller inte!

/B

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...