Motorcykelrekond i Stockholm?

Auto

Medlem
Gick med
25 Aug 2014
Hoj
Ingen
Finns det en bra rekondfirma för motorcyklar?
Tänker ordentlig tvätt, kanske lättare genomgång och smörja kedjan?

Bor centralt i stan och har varken tid eller ork att göra det själv.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det kallas service, och det gör väl alla MC-firmor med verkstad, men såhär mitt i högsäsongen så kan det ju vara viss kö, eller specialregler, tex bara deras egna märken, bara en viss typ/ålder på hojarna mm.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det kallas service, och det gör väl alla MC-firmor med verkstad, men såhär mitt i högsäsongen så kan det ju vara viss kö, eller specialregler, tex bara deras egna märken, bara en viss typ/ålder på hojarna mm.
Jag skulle nog påstå att det är få verkstäder som tvättar hojarna i samband med service, men det kanske är annorlunda i huvudstaden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag skulle nog påstå att det är få verkstäder som tvättar hojarna i samband med service, men det kanske är annorlunda i huvudstaden.
Jag har fått hojen tvättad efter service på flera verkstäder i huvudstan.
Kedjan vet jag däremot inte om de smort.

• Haha
Reaktioner: SJP

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Har aldrig fått den tvättad (på riktigt) när jag servat den, och servar bara på märkesverkstad.
Visst, det står ibland att den ska tvättas vid service men möjligtvis bara på de områden där det behövs för att komma åt att göra jobbet.

Det blir iaf definitivt inte i rekondnivå.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag har fått hojen tvättad efter service på flera verkstäder i huvudstan.
Kedjan vet jag däremot inte om de smort.

Jag har fått cykeln nedsölad i samband med service. Kollat ventilerna vet jag däremot inte om dom gjort...

"Motorcykelrekond" borde dock vara något att satsa på. Man kan ju leasa motorcykel numer. Då borde behovet av att någon sköter det man inte äger följa i fortspåren.

Jag har noterat att somliga vill ha hjälp med att logga mil på sin hoj till första/nästa service inför långresa.

Sådant kan jag vara behjälplig med. ;)
Nästa steg är väl en service där man gränslar kundens hoj och far iväg för att samla de nödvändiga dekalerna: Cabo de Roca och Nordkapp för äventyrshojar, och Isle of Man sant Nordschleife för sportigare modeller.

Efter några år blir det kanske rent av socialt accepterat med MC-semester by proxy.
"Ah! Har du kört Nordslingan?"

- Inte själv - när skulle jag ha tid med det?
Nej, jag satte en bra kille på det. Han fixade en tid under 9 minuter efter ett par varv med lite trafik. Snyggt kört, jag var med större delen av varvet.

Utökad 5G-täckning och förbättrad kamerateknik kommer driva på utvecklingen - å vem fan vill ligga och lida i tält ändå?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Borde inte en vanlig bilrekond kunna göra tvätt/polering? Smörja kedjan är ju inte så värst svårt så det kan man nog lägga 2 minuter på efter att ha kört hem hojen

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Borde inte en vanlig bilrekond kunna göra tvätt/polering? Smörja kedjan är ju inte så värst svårt så det kan man nog lägga 2 minuter på efter att ha kört hem hojen
Det borde de kunna, men åtminstone här i stan är det lite si och så med yrkeskunnandet i tvätthallarna så risken finns nog att få kedjan tvättad med högtryck och silikonspray både på sadel och fotpinnar.
(Fan, nu är jag sådär tråkigt fördomsfull igen. Jag kanske ska göra en pilottest med någon av mina mindre fina hojar innan jag utgår ifrån att allt är skit. )

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det borde de kunna, men åtminstone här i stan är det lite si och så med yrkeskunnandet i tvätthallarna så risken finns nog att få kedjan tvättad med högtryck och silikonspray både på sadel och fotpinnar.
(Fan, nu är jag sådär tråkigt fördomsfull igen. Jag kanske ska göra en pilottest med någon av mina mindre fina hojar innan jag utgår ifrån att allt är skit. )
Min erfarenhet av verkstäder i Stockholm har ju inte direkt gjort mig positivt överraskad...
Kan nog tänka mig att tvätthallarna kan vara lite tveksamma med.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
så risken finns nog att få kedjan tvättad med högtryck och silikonspray både på sadel och fotpinnar.

En bekant med puts-sjuka har gnussat både en MC sadel och en snöskoterdyna med något medel som var halkigt som satan och ångrat sig efteråt...

Själv tycker jag att det räcker med min egen glans på hojen... (hur många kan latin?)

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag hämtade ut min hoj från servicen i dag, den var tvättad.
Inte putsad eller tok-ren, men tvättad och ganska ren .....

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En bekant med puts-sjuka har gnussat både en MC sadel och en snöskoterdyna med något medel som var halkigt som satan och ångrat sig efteråt...

Själv tycker jag att det räcker med min egen glans på hojen... (hur många kan latin?)
Har du o***t den! :skrämd

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...