stoooffe
lem!deM
Hej!
Ja då kan min säsong kanske vara över för i år.
När jag var ute o körde sist så small det till i motorn. Den slutade varva och den orkade inte dra mer. När jag stannade så dog den, och nu går den inte igång igen.
Vi tror att det är en kolvring som har gått och ska pilla sönder den imorgon och se hur det ser ut.
Den går fortfarande runt med startmotorn men det poffar bara och den startar inte.
Jag hoppas verkligen att den inte har repats för mycket i cylindern.
Jag har hört att man kan hona (stavning) om cylindern om det inte är stora repor.
En ny cylinder o kolv ska tydligen gå på 11 000 kr
--------------------------------------------------------------------------
Mina frågor är nu om någon vet nån med snabba leveranser av kolv, kolvringar etc. Vad som nu kan komma att behövas?
Någon som vet var man kan hona om cylindern?
Har även läst här på forumet om omnicalisering (stavning?) av cylinder och undrar vad detta är för något?
Väldigt tacksam för svar!
Mvh
Stoffe
Ja då kan min säsong kanske vara över för i år.
När jag var ute o körde sist så small det till i motorn. Den slutade varva och den orkade inte dra mer. När jag stannade så dog den, och nu går den inte igång igen.
Vi tror att det är en kolvring som har gått och ska pilla sönder den imorgon och se hur det ser ut.
Den går fortfarande runt med startmotorn men det poffar bara och den startar inte.
Jag hoppas verkligen att den inte har repats för mycket i cylindern.
Jag har hört att man kan hona (stavning) om cylindern om det inte är stora repor.
En ny cylinder o kolv ska tydligen gå på 11 000 kr
--------------------------------------------------------------------------
Mina frågor är nu om någon vet nån med snabba leveranser av kolv, kolvringar etc. Vad som nu kan komma att behövas?
Någon som vet var man kan hona om cylindern?
Har även läst här på forumet om omnicalisering (stavning?) av cylinder och undrar vad detta är för något?
Väldigt tacksam för svar!
Mvh
Stoffe