kinesen
Medlem
Det gäller en Triumph Trident 900 -93. MC har varit på ultraljudstvätt ( Förgasarbryggan ) i och med den stått i 5 år och den har varit på helservice. Syncat förgasarbryggan med. När man kör under 3k rpm så pluddrar motorn men kommer man över 3k rpm så går den som en skållad råtta och jämnt.
Om man kör och öppnar lite för choken så går den jämnnare under 3 k rpm.
Så min fråga är det luftskruv som mekanikern har skruvat fel . Ska jag behöva byta ut lågfartsmunstycke eller lämna in den till en helservice dynjet behandling som troligvis går på 8-10 papp.
psstt Den läcker ingen olja
Om man kör och öppnar lite för choken så går den jämnnare under 3 k rpm.
Så min fråga är det luftskruv som mekanikern har skruvat fel . Ska jag behöva byta ut lågfartsmunstycke eller lämna in den till en helservice dynjet behandling som troligvis går på 8-10 papp.
psstt Den läcker ingen olja