Coola Ola
Progressiv klassicist
Performance Bikes var helt magiskt bra. En salig blandning av värstingkörning av de senaste sporthojarna, lite lagom sexism, svincoola hojbyggen, och sen ett gediget tekniskt kunnande i artiklar om motorteknik, fjädring etc. Deras tester var också genuint genomförda, när de testade däck så kändes resultat trovärdigt. Faktiskt inte heller någon kubikhets som det känns som det är idag, de hyllade de sportiga 600orna och testade även genuint konstiga märken som inte riktigt fick plats någon annanstan.Känns lite vemodigt ändå. Jag växte upp med Bike, som sen blev Superbike, och Bike igen, MC-Nytt och Allt om MC. Sen i början på 90-talet upptäckte jag de brittiska tidningarna som Superbike Magazine, Performance Bikes, Fast Bikes med fler. De var hysteriskt roliga och de fick de svenska tidningarna att likna hembygdsföreningarnas infoblad...
Nu är i princip allting borta förutom det tusental som ligger i mina garderober som jag plockar fram ibland. Det fanns inget som helst PK när de skrev om motorcyklar...
"Motorcycle tires are like women, take your time and slowly warm them up, then you can shag them all day..."
Bläddrade lite i en PB för några år sen men då hade den tappat rätt mycket, gått till att fokusera på enbart det grabbigt svulliga hojarna, tappat de tekniska djupdyken och istället bytt ut det mot ”skicka in din bästa nakenbild på din flickvän” typ.
Eller så är det samma men jag blivit äldre och surare….