Motorras gl1500

Sushikocken

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Ja en inte allt för trevlig sak.
typ sommaren 2003 så rasade växellådan som renoverades (var några smådelar som byttes typ 1500 spänn gick på 16k+ en massa jobb.
250 mil och 3 år senare så rasade skiten igen bakhjulet låste sig i 130
och det blev tvärstumt motorn gick inte runt och gick ej heller att styra framåt. Nu med väldigt mycket brist på tid (tar ju trots allt bara 100 timmar varje gång motorn ska ur)
så införskaffades en ny begagnad motor för 40 lökar som installerades nyss provstartades den gick ungefär ca 30 sekunder sedan sa det klick på tomgången. Nu är skiten tvärstum igen vad gör man efter säkert 250000kr om man skulle räkna i spenderad tid och utgifter på en hoj som inte ens är värd 70k. Ska man sänka den i havet och ha sätta fast bojjen i den och anmäla sig till guinessWR att man har världens dyraste bojsänke, eller ska man skära upp tanken och ha den som blomvas vad tycker ni?
För den lär väl inte gå att rädda? :confused:

Återkommer med mer info när jag har men går den att rädda skulle jag bli väldigt glad så slipper vi tråkiga händelser som hål i väggarna pga raseri.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hmm... Du frågar på sporthoj vad vi tycker du ska göra med en skuren guldvinge? He,he.....:D

Allvarligt så borde du nog plocka isär motorerna o analysera. För det verkar märkligt att 3 standard motorer haverar i tät följd.

Sushikocken

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Hmm... Du frågar på sporthoj vad vi tycker du ska göra med en skuren guldvinge? He,he.....:D

Allvarligt så borde du nog plocka isär motorerna o analysera. För det verkar märkligt att 3 standard motorer haverar i tät följd.

Har förövrigt mobbat far att det inte är någon hoj nu i flera år.
Det måste vara världsrekord eller något... märkligt ja! :va
När den förra motorn rasade så var det vatten i den.
Men hur fan är det ens möjligt den går i 30sek på tomgång sen säger det klick och den är stum och går inte vrida runt.
Aja får se vad som har hänt efter lite mera research skall skruvas upp inom snar framtid (=3-4 år till)
Måste vara först i världen att sabba 2 guldvingemotorer? Det händer liksom bara inte.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Låter som den var felaktigt ihopskruvad om den bara gick i 30sek. Borde nästan ha överlevt längre helt utan olja till och med.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Haru provat sån där motorolja? Det finns en separat tank för den och den ska inte blandas i bensinen. :D

Jag tycker det låter som att du ska spela på lotto. Du verkar ha en massa oförbrukad tur.

Sushikocken

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Ja såklart den har olja duuh..
tog bort toppen och det var fortfarande stenstumt
stenskumt

Nyheter
Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...