Kuritas
Mansplaining MC
Var ute på kvällskvisten för att köpa kebab. Kör hojen genom hamnen i Malmö. Ligger väl runt 70-80. Utan kåpor och ingen pur-ung motor så det är en del vindbrus, rassel och pling.
Plötsligt hör jag ett knackande som eskalerar till rejäla smällar på ett ögonblick.
knack...knack...knackKNACKKNACKBANGBANGBANGBANG!!!!
Jag blir helt kall längs ryggraden, reptilhjärnan försätter kroppen i allmän beredskap på att en kolv ska flyga upp genom tanken, eller att bakhjulet skall låsa vilken sekund som helst.
Så ser jag bakom en buske vid sidan av vägen, en stor grävmaskin med ett sådant där hydrauliskt knack-spett som man bilar sönder betong med. Det var det som lät.
Så slutet gott allting gott. Inget fel på hojen och kebaben var god!
Plötsligt hör jag ett knackande som eskalerar till rejäla smällar på ett ögonblick.
knack...knack...knackKNACKKNACKBANGBANGBANGBANG!!!!
Jag blir helt kall längs ryggraden, reptilhjärnan försätter kroppen i allmän beredskap på att en kolv ska flyga upp genom tanken, eller att bakhjulet skall låsa vilken sekund som helst.
Så ser jag bakom en buske vid sidan av vägen, en stor grävmaskin med ett sådant där hydrauliskt knack-spett som man bilar sönder betong med. Det var det som lät.
Så slutet gott allting gott. Inget fel på hojen och kebaben var god!