Motorrenovering.

Fredrik H

Skruvar R6
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
R6
Jaha nu har säsongen startat och jag är i nuläget utan fungerande hoj.
Bestämde mig i höstas för att göra något åt motorn, oljeförbrukningen låg klart över halvlitern för 20mils körning på mittsverigebanan. inte roligt att fylla bensin och tanka olja
Demonterade toppen i helgen och blev väl inte direkt gladare.

Någon som har en topp till en R6-99?
Känns inte bra att sätta ihop toppen igen som det ser ut.

// Fredrik

Bifogat

• kamaxellager.JPG
    kamaxellager.JPG
    122.3 KB · Visningar: 68
  • kamaxel.JPG
    kamaxel.JPG
    128.4 KB · Visningar: 58

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Trist, men det brukar gå lätt att hitta beggade delar till en så vanlig hoj. Jag skrev ett inlägg på mekforumet om kopplingsbekymmer, och på två dagar hade jag PM från tre snubbar som ville sälja beggade prylar. Kan vara värt ett försök kanske.

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81

Vadå ? så där ser ju Abloys hoj ut både invändigt å utvändigt och han kör ju :tummenupp

Så sant och därför rekomenderar jag följande.:mattias

Jag skulle satsa alla pengar på att köpa silvertejp och tejpa så allt ser silvrigt och fint ut och sen säkra toppen med buntband, att den fortsätter att ta olja trots tejpen löser du genom att blanda kylarcement i oljan, typ 50/50 :yoparty

Fredrik H

Skruvar R6
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
R6
bra tips. :D
tanken var ju att byta kolvringar + kanske kolvar, men det blir sällan som man tänkt.
Kommer att ordna sig, men det blir nog till att hitta en topp i bättre kondition.:tummenupp

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Ursäkta men kolla åxå vad du får betala för en hel begad motor. Hört ganska många som börjar köpa delar och sedan hittat lite andra grejer åxå som behövs bytas. Innan allt är klart så har det blivit mycket dyrare än en begad motor. Som sagt innan det äju en rätt vanlig modell å jag vet att ådalens bildemontering hade en r6 motor från -99 i vinter i alla fall kolla där
0612 124 20 tror jag det var.:tummenupp

bra tips. :D
tanken var ju att byta kolvringar + kanske kolvar, men det blir sällan som man tänkt.
Kommer att ordna sig, men det blir nog till att hitta en topp i bättre kondition.:tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning